b0nes |
7-12-2008 20:20 |
Posts: 2058 |
dit kun je ook gewoon in een garage/benzine sation halen
of je dealer
|
|
|
|
mr200r |
8-12-2008 0:41 |
Posts: 5122 |
Ga naar een motorzaak en vraag een kan 10w40,klaar.
|
|
mr200r |
|
RowdyCross |
8-12-2008 0:44 |
Posts: 3211 |
Ik zou toch echt voor de Putoline SAE 80W gaan.
10W40 is voor auto's , dat gooi je toch niet in je brommer, stelletje beunhazen.
Nja en als je toch zo'n mafketel bent die 10W40 in z'n brommer gooit ( Oke oude Honda's, daar kan alles in, Maar am6... )
Zorg dan iig dat er For Wet Clutch op staat.
|
|
sloms heub ick lest ven eun bietje typityvus |
|
Royal Club |
8-12-2008 1:52 |
Posts: 60390 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: RowdyCross
Ik zou toch echt voor de Putoline SAE 80W gaan.
10W40 is voor auto's , dat gooi je toch niet in je brommer, stelletje beunhazen.
Nja en als je toch zo'n mafketel bent die 10W40 in z'n brommer gooit ( Oke oude Honda's, daar kan alles in, Maar am6... )
Zorg dan iig dat er For Wet Clutch op staat.
80w? das toch hartsikke dik?
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
MB streetfighter |
11-12-2008 23:10 |
Posts: 100 |
juist niet togh?
voor mn plakkende koppeling kreeg ik SAE (eenheidsstelsel voor olie viscositeit geloof ik) 75, want die was dunner dan de 10w40 enz.
lastig met die olien, het getal voor de w was geloof ik de viscositeit bij een vastgestelde lage temp en na de w voor een vastgestelde hoge temp.
het zou wel uitmaken welke olie je hebt, maar 10w40 krijg je geen problemen mee iig.
|
|
(typ)fouten onder voorbehoud |
|
2SLOW4ME |
11-12-2008 23:24 |
Posts: 1944 |
ik heb net 10w-60 castrol edge transmissieolie ontvangen.
Aangezien ik er versnellingsbak olie in heb zitten (kroon oil), en die koppeling me aan mn reet zal roesten al verslijt die sneller..
Stond bij Jos Dijkman op de site,.
http://www.josdijkma...d&productId=1849
|
|
It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do.. |
|
MB streetfighter |
12-12-2008 10:59 |
Posts: 100 |
idd! dat moet goed zijn.
|
|
(typ)fouten onder voorbehoud |
|
- Kevin - |
12-12-2008 11:38 |
Posts: 8086 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
80w? das toch hartsikke dik?stroop
|
|
|
|
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator |
12-12-2008 12:49 |
Posts: 8601 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: - Kevin -
[...]
Het getal dat voor de W staat moet je zien als een negatief getal, dus eigenlijk -80. De olie is dus zeer dun want ze blijft bij hele lage temperaturen nog vloeibaar genoeg.
Het grote verschil tussen een SAE W 80 en een SAE 10W40 is dat de eerstgenoemde een singlegrade is en de tweede een multigrade. Van die singlegrade kun je in de zomer bij hoge temperaturen, en ook als je motor goed warm is, niet zeker zijn van de smering. Als een SAE 80 was geweest, had je dan weer mogelijk in de winter niet voldoende smering.
|
|
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking. |
|
Derbi-Olaf |
12-12-2008 12:50 |
Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: RowdyCross
Ik zou toch echt voor de Putoline SAE 80W gaan.
10W40 is voor auto's , dat gooi je toch niet in je brommer, stelletje beunhazen.
Nja en als je toch zo'n mafketel bent die 10W40 in z'n brommer gooit ( Oke oude Honda's, daar kan alles in, Maar am6... )
Zorg dan iig dat er For Wet Clutch op staat.
Haha AM6 is origineel 5W30
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
- Kevin - |
12-12-2008 12:53 |
Posts: 8086 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
Het getal dat voor de W staat moet je zien als een negatief getal, dus eigenlijk -80. De olie is dus zeer dun want ze blijft bij hele lage temperaturen nog vloeibaar genoeg.
Het grote verschil tussen een SAE W 80 en een SAE 10W40 is dat de eerstgenoemde een singlegrade is en de tweede een multigrade. Van die singlegrade kun je in de zomer bij hoge temperaturen, en ook als je motor goed warm is, niet zeker zijn van de smering. Als een SAE 80 was geweest, had je dan weer mogelijk in de winter niet voldoende smering.
Iets te snel gelezen . Ik zie het nu staan jah.
|
|
|
|
mr200r |
12-12-2008 13:33 |
Posts: 5122 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: RowdyCross
Ik zou toch echt voor de Putoline SAE 80W gaan.
10W40 is voor auto's , dat gooi je toch niet in je brommer, stelletje beunhazen.
Nja en als je toch zo'n mafketel bent die 10W40 in z'n brommer gooit ( Oke oude Honda's, daar kan alles in, Maar am6... )
Zorg dan iig dat er For Wet Clutch op staat.
Als je 10w40 bij een motorzaak haald,is het voor natte pltenkoppelingen.
|
|
mr200r |
|