Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Dubbele remschijf maken?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 839 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #53534 - Dubbele remschijf maken?
Pagina 1 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Volgende pagina >
Dit topic is 7223 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

kenny77 7-12-2008 19:16 Print topicpost

Posts: 29286
Ik heb laatst 2 rem klauwen van een cbr600 op de kop getikt, voor mijn RD'tje.

De 2 remklauwen bij het voorwiel:






Nu wilde ik de 2 remschijven op het voorwiel hebben, maar dit is niet zo makkelijk bij het RD wiel, nu had ik iets bedacht.
Maar mijn vader vond dit maar niks.
Nu wil ik even jullie mening.

Hier een overzicht wat ik wilde doen.

Aan de kant waar geen bevestiging voor de schijf zit, een adapter draaien die in het onderstaande gat past. (zo draaien dat je hem erin moet tikken, zoals een lager)

Het gat.



Hier een foto van dicht bij.



En hier de adapter:
(mijn solid works kunsten zijn niet geweldig maar ik heb dan ook pas 2 lessen gehad, maar het gaat om het idee. )



Met aan de gele pijl kant,4 gaten (die verdeeld liggen) met schroefdraad, deze gaten moeten in zegmaat een kruis liggen, zodat als deze in het wiel zit,door het wiel 4 kleine m4-m5 boutjes in kunnen zodat de adapter zit geborgd.
Dus dan moeten er ook 4 kleinen gatjes in het wiel worden geboord.
(ik hoop dat jullie het begrijpen. )



En hier de andere kant van de adapter.
Het vlak met de rode pijl: hier komt de remschijf tegen aan.

Het vlak met de blauwe pijl: dit komt dan tegen de voorvork aan.

Zou dit idee werken of is dit te gevaarlijk en gaat dit kapot?

Of heeft misschien iemand anders een makkelijkere of betere manier?

Al vast bedankt,

Kenny.




 

De Schout 7-12-2008 19:20 Print reply
Posts: 5327
word em niet. vooral omdat je draaien adapter tegen je stilstaande vork aan zit. en de teller aandrijving is wel beetje zwak voor een rem bevestiging denk ik. dit zou misschien nog wel kunnen werken.
 
tune tweak fiddle bang bummer
thunderbird - Forum en Sales Moderator 7-12-2008 19:21 Print reply

Posts: 7728
hoe kom je uit in breedte tussen de vorkpoten? want je zult ook nog iets van een lager moeten maken tussen die adapter en de voorvork lijkt me
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
.puch_chopper 7-12-2008 19:21 Print reply

Posts: 7851
mss slimmer die adaptor aan de velg te lassen, en het geheel eruit te laten zien alsof het origineel is
 
kenny77 7-12-2008 19:27 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
word em niet. vooral omdat je draaien adapter tegen je stilstaande vork aan zit. en de teller aandrijving is wel beetje zwak voor een rem bevestiging denk ik. dit zou misschien nog wel kunnen werken.


Daar had ik nog niet aan gedacht, natuurlijk draaid de adapter tegen de voorvork, draai ik de adapter vast draait het wiel niet meer.
Mhh ik ben niet zo oplettend vandaag.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: thunderbird
hoe kom je uit in breedte tussen de vorkpoten? want je zult ook nog iets van een lager moeten maken tussen die adapter en de voorvork lijkt me


Daar had ik nog niet naar gekeken, want ik had er niet aan gedaagd dat de adapter te de vork draaide.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: .puch_chopper
mss slimmer die adaptor aan de velg te lassen, en het geheel eruit te laten zien alsof het origineel is


Lassen had ik ook al eens aan gedacht, maar ik weet niet of dit gaat, of het zuiver aluminum is?
 
Joel_koningslust 7-12-2008 19:44 Print reply

Posts: 14514
voor dd projecten gebruiken ze vaak een achtervelg. waar ze de trommel helemaal uitdraaien zegmaar. dus een gat door de hele velg, daar een grote aluminium bus in persen/lijmen/lassen. daar de gaten enzo in boren voor de schijven op te monteren, veel werk maar dan heb je ook wat
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
kenny77 7-12-2008 19:48 Print reply

Posts: 29286
Ja naar de achtervelg had ik ook als eens geken, de gaten van het tandwiel lopen door tot in de remkant, maar ik vond het niet zo mooi dat daar dan een hele verdikking zit (de remtrommel), maar anders moet ik daar maar verder mee gaan.

Edit: en deze leek me ook te breed, maar dat moet ik maar gaan opmeten.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 7-12-2008 om 19:49 uur.
 
Sypie_Honda 7-12-2008 20:05 Print reply

Posts: 13830
je hebt wel erg weinig vlees denk ik.

en die 4 kantjes op die adaptor is moeilijk te maken.

je kan natuurlijk ook een achterwiel met schijf zoeken, en dan zelf een schijf maken die past op de tandwiel drager.

lijkt mij eigenlijk de korste klap, het zal er alleen wel iet wat a symetisch uit zien.

Dit bericht is gewijzigd door Sypie_Honda op 7-12-2008 om 20:07 uur.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
kenny77 7-12-2008 20:13 Print reply

Posts: 29286
Ja ik ga eens kijken hoe ik met het achterwiel uitkom, maar zelf vond ik dit inderdaad ook niet zo mooi uitzien.

En anders word het gewoon 1 schijf erop maken met 1 cbr klauw.

Edit: een achterwiel met schijf bevestiging is er helaas niet voor dit type velg.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 7-12-2008 om 20:15 uur.
 
yamahadt1986 7-12-2008 20:15 Print reply
Posts: 1713
hoi

wat jij hebt bedacht kan makkelijk dat ding erin slaan en tip ga naar een bedrijf toe of zo en vraag of ze effen om iedere 2cm een laspikje geven dan weet je zeger dat hij vast zit.

maar wat ik als mening heb is dat de remklauwen erg groot zijn voor een brommer want je moet maar zo zien waar je het ene wint verlies bij het andere daar bedoel ik mee dat je veel beter remt maar je gewicht neemt toe door die zware remklauwen.

MAAR

als je het voor de winst doet dan moet je lichtere remklauwen gaan zoeken.

MAAR

als je het voor het stoere uiterlijk is dit wel heel erg vet.

maar je moet zo zien als ik meestal een idee heb ben ik gewoon eigenwijs en dan doe ik het gewoon.

dat is meestal omdat ik iets apparts wil hebben en niet dat anderren er mee rondrijden.
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
kenny77 7-12-2008 20:19 Print reply

Posts: 29286
Hij zal al een heel stuk beter remmen met een cbr klauw een beter remschijf.

Maar ik vond het gewoon leuk en unik uitzien.
Lassen is geen probleem, dat kan mijn vader.

Maar ik denk dat de andere gelijk hebben en dat alles wel erg dun is/ word, vond mijn vader ook.
Het moet ook wel een beetje veilig zijn, want er komen lijk mij best groote krachten op.
En als zo'n schijf onder het remmen eraf brekkt lijkt me ook geen prettje.
 
Gary - Forum en Gallery Moderator 7-12-2008 20:25 Print reply

Posts: 12846
Denk dat het niet lukt omdat je een te hoge druk krijgt die je over 2 van die ´palletjes´ wilt verdelen. Als je er meerdere maakt heb je meer kans van slagen naar mijn idee.
 
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen.....
kenny77 7-12-2008 20:29 Print reply

Posts: 29286
Daarom wilde ik ook 4 boutjes rondom erin draaien.
(Door het wiel en de adapter heen)
 
Elco 7-12-2008 20:30 Print reply
Posts: 4527
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Hij zal al een heel stuk beter remmen met een cbr klauw een beter remschijf.

Maar ik vond het gewoon leuk en unik uitzien.
Lassen is geen probleem, dat kan mijn vader.

Maar ik denk dat de andere gelijk hebben en dat alles wel erg dun is/ word, vond mijn vader ook.
Het moet ook wel een beetje veilig zijn, want er komen lijk mij best groote krachten op.
En als zo'n schijf onder het remmen eraf brekkt lijkt me ook geen prettje.




Ik dacht bijmezelf


Kan je niet nog een 2e voorwiel kopen? en dan die schijfophanging afzagen en op dit wiel lassen? dan heb je het aan 2 kanten gelijk en goed
 
Gary - Forum en Gallery Moderator 7-12-2008 20:33 Print reply

Posts: 12846
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Daarom wilde ik ook 4 boutjes rondom erin draaien.
(Door het wiel en de adapter heen)


Is naar mijn idee nog krap genoeg.
 
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen.....
kenny77 7-12-2008 20:33 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi_Elco
[...]




Ik dacht bijmezelf


Kan je niet nog een 2e voorwiel kopen? en dan die schijfophanging afzagen en op dit wiel lassen? dan heb je het aan 2 kanten gelijk en goed


Ja maar dan moet het wel weer 100% recht worden, en een wiel inspannen gaat wat moeilijker. (voor af te draaien)
En ik weet niet of dit zuiver aluminum is ( het wiel) anders is het bijna niet te lassen.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gary
[...]


Is naar mijn idee nog krap genoeg.


Ja daarom ga ik ook maar eens met het achterwiel aan de slag, want het is inderdaad wat slapjes allemaal.

En als dat ook niet lukt dan laat ik het idee maar schieten. :-(

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 7-12-2008 om 20:35 uur.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 7-12-2008 om 20:36 uur.
 

Dit topic is 7223 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved