Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Need help met mijn uitlaat.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1190 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #53535 - Need help met mijn uitlaat.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2298 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

stephan777 7-12-2008 20:55 Print reply

Posts: 7259
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tombrom
is dit die ees opmaat?

en draai er eens kortere schoefjes in dat je hem strakker kan draaien


Ja.


Ik ga het is proberen tom.
 
mcdronkz 7-12-2008 21:50 Print reply

Posts: 32777
Er is trouwens een alternatief voor de veel te dure opmaat uitlaat.

Op auto's wordt de roterende uitlaat steeds meer toegepast. Dit zie je vooral bij de wat duurdere japanse merken. Het werkt met een soort van diafragma dat aan je uitlaatpoort gekoppeld zit, vervolgens zit er een uitlaatmodule op je ontsteking gemonteerd en kun je daar een verloop op monteren waarmee je de uitlaat de goede kant op kan laten richten.

Dit schijnt een behoorlijke performance boost te geven, je uitlaatgassen worden namelijk gecompresseerd en in je inlaat geperst, het werkt eigenlijk als een soort van turbo, maar een stuk eenvoudiger en effectiever.

De top range van Lexus is hiermee uitgevoerd, staat wel het één en ander over geschreven op het web.
 
RowdyCross 7-12-2008 22:38 Print reply

Posts: 3211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: stephan777
[...]



Ik beschik niet over een draaibank. En ook niemand die ik ken heeft er 1.


Das niet waar

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
Er is trouwens een alternatief voor de veel te dure opmaat uitlaat.

Op auto's wordt de roterende uitlaat steeds meer toegepast. Dit zie je vooral bij de wat duurdere japanse merken. Het werkt met een soort van diafragma dat aan je uitlaatpoort gekoppeld zit, vervolgens zit er een uitlaatmodule op je ontsteking gemonteerd en kun je daar een verloop op monteren waarmee je de uitlaat de goede kant op kan laten richten.

Dit schijnt een behoorlijke performance boost te geven, je uitlaatgassen worden namelijk gecompresseerd en in je inlaat geperst, het werkt eigenlijk als een soort van turbo, maar een stuk eenvoudiger en effectiever.

De top range van Lexus is hiermee uitgevoerd, staat wel het één en ander over geschreven op het web.


Ja lekker goedkoop he, veel beter als een opmaat Kuch


@ TS , Gungum halen.
 
sloms heub ick lest ven eun bietje typityvus
stephan777 7-12-2008 22:42 Print reply

Posts: 7259
Wat is beter: Firegum of Gun gum?
 
rubbert 7-12-2008 22:43 Print reply

Posts: 8825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: stephan777
[...]


Ja.


Ik ga het is proberen tom.



beter idee: koop een stuk draadend, en zaag er stukjes van ong. 4cm. vanaf, en draai deze in je cilinder, dan kan je je uitlaat erop doen, en met moertjes vast zetten, heb je veel minder kans dat je de draad uit je cilinder trekt, want dan ben je wat verder van huis

edit: loctite is er ook wel handig bij

Dit bericht is gewijzigd door rubbert op 7-12-2008 om 22:44 uur.
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
Mikf 7-12-2008 22:45 Print reply

Posts: 1295
Ik had ook gungum gebruikt, mijn uitlaat lekte namelijk bij de cilinder (Sloot dus niet netjes af). Heb gungum gebruikt als pakking.

Dit bericht is gewijzigd door Mikf op 7-12-2008 om 22:46 uur.
 
stephan777 7-12-2008 22:47 Print reply

Posts: 7259
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rubbert
[...]



beter idee: koop een stuk draadend, en zaag er stukjes van ong. 4cm. vanaf, en draai deze in je cilinder, dan kan je je uitlaat erop doen, en met moertjes vast zetten, heb je veel minder kans dat je de draad uit je cilinder trekt, want dan ben je wat verder van huis

edit: loctite is er ook wel handig bij

Dit bericht is gewijzigd door rubbert op 7-12-2008 om 22:44 uur.



Uitlaat monteer systeem van Derbi vind ik niet echt super. am6 is 10 keer beter.
 
RowdyCross 7-12-2008 22:52 Print reply

Posts: 3211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: stephan777
[...]



Uitlaat monteer systeem van Derbi vind ik niet echt super. am6 is 10 keer beter.



Ligt maar net aan welke uitlaat je hebt, Leovince V6 gebruikt ook veren en bouten.

Koop nou maar gewoon gungum en stop met janken.

Dit bericht is gewijzigd door RowdyCross op 7-12-2008 om 22:52 uur.
 
sloms heub ick lest ven eun bietje typityvus
stephan777 7-12-2008 22:56 Print reply

Posts: 7259
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RowdyCross
[...]



Ligt maar net aan welke uitlaat je hebt, Leovince V6 gebruikt ook veren en bouten.

Koop nou maar gewoon gungum en stop met janken.

Dit bericht is gewijzigd door RowdyCross op 7-12-2008 om 22:52 uur.



Jajaja ga ik doen.
 
RowdyCross 7-12-2008 22:56 Print reply

Posts: 3211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: stephan777
[...]



Jajaja ga ik doen.


En anders kom je maar is langs mij.
 
sloms heub ick lest ven eun bietje typityvus
stephan777 7-12-2008 22:57 Print reply

Posts: 7259
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RowdyCross
[...]


En anders kom je maar is langs mij.


En dan?
 
RowdyCross 7-12-2008 22:58 Print reply

Posts: 3211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: stephan777
[...]


En dan?


Bakken we je uitlaat dicht.
 
sloms heub ick lest ven eun bietje typityvus
stephan777 7-12-2008 22:59 Print reply

Posts: 7259
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RowdyCross
[...]


Bakken we je uitlaat dicht.



Eerst ff afstellen. Anders rijd ik dat hele ding naar de klote.
 
gprnick 7-12-2008 23:00 Print reply

Posts: 3360
ik heb hetzelfde probleem als jij hebt. eerst lekte hij tussen de flens zelf langs wat niek vervolgens gelast had en weg was het probleem, maar sinds kort lekt hij weer en nu langs de flens, dus hij zit denk niet goed meer op de cilinder.

ik ga me uitlaat effe loshalen en dan opnieuw er op zetten en hoop dat het dan weg is,

maar dit hielp niet bij jouw?
 
stephan777 7-12-2008 23:00 Print reply

Posts: 7259
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gprnick
ik heb hetzelfde probleem als jij hebt. eerst lekte hij tussen de flens zelf langs wat niek vervolgens gelast had en weg was het probleem, maar sinds kort lekt hij weer en nu langs de flens, dus hij zit denk niet goed meer op de cilinder.

ik ga me uitlaat effe loshalen en dan opnieuw er op zetten en hoop dat het dan weg is,

maar dit hielp niet bij jouw?


Nope dat heb ik 4 keer geprobeerd.
 

Dit topic is 2298 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved