Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - gilera versnellings probleem

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1000 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #53524 - gilera versnellings probleem
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 736 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

kennyibanez 7-12-2008 13:02 Print topicpost

Posts: 529
ik heb just mn gilera smt 2005, en nu doe ik een toerke, ik schakel terug tot zn een, dan valt ie uit, en nu blijft ie steken in zn eerste , als ik hem probeer terug neutraal te tikken( naar boven dus, gaat dit niet

ik heb hem dus tot thuis moeten duwen met koppeling ingehouden en ben ernu mee thuisgeraakt

weet er iemand wat er scheelt??
 
why drive a car, if you can fly an airplane?

RXBaz 7-12-2008 13:04 Print reply

Posts: 1879
bak zit vast, ff paar tikjes met rubberhamer op t carter slaan, miss dat ie dan terug springt anders ff blokje opentrekken.
 
I played poker with tarot cards once, i had a full house and three people died........motorrbw in the pocket
kennyibanez 7-12-2008 13:06 Print reply

Posts: 529
weet je ook hoe dit kan komen?? kan toch nizomaar


 
why drive a car, if you can fly an airplane?
grasmaaier89 7-12-2008 13:09 Print reply

Posts: 14412
je versnellingsbak is waarschijnlijk gaar.
tis maar een idee

Dit bericht is gewijzigd door grasmaaier89 op 7-12-2008 om 13:12 uur.
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
-Bassie- 7-12-2008 13:11 Print reply

Posts: 6617
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kennyibanez
ik heb just mn gilera smt 2005, en nu doe ik een toerke, ik schakel terug tot zn een, dan valt ie uit, en nu blijft ie steken in zn eerste , als ik hem probeer terug neutraal te tikken( naar boven dus, gaat dit niet

ik heb hem dus tot thuis moeten duwen met koppeling ingehouden en ben ernu mee thuisgeraakt

weet er iemand wat er scheelt??


schakelde je terug toen je reed of toen je stil stond??

als je rijd vind je versnellingsbak dat niet heel erg leuk.
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
kennyibanez 7-12-2008 13:12 Print reply

Posts: 529
ik schakelde terug al rijdend, is dat het probleem??
 
why drive a car, if you can fly an airplane?
grasmaaier89 7-12-2008 13:15 Print reply

Posts: 14412
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kennyibanez
ik schakelde terug al rijdend, is dat het probleem??



hoe schakelde je terug?
met koppeling in hoop ik, en na elke versnelling koppeling weer los laten.
want in 1 keer terugtrappen is niet echt goed, dan hoor je ook een flinke knal in je blok als dat gebeurt
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
-Bassie- 7-12-2008 13:15 Print reply

Posts: 6617
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kennyibanez
ik schakelde terug al rijdend, is dat het probleem??


als je gevoel hebt merk je dat dit heel erg tikt.

gezien de eerste versnelling een hele grote vertraging.

en de 2de veel minder.

die door krijgt je versnellingsbak een flinke klap.

ik zou als ik jouw was eens je linker carter er eens af halen.

geef anders op je schakelpookas een paar klappen met hamer wil die nog wel eens los komen.

Dit bericht is gewijzigd door DT Project op 7-12-2008 om 13:17 uur.
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
kennyibanez 7-12-2008 13:19 Print reply

Posts: 529
twas niet in 1 keer, ik tikte altijd tijdens het remmen een versnelling terug, maar heb geen knal gehoord
 
why drive a car, if you can fly an airplane?
grasmaaier89 7-12-2008 13:21 Print reply

Posts: 14412
wat ik meestal doe is als ik voor een stoplicht moet gaan staan, en ik kom aanrijden. Dan zet ik m eerst in zn 2e vers. en dan rem ik af tot ik bijna stilsta en dan pas in zn 1. Maar dan laat ik de koppeling niet los. Dat voorkomt die klap in je blok
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
-Bassie- 7-12-2008 13:25 Print reply

Posts: 6617
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: grasmaaier89
wat ik meestal doe is als ik voor een stoplicht moet gaan staan, en ik kom aanrijden. Dan zet ik m eerst in zn 2e vers. en dan rem ik af tot ik bijna stilsta en dan pas in zn 1. Maar dan laat ik de koppeling niet los. Dat voorkomt die klap in je blok


bij stoplicht gewoon aan komen rollen in z`n 2 of in z`n vrij.

en dan als je stil staat in z`n 1 tikken.

en als je tog door kan rijden naar z`n 2.
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
RXBaz 7-12-2008 13:33 Print reply

Posts: 1879
tik gewoon ff met je hamer op je schakel as, en anders ff aan rondom (onder) je blok langs, en probeer dan eens te schakelen, haal anders je koppelings carter deksel dr af en herhaal dit !voorzichtig! op je schakelbloem,

en anders je blok helemaal open en inspecteer je je bak op verslete/beschadigde tandwielen...

alleen tikken met een rubber hamer !!!!
 
I played poker with tarot cards once, i had a full house and three people died........motorrbw in the pocket
Makrolon 7-12-2008 14:02 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RXBaz
tik gewoon ff met je hamer op je schakel as, en anders ff aan rondom (onder) je blok langs, en probeer dan eens te schakelen, haal anders je koppelings carter deksel dr af en herhaal dit !voorzichtig! op je schakelbloem,

en anders je blok helemaal open en inspecteer je je bak op verslete/beschadigde tandwielen...

alleen tikken met een rubber hamer !!!!

En als je dan je blok los hebt moet je gelijk je schakelas vervangen die je zojuist krom hebt geslagen.
 
KTM 525 EXC Supermoto
RXBaz 7-12-2008 14:59 Print reply

Posts: 1879
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
[...]

En als je dan je blok los hebt moet je gelijk je schakelas vervangen die je zojuist krom hebt geslagen.



wat jank je nou dan, ik zeg toch zachtjes tikken, met rubber hamer, niet een voorhamer met mach 3 op de as laten neerkomen
 
I played poker with tarot cards once, i had a full house and three people died........motorrbw in the pocket
Ice Ap rs50 7-12-2008 15:13 Print reply

Posts: 7149
koppeling loslaten, heen en waar wiggelen totdat je je wiel wat ziet bewegen, en dan met je hand proberen te schakelen terwijl je wat beweegt(koppeling in wel dan). als dat niet werkt zit je met een probleem en moet je het blok maar eens opentrekken

Dit bericht is gewijzigd door Ice Ap rs50 op 7-12-2008 om 15:14 uur.
 
GTI - GTD - BMW
kennyibanez 7-12-2008 16:29 Print reply

Posts: 529
tis in orde, lichtjes op getikt met de hamer en is vrij gekomen, bedankt voor de tips
 
why drive a car, if you can fly an airplane?

Dit topic is 736 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved