Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Derbi probleem

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 668 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #53560 - Derbi probleem
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1759 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

stuart_mtxSHs 9-12-2008 16:43 Print topicpost

Posts: 329
Hey,

Laatst was m'n brommermix tankje bijna leeg.
Nadat ik bijgevuld had sloeg hij afentoe in 1 keer af.
Dit deed hij een paar keer en ineens stond ook de kickstarter vast die na een flinke trap weer kon draaien.

Ik denk dus dat het een vastloper was?
Hij wil nu niet meer starten maar heeft wel compressie.
Maar hoe kan dat als ik er mix bij heb gegooit? (zelfde als de vorige keer).
Kan het zijn dat er lucht in het slangetje is gekomen en daardoor niet meer goed doorstroomde ofzo?

gr, STuart
 

bobboiten 9-12-2008 16:44 Print reply

Posts: 2771
Bedoel je niet gewoon 2tatc olie?
 
Haal eruit wat erin zit | Live by the day & enjoy each one
Royal Club 9-12-2008 16:44 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bobboiten
Bedoel je niet gewoon 2tatc olie?

takt

ik zou zeggen, trek je cilinderkop er ff af
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
stuart_mtxSHs 9-12-2008 16:50 Print reply

Posts: 329
Ja, ik bedoel 2tact olie.

Cilinder kop eraf?
Hij heeft nog gewoon compressie, dus dat doe ik pas als ik wat meer weet over wat er gebeurd kan zijn.

Ik denk dat het met de smering te maken heeft, maar heb geen idee waarom hij niet goed smeerde dan.
Is de theorie van het lucht in het slangetje mogelijk?
Of zou hij dan dat lucht gewoon doorpompen en gewoon goed moeten lopen?

Snap ook niet dat hij niet meer wil starten :s
 
niek derbi 9-12-2008 16:56 Print reply

Posts: 66
maar dus de 2 takt olie was dus op?

als dit zo is heb je een vast of warm loper gehad.
dan zul je toch echt je cilinder eraf moeten halen, meestal bij n warmloper zitten je zuigerveren vastgesmolten in je zuiger.

maar lucht in het olieslangetje heb ik ook wel eens gehad toen mn tankje bijna leeg was. kreeg ook bijna vastloper. als dit zo is doe je gwn wat olie in je tank en dan rij je op mengsmering via je tank en dan pompt hij de luchtbellen wel uit je olieslangetje

Dit bericht is gewijzigd door niek derbi op 9-12-2008 om 16:56 uur.
 
een echt vent word geen motoragent
stuart_mtxSHs 9-12-2008 17:02 Print reply

Posts: 329
Thnx voor je reactie.
Het gekke is dat ik er denk ik nog zeker 5 km mee heb gereden ofzo en toen pas sloeg hij zo af dat alles echt even vast stond en ik niet kon kicken.
Dus dan zounden die luchtbellen er al uit moeten zijn gepompt?


Ja, 2 tact olie was op

Dit bericht is gewijzigd door stuart_mtxSHs op 9-12-2008 om 17:02 uur.
 
niek derbi 9-12-2008 17:06 Print reply

Posts: 66
nouja ik weet ng niet zekr of ze er dan al uit zijn, want brommer mengt ongveer 1:50 zeg mar dus 1 liter benzine op = 0,02 l olie dusja en 5 km is nog egt geen 1 l dus je ziet wel hoe weinig olie je gebruikt. maar t zou natuurlijk ook kunne dat na 5 km de zuiger goed warm werd enz zo ver uitzette dat hij vast liep. hij loopt nu dus niet meer? zal er dan toch ff cil af halen



Dit bericht is gewijzigd door niek derbi op 9-12-2008 om 17:07 uur.
 
een echt vent word geen motoragent
MarTijn tzr 9-12-2008 17:09 Print reply

Posts: 6970
heb je in die 5 km ook echt zitten toerenbeuke
 
minder blauw op straat zorgt ervoor dat ik harder gaat!
stuart_mtxSHs 9-12-2008 17:20 Print reply

Posts: 329
nou, dat viel wel mee.
Maar hij sloeg wel af als ik wat hard ging.
Is denk ik een warmloper geweest.

Maar k haal denk ik de cilinderkop eraf en zie dan wel verder.
Waarschijnlijk zuiger vervangen en hopelijk is de cilinder niet beschadigd.
En dan dus een tank mengen en daarnaast ook de olietank aansluiten, is dat niet veel te veel olie dan?


Wat zou de reden kunnen zijn van het niet starten?
 
niek derbi 9-12-2008 17:28 Print reply

Posts: 66
ja lijkt mij ook het beste om het ff uit elkaar te halen dan. ja dit is dan wel ff een beetje te veel olie. maar als je zeker weet dat er geen luchbellen in je olieleiding zitten hoef je dit niet te doen, maar als ze er wel in zitten dan krijg je af en toe geen smering en dan heb je hetzelfde verhaal. of je zet ff een boormacine op de achterkant van je oliepomp en pompt hem zo door beun manier

oorzaak kan zijn: vast gesmolten zuigerveren. diepe krassen in cil wand/zuiger daardoor zal de compressie wel te laag geworden zijn
 
een echt vent word geen motoragent
stuart_mtxSHs 9-12-2008 19:29 Print reply

Posts: 329
Heb de cilinder net eraf gehaalt en de zuigerveren bleken idd gesmolten te zijn.
Cilinder heeft rondom lichte sporen maar geen diepe kras.
Morgen ff nieuw zuigertje halen en de cilinder laten honen, denk dat hij het dan wel weer doet.

Maar hoeveel olie raad jij aan om te smeren dan als je ook op de oliepomp rijd?
Want nog een warmloper zie ik niet echt zitten, maar dubbel zoveel smeren kan ook niet goed zijn? :p


 
Henk-88 9-12-2008 19:43 Print reply

Posts: 26703
Ik snap nog steeds niet waarom iemand een apart oliepompje wil hebben als je de nadelen ervan bekijkt
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
stuart_mtxSHs 10-12-2008 9:50 Print reply

Posts: 329
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
Ik snap nog steeds niet waarom iemand een apart oliepompje wil hebben als je de nadelen ervan bekijkt


omdat je dan niet zelf hoeft te mengen, en brommermix is duurder dan olie en benzine los kopen?
Als je dit van tevoren weet is er niks aan de hand, maar ik had er dus niet echt over nagedacht..
 
stuart_mtxSHs 10-12-2008 9:57 Print reply

Posts: 329
Oke, de cilinder is eraf..
De brommerboer vertelde me dat het een aluminium wand is en niet gehoond kan worden.

Maar het ding liep eerst 100 km/h met 50cc en dat is best hard voor 50cc vind ik, dus als ik nu een zuigertje op maat laat maken hoeft hij niet 100 te lopen, 80 ofzo is best.
Het zijn geen diepe krassen die voelt, maar weet zelf niet echt de schade in te schatten dus heb ff fototjes gemaakt.
Er zitten een paar krasjes in de wand.

Als er een nieuwe zuiger in gaat zal die ook nog een beetje inslijten? Verergert dat de krassen?
Kan het kwaat om nu gewoon een zuigertje te kopen en daarmee te rijden?

Zal hij dan genoeg compressie hebben om te kunnen starten en hard genoeg lopen?

foto's :









(de camera is k*t en kan ff niks beters schieten)


Dit bericht is gewijzigd door stuart_mtxSHs op 10-12-2008 om 10:02 uur.
 
bulteman 10-12-2008 10:11 Print reply

Posts: 1956
als je nu weer verder gaat rijden verergert het de kans op nog weer een vastlopen, waar ook je krukas de dupe van zou kunnen worden.

het lijkt mij in ieder geval niet slim om zo door te rijden!

(btw: wat voor merk cil is dat eigenlijk?? Looks like doppler oid)
 
Als het regent in September, valt kerst in December.
stuart_mtxSHs 10-12-2008 12:35 Print reply

Posts: 329
het is een 50cc snel athena.
Hebben die een aluminium wand? (misschien wilde de broommerboer gewoon een nieuwe cilinder aan me verpatsen).

Wel kut, wilde hem verkopen en dan gebeurt er dit :(

Dit bericht is gewijzigd door stuart_mtxSHs op 10-12-2008 om 12:44 uur.
 

Dit topic is 1759 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved