Derbi-Olaf |
7-12-2008 20:34 |
Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Derbi_Elco
[...]
Ik dacht bijmezelf
Kan je niet nog een 2e voorwiel kopen? en dan die schijfophanging afzagen en op dit wiel lassen? dan heb je het aan 2 kanten gelijk en goed
enkel lassen is denk ik niet sterk genoeg (omdat het een alu-legering is)
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
7-12-2008 20:35 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Derbi_Elco
[...]
Ik dacht bijmezelf
Kan je niet nog een 2e voorwiel kopen? en dan die schijfophanging afzagen en op dit wiel lassen? dan heb je het aan 2 kanten gelijk en goed
gewoon beide wielen precies doormidden en aan mekaar lassen.
dan kun je ook een brommer maken met 2 kilometertelleraansluitingen waar er een van achteruit draait en die dus een getal in de min aangeeft , als je hier het gemiddelde van neemt sta je altijd stil
dan weet het ook direct wanneer je wiel doormidden breekt , dan zal waarschijnlijk een van de tellers gaan afwijken.
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
kenny77 |
7-12-2008 20:37 |
Posts: 29286 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]
enkel lassen is denk ik niet sterk genoeg (omdat het een alu-legering is)
Daar was ik ook al bang voor.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]
gewoon beide wielen precies doormidden en aan mekaar lassen.
dan kun je ook een brommer maken met 2 kilometertelleraansluitingen waar er een van achteruit draait en die dus een getal in de min aangeeft , als je hier het gemiddelde van neemt sta je altijd stil
dan weet het ook direct wanneer je wiel doormidden breekt , dan zal waarschijnlijk een van de tellers gaan afwijken.
Dit lijkt me het beste idee tot nu toe.
|
|
|
|
Tombrom |
7-12-2008 20:39 |
Posts: 15925 |
ik zou het idd joels manier doen
en dan houd je je kettingkant verdikking niet hé
die draai je weg
|
|
|
|
bobboiten |
7-12-2008 20:39 |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
7-12-2008 20:40 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]
Daar was ik ook al bang voor.
[...]
Dit lijkt me het beste idee tot nu toe.
dan hoef je btw ook niet te lassen , dan kun je ook gewoon met ducktape en pompnagels de spaken aan mekaar maken.. dat gaat ruim goed . het gaat immers alleen om de breedte en draaien , de hoogte doen te lagers wel.
dit is volgens mij serieus best wel te doen
naja ipv ducktap en pompnagels evt klemmetjes oid pakken..
Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 7-12-2008 om 20:41 uur.
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
Derbi-Olaf |
7-12-2008 20:40 |
Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]
Daar was ik ook al bang voor.
[...]
Dit lijkt me het beste idee tot nu toe.
Ik zou gaan voor jou manier, maar dan gewoon rondom volledig aflassen dan haald het zijn sterkte uit de klem-passing, én uit de las. Dan zit je het veiligst.
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
kenny77 |
7-12-2008 20:41 |
Posts: 29286 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Tombrom
ik zou het idd joels manier doen
en dan houd je je kettingkant verdikking niet hé
die draai je weg
Aha nu snap ik het, ga ik morgen eens kijken of het wiel dan niet te zwak word.
|
|
|
|
kenny77 |
7-12-2008 20:43 |
Posts: 29286 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]
Ik zou gaan voor jou manier, maar dan gewoon rondom volledig aflassen dan haald het zijn sterkte uit de klem-passing, én uit de las. Dan zit je het veiligst.
Nu breng je me weer aan twijvelen.
Ik ga het morgen nog eens allemaal goed bekijken en eens goed nadenken.
|
|
|
|
Tombrom |
7-12-2008 20:44 |
Posts: 15925 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]
Aha nu snap ik het, ga ik morgen eens kijken of het wiel dan niet te zwak word.
dat word niet te zwak
zo zit een puchwiel tog ook inelkaar als ik me niet vergis
|
|
|
|
MBgek |
7-12-2008 21:15 |
Posts: 179 |
2e voorwiel kopen, remschijf bevestiging eraf slijpen, evt recht draaien en dan ff je 2e schijf op de losse nokken schroeven, lassen en klaar is kees.
|
|
jaapiooo |
|
yamahadt1986 |
7-12-2008 21:23 |
Posts: 1713 |
hoi
ik had nog aan mijn vader gevraagd en hij vertelde dat een vriend van hem een cafe racer aan het bouwen was en die had er ook dikke klauwen op maar had geen dikkere (beter kwaliteit) schijven genomen en hij remde een keer hard en wat denk je knal schijf door de midde.
en me pa zij ook als je dat doet moet je zoiezo effe nieuwe balhoofdlager erin doen maar dan met een kooi eromheen dat is steefigger.
als je dat niet doet heb je de kans dat je ze iedere keer moet vervangen omdat er zoveel kracht op komt.
en wat dacht je van je wiellagers die houden dat denk ik ook niet want ga je lagers maar een vergelijken met die lagers van die cbr dat is denk ik nog al een verschil gwa kwaliteit en dikte en breedte.
Dit bericht is gewijzigd door yamahadt1986 op 7-12-2008 om 21:28 uur.
|
|
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart! |
|
Joel_koningslust |
7-12-2008 21:24 |
Posts: 14514 |
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
yamahadt1986 |
7-12-2008 21:25 |
Posts: 1713 |
dat zij ik ook al zijn idee en dan overal even een lasje eromheen leggen en dan is het sterker maar je zit nog steets met je lagerss
|
|
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart! |
|
Derbi-Olaf |
7-12-2008 21:25 |
Posts: 14999 |
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|