Frysk |
7-12-2008 20:58 |
Posts: 34928 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jan-dx11
Ik hoorde van mij stagebeglijder dat hij vroegah (toen hij nog jong was ) altijd zijn zuiger bewerkte als hij een nieuwe zuiger in zijn TS50 stampte.
Hij zij dat hij hem eerst woog, dan 2 beste gaten aan de inlaat kan boorde, weer woog, en dat gewicht er aan de uitlaat kan ook afhaalde (aan de binnenkant)
Mijn vraag is, levert het iets op (vermogens winst) en zo jah hoeveel.
En is het een aanrader, en waar moet ik op letten?
naja om het gewicht moet je het niet doen.
aan de inlaat een stuk weghalen levert wel vermogen op
Beun manier : Cilinder etc erop en zuiger op bdp zetten en dan met een watervaste stift via de inlaatpoort ff kleuren
dan zuiger eruit en dat gekleurde stukje afdremelen
|
|
giggitybyte |
|
Joel_koningslust |
7-12-2008 21:05 |
Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]
naja om het gewicht moet je het niet doen.
aan de inlaat een stuk weghalen levert wel vermogen op
Beun manier : Cilinder etc erop en zuiger op bdp zetten en dan met een watervaste stift via de inlaatpoort ff kleuren
dan zuiger eruit en dat gekleurde stukje afdremelen
dat uitfrezen aan de andere kant is ook niet voor gewichtsbesparing
maar om je zuiger weer enigsinds in balans te zetten, anders heb je veel kans dat de zuiger gaat kantelen
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
yamahadt1986 |
7-12-2008 21:11 |
Posts: 1713 |
hoi
en dan slijt je zuiger heel snel.
|
|
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart! |
|
Sypie_Honda |
7-12-2008 21:11 |
Posts: 13830 |
oe ja die zundapp verhalen op stage's zijn onvermijdeijk
maare ja kan best zin hebben natuurlijk, gewoon even proberen op een immi zuiger.
ik denk persoonlijk best wel dat het een klein beetje zin heeft.
|
|
wat niet kan is nog niet uitgevonden. |
|
rubbert |
7-12-2008 21:16 |
Posts: 8825 |
miss is de gedachte er achter ook wel dat hij dan beter in evenwicht is, dus minder gaat trillen
|
|
Draai- ontwerpwerk?--->PM |
|
thunderbird - Forum en Sales Moderator |
7-12-2008 21:18 |
Posts: 7728 |
ts50; suzuki of honda?
als hij een ts50x had vroeger, maakt dat het verhaal misschien iets anders? tsx is namelijk half membraan, half zuiger gestuurd..
ik weet niet of het uitmaakt, maar misschien handig om te weten..
|
|
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé! |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
7-12-2008 21:25 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
oe ja die zundapp verhalen op stage's zijn onvermijdeijk
maare ja kan best zin hebben natuurlijk, gewoon even proberen op een immi zuiger.
ik denk persoonlijk best wel dat het een klein beetje zin heeft.
dikkere tandwiel'n en uhn opgeboorde sproeier , en mien brummer reej dikk'n hondrdtienuh
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
fox-power |
7-12-2008 21:51 |
Posts: 834 |
ja andere tandwielen in de kmteller ja
|
|
|
|
Terrorstruner |
7-12-2008 23:52 |
Posts: 68 |
mijn buurman zegt altijd als ik om brommertjes omcross in zijn land
dat ik dit bij de zuiger weg moet halen:
het onderste gedeelte bij de pistolpen. let op! niet verder weghalen dan de versteveging.
de een grotere inlaatpoort op je zuiger
en de kop afvlakken ( dit geeft niet veel )
maar ik had alles gedaan wat hij zei en mijn ouwe tomos met 70 cc liep eerst 80 en toen liep hij 91 dus het is best wel een groot verschil
Rij voorzichtig
|
|
Altijd stoppen voor de rode lichtjes |
|
Saknet |
8-12-2008 3:24 |
Posts: 10355 |
dit volledige topic gaat helemaal nergens over, ga gewoon normale fatsoenlijke tuningsboeken lezen, ipv te hopen dat piet en henk je vertellen wat je moet doen om je brommer op te laten stijgen, en jij dat allemaal hersenloos uitvoert zonder ook maar iets te snappen van wat voor invloed het nou werkelijk heeft op jouw eigen motortje.
|
|
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk. |
|
jan-dx11 |
8-12-2008 18:01 |
Posts: 4931 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: thunderbird
ts50; suzuki of honda?
als hij een ts50x had vroeger, maakt dat het verhaal misschien iets anders? tsx is namelijk half membraan, half zuiger gestuurd..
ik weet niet of het uitmaakt, maar misschien handig om te weten..
suzuki ts50
En tunigsboeken zijn gedownload, maar ik da8 is zal het ff op het spamforum vragen waar de helft van de andwoorden nutteloos zijn.
Iedereen met een wel nuttig andwoord, erg bedankt, ik zal een erg goedkope zuiger proberen te regelen
|
|
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden. |
|
Harold |
8-12-2008 18:36 |
Posts: 1052 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Terrorstruner
mijn buurman zegt altijd als ik om brommertjes omcross in zijn land
dat ik dit bij de zuiger weg moet halen:
het onderste gedeelte bij de pistolpen. let op! niet verder weghalen dan de versteveging.
de een grotere inlaatpoort op je zuiger
en de kop afvlakken ( dit geeft niet veel )
maar ik had alles gedaan wat hij zei en mijn ouwe tomos met 70 cc liep eerst 80 en toen liep hij 91 dus het is best wel een groot verschil
Rij voorzichtig
Als de zuiger in het onderste dode punt staat dan overlapt het meestal nog de inlaatpoort en de 2 openingen in de cilinder bus richting de spoelpoorten. Als je dat materiaal weg hebt gehaald heeft het gasmengsel iigv vrijbaan: is nooit verkeert. Pas alleen wel op met zuigergestuurde cilinders, hierbij kun je bij de inlaat snel te veel hebben weggehaald zodat druk/vacuum opbouw minder wordt of helemaal weg is -> zal dan niet of nauwelijks meer lopen. Doe dat watervaste stift truukje dus alleen maar bij membraan gestuurde cilinders.
|
|
|
|