Kheb een dirtbike 125cc 4-takt,
en als ik dat ding aan kick dan komt er allemaal benzine uit me luchtinlaat....
Alles al schoon gemaakt en mee de conpressor er op maar het blijft nog steeds er uit komen..
Het gebeurde gewoon in 1 keer! RARA was dat maaaan
Alvast bedankt...
TimpY
loopt hij wel nog gewoon?
Soms is het een ontsteking die verkeerd staat, of wel is je kleptiming verneukt .
maar als 'ie gewoon goed loopt, zonder gekke geluiden of stotters, niks aan doen
Quote:Oorspronkelijk gepost door: TimpY
neeej hij looopt nu helemaal niet meer...
haha, dan vrees ik dat je kleptiming niet meer klopt, rammelde die voor dit gebeurde? dan kan het zijn dat je distributiekettingspanner naar de vaantjes is, en dat je ketting over je tandwielen heen is gevlogen.
dat kan kromme kleppen veroorzaken,maar hoeft niet:P)
Het gebeurde gewoon in 1 keer, kwas eerst lkkr aaan het crosse en toen zette ik hem uit en toen later starte ik hem weer en toen was dat tering ding... Kheb er bekant de balluh verstand niej van die kleppen en alles geef mij maar 2-takt :P
Quote:Oorspronkelijk gepost door: TimpY
Het gebeurde gewoon in 1 keer, kwas eerst lkkr aaan het crosse en toen zette ik hem uit en toen later starte ik hem weer en toen was dat tering ding... Kheb er bekant de balluh verstand niej van die kleppen en alles geef mij maar 2-takt :P
trek je vliegwiel er eens af en kijk of je ontsteking niet te laat staat
Quote:Oorspronkelijk gepost door: RM-sm
je ontsteking zal het wel niet wezen.
beter kijk je carb even goed na en stel je je kleppen af!
0.05 voor inlaat
0.08 voor uitlaat
( kan ook 0.05 voor in en uitlaat gebruiken )
ik denk ook eerder aan inlaat klep.
maten die je aangeeft kloppen, maar uitlaat komt nogal kritisch, als die namelijk minder dan 0,05 is dan heb je een erg grote kans op verbrande klep, en dus ik het verstandig voor de zekerheid iid iets meer aan te houden voor uitlaat.
Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 6-12-2008 om 15:09 uur.