Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Dubbele remschijf maken?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 998 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #53534 - Dubbele remschijf maken?
Pagina 2 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 7147 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Derbi-Olaf 7-12-2008 20:34 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi_Elco
[...]




Ik dacht bijmezelf


Kan je niet nog een 2e voorwiel kopen? en dan die schijfophanging afzagen en op dit wiel lassen? dan heb je het aan 2 kanten gelijk en goed

enkel lassen is denk ik niet sterk genoeg (omdat het een alu-legering is)
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
crossgek - Forum en Sales Moderator 7-12-2008 20:35 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi_Elco
[...]




Ik dacht bijmezelf


Kan je niet nog een 2e voorwiel kopen? en dan die schijfophanging afzagen en op dit wiel lassen? dan heb je het aan 2 kanten gelijk en goed


gewoon beide wielen precies doormidden en aan mekaar lassen.

dan kun je ook een brommer maken met 2 kilometertelleraansluitingen waar er een van achteruit draait en die dus een getal in de min aangeeft , als je hier het gemiddelde van neemt sta je altijd stil
dan weet het ook direct wanneer je wiel doormidden breekt , dan zal waarschijnlijk een van de tellers gaan afwijken.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
kenny77 7-12-2008 20:37 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

enkel lassen is denk ik niet sterk genoeg (omdat het een alu-legering is)


Daar was ik ook al bang voor.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


gewoon beide wielen precies doormidden en aan mekaar lassen.

dan kun je ook een brommer maken met 2 kilometertelleraansluitingen waar er een van achteruit draait en die dus een getal in de min aangeeft , als je hier het gemiddelde van neemt sta je altijd stil
dan weet het ook direct wanneer je wiel doormidden breekt , dan zal waarschijnlijk een van de tellers gaan afwijken.


Dit lijkt me het beste idee tot nu toe.
 
Tombrom 7-12-2008 20:39 Print reply

Posts: 15925
ik zou het idd joels manier doen

en dan houd je je kettingkant verdikking niet hé

die draai je weg
 
bobboiten 7-12-2008 20:39 Print reply

Posts: 2771
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


gewoon beide wielen precies doormidden en aan mekaar lassen.

dan kun je ook een brommer maken met 2 kilometertelleraansluitingen waar er een van achteruit draait en die dus een getal in de min aangeeft , als je hier het gemiddelde van neemt sta je altijd stil
dan weet het ook direct wanneer je wiel doormidden breekt , dan zal waarschijnlijk een van de tellers gaan afwijken.


Lol

Dit bericht is gewijzigd door bobboiten op 7-12-2008 om 20:39 uur.
 
Haal eruit wat erin zit | Live by the day & enjoy each one
crossgek - Forum en Sales Moderator 7-12-2008 20:40 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]


Daar was ik ook al bang voor.

[...]


Dit lijkt me het beste idee tot nu toe.


dan hoef je btw ook niet te lassen , dan kun je ook gewoon met ducktape en pompnagels de spaken aan mekaar maken.. dat gaat ruim goed . het gaat immers alleen om de breedte en draaien , de hoogte doen te lagers wel.

dit is volgens mij serieus best wel te doen

naja ipv ducktap en pompnagels evt klemmetjes oid pakken..

Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 7-12-2008 om 20:41 uur.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Derbi-Olaf 7-12-2008 20:40 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]


Daar was ik ook al bang voor.

[...]


Dit lijkt me het beste idee tot nu toe.

Ik zou gaan voor jou manier, maar dan gewoon rondom volledig aflassen dan haald het zijn sterkte uit de klem-passing, én uit de las. Dan zit je het veiligst.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
kenny77 7-12-2008 20:41 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tombrom
ik zou het idd joels manier doen

en dan houd je je kettingkant verdikking niet hé

die draai je weg


Aha nu snap ik het, ga ik morgen eens kijken of het wiel dan niet te zwak word.
 
kenny77 7-12-2008 20:43 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

Ik zou gaan voor jou manier, maar dan gewoon rondom volledig aflassen dan haald het zijn sterkte uit de klem-passing, én uit de las. Dan zit je het veiligst.


Nu breng je me weer aan twijvelen.

Ik ga het morgen nog eens allemaal goed bekijken en eens goed nadenken.
 
Tombrom 7-12-2008 20:44 Print reply

Posts: 15925
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]


Aha nu snap ik het, ga ik morgen eens kijken of het wiel dan niet te zwak word.



dat word niet te zwak

zo zit een puchwiel tog ook inelkaar als ik me niet vergis
 
MBgek 7-12-2008 21:15 Print reply

Posts: 179
2e voorwiel kopen, remschijf bevestiging eraf slijpen, evt recht draaien en dan ff je 2e schijf op de losse nokken schroeven, lassen en klaar is kees.
 
jaapiooo
yamahadt1986 7-12-2008 21:23 Print reply
Posts: 1713
hoi

ik had nog aan mijn vader gevraagd en hij vertelde dat een vriend van hem een cafe racer aan het bouwen was en die had er ook dikke klauwen op maar had geen dikkere (beter kwaliteit) schijven genomen en hij remde een keer hard en wat denk je knal schijf door de midde.

en me pa zij ook als je dat doet moet je zoiezo effe nieuwe balhoofdlager erin doen maar dan met een kooi eromheen dat is steefigger.

als je dat niet doet heb je de kans dat je ze iedere keer moet vervangen omdat er zoveel kracht op komt.

en wat dacht je van je wiellagers die houden dat denk ik ook niet want ga je lagers maar een vergelijken met die lagers van die cbr dat is denk ik nog al een verschil gwa kwaliteit en dikte en breedte.



Dit bericht is gewijzigd door yamahadt1986 op 7-12-2008 om 21:28 uur.
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
Joel_koningslust 7-12-2008 21:24 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yamahadt1986
hoi

ik had nog aan mijn vader gevraagd en hij vertelde dat hij een cafe racer aan het bouwen was en die had er ook dikke klauwen op maar had geen dikkere (beter kwaliteit) schijven genomen en hij remde een keer hard en wat denk je knal schijf door de midde.

en me pa zij ook als je dat doet moet je zoiezo effe nieuwe balhoofdlager erin doen maar dan met een kooi eromheen dat is steefigger.

als je dat niet doet heb je de kans dat je ze iedere keer moet vervangen omdat er zoveel kracht op komt.

en wat dacht je van je wiellagers die houden dat denk ik ook niet want ga je lagers maar een vergelijken met die lagers van die cbr dat is denk ik nog al een verschil gwa kwaliteit en dikte en breedte.




heeft je pa uberhaupt ooit wel eens motor gereden?

 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
yamahadt1986 7-12-2008 21:25 Print reply
Posts: 1713
dat zij ik ook al zijn idee en dan overal even een lasje eromheen leggen en dan is het sterker maar je zit nog steets met je lagerss
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
Derbi-Olaf 7-12-2008 21:25 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yamahadt1986
hoi

ik had nog aan mijn vader gevraagd en hij vertelde dat hij een cafe racer aan het bouwen was en die had er ook dikke klauwen op maar had geen dikkere (beter kwaliteit) schijven genomen en hij remde een keer hard en wat denk je knal schijf door de midde.

en me pa zij ook als je dat doet moet je zoiezo effe nieuwe balhoofdlager erin doen maar dan met een kooi eromheen dat is steefigger.

als je dat niet doet heb je de kans dat je ze iedere keer moet vervangen omdat er zoveel kracht op komt.

en wat dacht je van je wiellagers die houden dat denk ik ook niet want ga je lagers maar een vergelijken met die lagers van die cbr dat is denk ik nog al een verschil gwa kwaliteit en dikte en breedte.



ga het gewicht en de snelheid van een rd maar eens vergelijken met die van een CBR.
Kan gewoon hoor, zonder verder aanpassen.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!

Dit topic is 7147 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved