Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Dubbele remschijf maken?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 923 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #53534 - Dubbele remschijf maken?
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 7145 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Sypie_Honda 7-12-2008 21:26 Print reply

Posts: 13830
whaha dit is te mooi

knappende schijven en brekende lagers

btw die verhalen hoor ik hier in de buurt ook altijd hoor, maar als je dat soort verschijnselen krijgt zit er gewoon veels te veel speling op een lager.

Dit bericht is gewijzigd door Sypie_Honda op 7-12-2008 om 21:27 uur.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
yamahadt1986 7-12-2008 21:26 Print reply
Posts: 1713
ja wat denk je dan me pa heeft godverdomme 5 motoren yoo
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
crossgek - Forum en Sales Moderator 7-12-2008 21:27 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yamahadt1986
ja wat denk je dan me pa heeft godverdomme 5 motoren yoo


ik dacht dat jullie er geen verstand van hebben.

correctie:
dat denk ik nog steeds

Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 7-12-2008 om 21:27 uur.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Royal Club 7-12-2008 21:27 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yamahadt1986
ja wat denk je dan me pa heeft godverdomme 5 motoren yoo


alsof dat wat zegt.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
mcdronkz 7-12-2008 21:28 Print reply

Posts: 32777
Je kunt natuurlijk ook de befaamde lagers met dempingsrubber monteren, deze vangen de krachten op zodat je met een stuk minder materiaal een net zo sterke constructie hebt.
 
Derbi-Olaf 7-12-2008 21:28 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yamahadt1986
ja wat denk je dan me pa heeft godverdomme 5 motoren yoo

ja, motoren <=> brommers, zie je het verschil dan echt niet
en 5 motoren kan 'ie dan wel hebben, maar dat zegt NIKS over zijn (a-)technisch inzicht.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Joel_koningslust 7-12-2008 21:28 Print reply

Posts: 14514
ja godverdomme, mij pa heeft er wel 10. dat wil niet zeggen dat hij opeens tweewielertechnisch ingineur is
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
MBgek 7-12-2008 21:29 Print reply

Posts: 179
Als je MHR lagers koopt heb je daar geen last van, kan je wel 10 remschijven op monteren
 
jaapiooo
kenny77 7-12-2008 21:30 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yamahadt1986
hoi

ik had nog aan mijn vader gevraagd en hij vertelde dat hij een cafe racer aan het bouwen was en die had er ook dikke klauwen op maar had geen dikkere (beter kwaliteit) schijven genomen en hij remde een keer hard en wat denk je knal schijf door de midde.

en me pa zij ook als je dat doet moet je zoiezo effe nieuwe balhoofdlager erin doen maar dan met een kooi eromheen dat is steefigger.

als je dat niet doet heb je de kans dat je ze iedere keer moet vervangen omdat er zoveel kracht op komt.

en wat dacht je van je wiellagers die houden dat denk ik ook niet want ga je lagers maar een vergelijken met die lagers van die cbr dat is denk ik nog al een verschil gwa kwaliteit en dikte en breedte.




Nieuwe balhoofdlagers komen er zowieso in omdat wat er nu in zaten versleten zijn.

Maar ik denk dat het kwa stevigheid wel mee valt, zo hard zal ik niet gaan remmen, ik rij er ook geen circuit mee, en de lagers van een cbr600 zullen zeker dikker zijn, maar dat is ook een motor en dit maar een brommertje. (kwa snelheid)

Maar toch bedankt.

Edit: zo wat een hoop reacties in een keer.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 7-12-2008 om 21:32 uur.
 
MBgek 7-12-2008 21:32 Print reply

Posts: 179
Wij proppen ook wel eens laverda voorvorken in zundappies, kan gewoon niks geen gezeik met krachten, zitten ook 2 schijven op. dus ik weet niet wat er word geluld met brekende remschijven
 
jaapiooo
yamahadt1986 7-12-2008 21:35 Print reply
Posts: 1713
dat zeg ik ook niet maar bij zijn vroegere vriend was dat gebeurt en ik zeg ook niet dat het wat uitmaakt dat me pa 5 motoren heeft maar ik bedoel er mee te zeggen dat hij motor rijdt meer niet.

en hij is zelf ook met een project bezig een zundapp 80cc racer aan het namaken alleen hij doet er een 125 blok onder en monocock frame van aluminium enzo.

deze is hij aan het namaken:

tipe maar bij google in: http://www.wildeman....undapp-Wegracer.html

en hij is serieus met deze techniek wel bezig.

Dit bericht is gewijzigd door yamahadt1986 op 7-12-2008 om 21:37 uur.
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
mcdronkz 7-12-2008 21:35 Print reply

Posts: 32777
Er bestaan trouwens ook zogenaamde flexdiscs. Dit moet je zien als enigzins flexibele remschijven die een beetje kunnen torderen om krachten op te vangen. Deze remmen vanzelfsprekend iets minder als ze ook daadwerkelijk bewegen, maar dat is in de meeste gevallen geen enkel bezwaar.

Ze zijn wel aan de dure kant maar ook erg slijtvast, omdat er gebruik wordt gemaakt van een speciale keramiek samenstelling. Eigenlijk zijn het een soort keramische remschijven, die ze in de racerij ook wel gebruiken. Deze hebben ook als voordeel dat ze niet zo heet worden.
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 7-12-2008 21:36 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yamahadt1986
dat zeg ik ook niet maar bij zijn vroegere vriend was dat gebeurt en ik zeg ook niet dat het wat uitmaakt dat me pa 5 motoren heeft maar ik bedoel er mee te zeggen dat hij motor rijdt meer niet.

en hij is zelf ook met een project bezig een zundapp 80cc racer aan het nameken alleen hij doet er een 125 blok onder en monocock frame van aluminium enzo.

deze is hij aan het namaken:

tipe maar bij google in: http://www.wildeman....undapp-Wegracer.html

en hij is serieus met deze techniek wel bezig.


best kansloos er dan zo weinig van te snappen
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
yamahadt1986 7-12-2008 21:38 Print reply
Posts: 1713
ik snap wat je met die schijven bedoeld dat noemen ze swevende schijfven.

 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
mcdronkz 7-12-2008 21:40 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yamahadt1986
ik snap wat je met die schijven bedoeld dat noemen ze swevende schijfven.



Zwevende schijven (leer Nederlands..) torderen niet, wat ik bedoel is echt iets unieks. Is ook echt van de laatste tijd.
 

Dit topic is 7145 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved