Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Aantrekkoppels gezocht!

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 851 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #53581 - Aantrekkoppels gezocht!
Pagina 2 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 7151 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

rik hulkenberg 10-12-2008 18:55 Print reply

Posts: 10029
ik moet mijn cilinderkop met 25nm aantrekken (honda mb)

denk dat jij ongeveer hetzelfde moet

heb het fout zou niet weten hoe ik aan 25nm kom :S

bij de mb/mt is het idd 18-22nm
heb het uit werkplaatshandboek

Dit bericht is gewijzigd door rik hulkenberg op 10-12-2008 om 19:00 uur.
 
-Bassie- 10-12-2008 18:57 Print reply

Posts: 6617
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rik hulkenberg
ik moet mijn cilinderkop met 25nm aantrekken (honda mb)

denk dat jij ongeveer hetzelfde moet


dat is M8

suzuki is M6
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
Jozeff - Forum en Sales Moderator 10-12-2008 18:58 Print reply

Posts: 10835
Heb even een tabelletje gezocht:

 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Makrolon 10-12-2008 19:14 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
[...]


het gaat wél om de bout.
De tapeinden zijn 8.8 of misschien 10.9. Je moet dus gewoon de waardees aanhouden die voor de schroefdraadmaat en kwaliteit staan.

Het product wat je vast wil zetten heeft er niet zo gek veel mee te maken, dat is aan de constructeur om de bout te bepalen die daarbij heel blijft.
Het kán natuurlijk zijn dat de fabrikant een aparte bout maakt, maar dat is niet logisch

Dus jij zegt dat je de cylindertapeinden met zoveel nm moet aandraaien als de treksterkte van het tapeind toelaat?
 
KTM 525 EXC Supermoto
Joel_koningslust 10-12-2008 19:18 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
[...]


het gaat wél om de bout.
De tapeinden zijn 8.8 of misschien 10.9. Je moet dus gewoon de waardees aanhouden die voor de schroefdraadmaat en kwaliteit staan.

Het product wat je vast wil zetten heeft er niet zo gek veel mee te maken, dat is aan de constructeur om de bout te bepalen die daarbij heel blijft.
Het kán natuurlijk zijn dat de fabrikant een aparte bout maakt, maar dat is niet logisch


bij cilinder op moment aandraaien gaat het meestal niet om de sterkte van het tapeind maar dat je de cilinder niet te hard aantrekt waardoor het ergens kan gaan vreten
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 10-12-2008 19:19 Print reply

Posts: 17929
als ik die tabel zo zie is 8 nm meer dan genoeg, zeker omdat je tapeindes in het aluminium blok zitten, en ze daar wel eens uit willen komen
 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 10-12-2008 19:21 Print reply

Posts: 10835
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
[...]

Dus jij zegt dat je de cylindertapeinden met zoveel nm moet aandraaien als de treksterkte van het tapeind toelaat?


Ik dat (bij een brommer) je de tapeinden moet aandraaien op het gestandaardiseerde moment.

Dus als je een M8 tapeind hebt met een kwaliteit van 8.8 dan zet je die op 24Nm.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Makrolon 10-12-2008 19:23 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
als ik die tabel zo zie is 8 nm meer dan genoeg, zeker omdat je tapeindes in het aluminium blok zitten, en ze daar wel eens uit willen komen

Neeee, als we jozef zn theorie volgen dan maakt dat allemaal niet uit. het gaat om de treksterkte van de bout! niet om waar die in zit, nee!
 
KTM 525 EXC Supermoto
De Schout 10-12-2008 19:30 Print reply
Posts: 5327
bij een fatsoenlijke constructie zul je ook eerder het tapeind afdraaien dan de draad uit het carter trekken. (ja ook bij alu)
 
tune tweak fiddle bang bummer
PRO TUNING 10-12-2008 19:31 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
Heb even een tabelletje gezocht:
afbeelding


Deze tabel klopt misschien voor stalen verbindingen, maar zeker niet voor cilinders etc.

 
Royal Club 10-12-2008 19:33 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]


Deze tabel klopt misschien voor stalen verbindingen, maar zeker niet voor cilinders etc.



laat eens een tabel zien die wel klopt dan
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
thunderbird - Forum en Sales Moderator 10-12-2008 19:33 Print reply

Posts: 7728
nou ik zal dan maar het verlossend antwoord geven
uit het originele werkplaatshandboek voor de tsx:

NM
cylinder head nut: 8-12
cylinder nut: 8-12
exhaust pipe bolt: 4-7
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
driver004 10-12-2008 19:35 Print reply

Posts: 3418
alles volgens fabrieks gegevens vasttrekken (op merk en type dan)


@ jozeff verwijder dat plaatje aub anders sneuvelen er veel tapeinden/blokjes
 
2 fast , 2 stroke | [DTB]Mtx --> crosser.. ][
PRO TUNING 10-12-2008 19:38 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


laat eens een tabel zien die wel klopt dan


Er is geen tabel met vaste waarden voor brommers - motoren.

Alleen fabrieks specificaties.

Tegenwoordig gebruikt men steeds meer hoekverdraaiingen.

 
Royal Club 10-12-2008 19:39 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]


Er is geen tabel met vaste waarden voor brommers - motoren.

Alleen fabrieks specificaties.

Tegenwoordig gebruikt men steeds meer hoekverdraaiingen.



ik krijg 13nm voorgeschreven.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten

Dit topic is 7151 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved