Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - carterolie

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 940 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #53536 - carterolie
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 3511 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

b0nes 7-12-2008 20:20 Print reply

Posts: 2058
dit kun je ook gewoon in een garage/benzine sation halen

of je dealer
 
mr200r 8-12-2008 0:41 Print reply
Posts: 5122
Ga naar een motorzaak en vraag een kan 10w40,klaar.

 
mr200r
RowdyCross 8-12-2008 0:44 Print reply

Posts: 3211
Ik zou toch echt voor de Putoline SAE 80W gaan.

10W40 is voor auto's , dat gooi je toch niet in je brommer, stelletje beunhazen.

Nja en als je toch zo'n mafketel bent die 10W40 in z'n brommer gooit ( Oke oude Honda's, daar kan alles in, Maar am6... )
Zorg dan iig dat er For Wet Clutch op staat.

 
sloms heub ick lest ven eun bietje typityvus
Royal Club 8-12-2008 1:52 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RowdyCross
Ik zou toch echt voor de Putoline SAE 80W gaan.

10W40 is voor auto's , dat gooi je toch niet in je brommer, stelletje beunhazen.

Nja en als je toch zo'n mafketel bent die 10W40 in z'n brommer gooit ( Oke oude Honda's, daar kan alles in, Maar am6... )
Zorg dan iig dat er For Wet Clutch op staat.


80w? das toch hartsikke dik?
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
MB streetfighter 11-12-2008 23:10 Print reply

Posts: 100
juist niet togh?

voor mn plakkende koppeling kreeg ik SAE (eenheidsstelsel voor olie viscositeit geloof ik) 75, want die was dunner dan de 10w40 enz.

lastig met die olien, het getal voor de w was geloof ik de viscositeit bij een vastgestelde lage temp en na de w voor een vastgestelde hoge temp.

het zou wel uitmaken welke olie je hebt, maar 10w40 krijg je geen problemen mee iig.
 
(typ)fouten onder voorbehoud
2SLOW4ME 11-12-2008 23:24 Print reply

Posts: 1944
ik heb net 10w-60 castrol edge transmissieolie ontvangen.
Aangezien ik er versnellingsbak olie in heb zitten (kroon oil), en die koppeling me aan mn reet zal roesten al verslijt die sneller..
Stond bij Jos Dijkman op de site,.
http://www.josdijkma...d&productId=1849

 
It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do..
MB streetfighter 12-12-2008 10:59 Print reply

Posts: 100
idd! dat moet goed zijn.
 
(typ)fouten onder voorbehoud
- Kevin - 12-12-2008 11:38 Print reply

Posts: 8086
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
80w? das toch hartsikke dik?stroop



 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 12-12-2008 12:49 Print reply

Posts: 8601
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: - Kevin -
[...]





Het getal dat voor de W staat moet je zien als een negatief getal, dus eigenlijk -80. De olie is dus zeer dun want ze blijft bij hele lage temperaturen nog vloeibaar genoeg.
Het grote verschil tussen een SAE W 80 en een SAE 10W40 is dat de eerstgenoemde een singlegrade is en de tweede een multigrade. Van die singlegrade kun je in de zomer bij hoge temperaturen, en ook als je motor goed warm is, niet zeker zijn van de smering. Als een SAE 80 was geweest, had je dan weer mogelijk in de winter niet voldoende smering.

 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
Derbi-Olaf 12-12-2008 12:50 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RowdyCross
Ik zou toch echt voor de Putoline SAE 80W gaan.

10W40 is voor auto's , dat gooi je toch niet in je brommer, stelletje beunhazen.

Nja en als je toch zo'n mafketel bent die 10W40 in z'n brommer gooit ( Oke oude Honda's, daar kan alles in, Maar am6... )
Zorg dan iig dat er For Wet Clutch op staat.


Haha AM6 is origineel 5W30
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
- Kevin - 12-12-2008 12:53 Print reply

Posts: 8086
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
Het getal dat voor de W staat moet je zien als een negatief getal, dus eigenlijk -80. De olie is dus zeer dun want ze blijft bij hele lage temperaturen nog vloeibaar genoeg.
Het grote verschil tussen een SAE W 80 en een SAE 10W40 is dat de eerstgenoemde een singlegrade is en de tweede een multigrade. Van die singlegrade kun je in de zomer bij hoge temperaturen, en ook als je motor goed warm is, niet zeker zijn van de smering. Als een SAE 80 was geweest, had je dan weer mogelijk in de winter niet voldoende smering.



Iets te snel gelezen . Ik zie het nu staan jah.
 
mr200r 12-12-2008 13:33 Print reply
Posts: 5122
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RowdyCross
Ik zou toch echt voor de Putoline SAE 80W gaan.

10W40 is voor auto's , dat gooi je toch niet in je brommer, stelletje beunhazen.

Nja en als je toch zo'n mafketel bent die 10W40 in z'n brommer gooit ( Oke oude Honda's, daar kan alles in, Maar am6... )
Zorg dan iig dat er For Wet Clutch op staat.



Als je 10w40 bij een motorzaak haald,is het voor natte pltenkoppelingen.
 
mr200r

Dit topic is 3511 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved