Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - de gsm doet weer rot...

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1350 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #53570 - de gsm doet weer rot...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 648 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Gsmmartijn 9-12-2008 20:24 Print topicpost
Posts: 28
Hey mensen!

Een paar maanden geleden heb ik mijn hele GSM uit elkaar gehad en opgeknapt, samen met mijn vader.
Ik had ook destijds een nieuwe zuiger besteld, welke volgens het doosje zelfs een "race piston, for circuit use only" was, wat mijn vader overigens niet geloofde, omdat de zuiger een heel stuk korter was dan de oude(ik zelf was ook niet overtuigd) en we dachten dat hij dus minder compressie had.

Toen ik hem erin duwde en hem naar mijn weten zo goed mogelijk afgesteld had, reed hij nog nauwelijks. Natuurlijk moest ik rekening houden met inrijden(wat ik ook gedaan heb) maar mij lijkt het vreemd dat je bij 5000 toeren nog zachter dan een slak gaat

Na 2 dagen "inrijden" besloten mijn vader en ik de oude - en dus grotere - zuiger erin te doen met de nieuwe zuigerringen(hetgeen mijn grootste fout ooit was denk ik). Ik heb er een kleine 20 km nog op gereden voordat ik straf kreeg(school) en hem een 2 maanden niet meer mocht aanraken.

Door een goed rapport mocht ik er sinds afgelopen weekend weer op. Ik heb hem gelijk weer helemaal opengemaakt etc. en ben me rotgeschrokken over wat ik heb aangetroffen in mijn cilinder. Volgens mij is 1/5 van mijn onderste zuigerring in het niets verdwenen, en in de cilinderwand zelf zitten ALLEEN BIJ DE UITLAATPOORT verticaal dikke krassen van minstens 2 mm diep. Ook mijn zuiger was zwaar toegetakeld, veel krassen en een verbrijzeld stukje.

Nu heb ik een bedrijf gebeld om hem te laten uitboren, wat dus blijkbaar niet kan, omdat het een nikacil cilinder is...

M.a.w. ben ik gedwongen om een nieuwe cilinderkit aan te schaffen. Deze 150 euro voor de originele is mij eigenlijk te duur..

Weten jullie nog andere merken die op het morini blok van de 2003 gsm passen? En kunnen jullie ook gelijk tips geven, zodat ik het dit keer niet weer verkl**t?

Alvast bedankt,

Martijn
 

Gsmmartijn 9-12-2008 22:42 Print reply
Posts: 28
ik denk dat ik en mijn pa gewoon niet de fout hadden moeten maken om die zuigerringen erin te zetten.
maar nogmaals:
Weten jullie nog andere merken die op het morini blok van de 2003 gsm passen? En kunnen jullie ook gelijk tips geven, zodat ik het dit keer niet weer verkl**t?

 
Banaan 9-12-2008 23:28 Print reply

Posts: 5725
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gsmmartijn
ik denk dat ik en mijn pa gewoon niet de fout hadden moeten maken om die zuigerringen erin te zetten.
maar nogmaals:
Weten jullie nog andere merken die op het morini blok van de 2003 gsm passen? En kunnen jullie ook gelijk tips geven, zodat ik het dit keer niet weer verkl**t?



ver zal je niet onder die 150euro komen, zeker niet bij morini blok, geloof niet dat daar veel kitjes voor zijn
 
Henk-88 9-12-2008 23:53 Print reply

Posts: 26703
Was je zuiger korter aan de onderkant van de pistonpen of erboven?
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 10-12-2008 0:10 Print reply

Posts: 13700
Zo, meer als de helft aan replies geschrapt. Ontopic dus


Is er niet een immi setje te koop ? deze doen een 100 euro max dacht ik

Dit bericht is gewijzigd door Trax op 10-12-2008 om 0:11 uur.
 
Gsmmartijn 10-12-2008 0:25 Print reply
Posts: 28
Waar zou je die kunnen krijgen?
En waar moet ik voorla op letten bij het monteren, en zijn er eventueel nog handige trucjes/tips?
 
Saknet 10-12-2008 4:46 Print reply

Posts: 10355
als je geluk hebt zit alle rotzooi in je uitlaat (schud hem eens)

maar als je pech hebt ligt dat nu onderin je krukasholte.

Verder kan je nooit zomaar zuigerveren gebruiken van de 1 op andere zuiger helemaal niet als ze verschillen, de ene zuiger heeft diepere zuigerveer sleuven dan de andere. Er zijn bepaalde afmetingen die aangehouden moeten worden.

Ook hebben zuigers een enigszins conische vorm, wat onderling kan verschillen.

Wat mij namenlijk opvalt is dat je bovenste veer nog wel goed is (toch?)

dat zou mij iig doen vermoeden dat je last van een kantelende zuiger had (versleten ovale cilinder?)
waardoor die onderste veer in je uitlaatpoort is gaan happen

verder als je de oorzaak zelf wilt uitvogelen zul je gewoon heel goed moeten kijken naar waar al die krassen, schade etc, precies zit, en mogelijk precisie meetgereedschap aan moeten schaffen, en waardes vergelijken met een identiek setje die wel in goede staat is.

de meeste brommerboeren zijn daar ook wel goed in, en niet te beroerd om eventjes naar je setje te kijken

http://invisionfree....ms/bazzz/ar/t537.htm
staat anders ook wel een boel info

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 10-12-2008 om 9:02 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Arjanus 10-12-2008 10:13 Print reply

Posts: 9073
cilinder weggooien, nieuwe kost 150-200 euro

ik heb ook ooit eens zo`n vervangingszuiger gehad die voor geen meter past
 
lieber nurburgring als ehering

Dit topic is 648 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved