Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Slecht starten.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 966 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #53542 - Slecht starten.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 789 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Geared 8-12-2008 13:40 Print topicpost

Posts: 606
Hallo,

Ik heb een Motorhispania RYZ 2003 12 mm carb.

Ik ben laatst stil komen staan met de brommer, nu bleek dat gewoon de carburateur bevroren was. Dat heb ik opgelost door de carburateur verwarming wat er dus opzit aan te sluiten.

Voordat ik dat deed starte die altijd goed. En nu niet meer. Waar kan dit aan liggen?

Thuis heb ik hem in een verwarmde schuur staan, dan start die gewoon gelijk electrisch. Maar als ik op school weg wil dan moet ik hem altijd aanlopen, en niet zo'n kort stukje ook.

Ik had hier gewoon niks geen last van met m'n oude vertrouwde zundapp of een honda.
 
In theorie zit er geen verschil tussen praktijk en theorie, maar de praktijk leert ons dat er wel verschil tussen theorie en praktijk zit.

timotechniek 8-12-2008 14:32 Print reply
Posts: 69
ik had dat ook, heb op advies een nieuwe bougie en nieuwe bougiedop erop gezet. doet het nu weer. en probeer eens met choke.
 
Geared 8-12-2008 15:27 Print reply

Posts: 606
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: timotechniek
ik had dat ook, heb op advies een nieuwe bougie en nieuwe bougiedop erop gezet. doet het nu weer. en probeer eens met choke.

Ik heb er al een nieuwe bougie en bougiedop opgezet, maar het probleem blijf ik behouden.

Zonder choke kan ik hem al niet aanlopen.

Dit bericht is gewijzigd door Geared op 8-12-2008 om 15:27 uur.
 
In theorie zit er geen verschil tussen praktijk en theorie, maar de praktijk leert ons dat er wel verschil tussen theorie en praktijk zit.
brommerloos91 8-12-2008 16:47 Print reply

Posts: 196
volgens mij is er wel zoiets als een carburateurverwarming
 
goeiedag met schaaf
Henk-88 8-12-2008 16:48 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Geared
Dat heb ik opgelost door de carburateur verwarming wat er dus opzit aan te sluiten.

Voordat ik dat deed starte die altijd goed. En nu niet meer. Waar kan dit aan liggen?



Het lijkt erop dat het probleem is ontstaan toen je de carb-verwarming aansloot?
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Geared 8-12-2008 17:01 Print reply

Posts: 606
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
[...]



Het lijkt erop dat het probleem is ontstaan toen je de carb-verwarming aansloot?

Ja dat klopt, maar ik sluit het liever niet weer af, omdat ik elke dag 20 km heen en 20 km terug moet rijden. En dan geen zin heb in dat ik moet lopen omdat de carburateur bevriest.

Is er geen andere mogelijkheid ofzo, ik hoor dat wel meer mensen last hebben van dat probleem bij am6.
 
In theorie zit er geen verschil tussen praktijk en theorie, maar de praktijk leert ons dat er wel verschil tussen theorie en praktijk zit.
Derbi-Olaf 8-12-2008 17:03 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Geared
[...]

Ik heb er al een nieuwe bougie en bougiedop opgezet, maar het probleem blijf ik behouden.

Zonder choke kan ik hem al niet aanlopen.

Dit bericht is gewijzigd door Geared op 8-12-2008 om 15:27 uur.

ja, een choke is er juist om het starten gemakkelijker te maken? dus probeer eens mét
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Henk-88 8-12-2008 17:05 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Geared
[...]

Ja dat klopt, maar ik sluit het liever niet weer af, omdat ik elke dag 20 km heen en 20 km terug moet rijden. En dan geen zin heb in dat ik moet lopen omdat de carburateur bevriest.

Is er geen andere mogelijkheid ofzo, ik hoor dat wel meer mensen last hebben van dat probleem bij am6.


Ik zou in dit geval -niet gehinderd door enige kennis- de situatie weer ff terugdraaien zoals 'ie was voordat je de carb-verwarming aansloot en dan ff checken hoe 'ie start. Dan ff laten afkoelen buiten en ff weer starten.
Dan weet je iig of het echt door de aansluiting van de carb-verwarming komt of dat er tijdens (of na) het aansluiten ervan iets anders is veranderd.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Geared 8-12-2008 20:33 Print reply

Posts: 606
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

ja, een choke is er juist om het starten gemakkelijker te maken? dus probeer eens mét

haha, ik typ zonder choke kan ik hem al niet aanlopen.
Met andere woorden: zonder wil het sowieso niet.

@ Henk-88

Standaard zit het erop dus dan lijkt mij dat het goed moet werken maar ik zal vandeweek wel is kijken.

Zijn er ook nog andere manieren om het bevriezen van je carburateur tegen te gaan in de winter?
 
In theorie zit er geen verschil tussen praktijk en theorie, maar de praktijk leert ons dat er wel verschil tussen theorie en praktijk zit.

Dit topic is 789 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved