Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Benzine uit Luchtinlaat!!!

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1061 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #53513 - Benzine uit Luchtinlaat!!!
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 673 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

TimpY 6-12-2008 12:30 Print topicpost

Posts: 37
Euj mansuh..

Kheb een dirtbike 125cc 4-takt,
en als ik dat ding aan kick dan komt er allemaal benzine uit me luchtinlaat....

Alles al schoon gemaakt en mee de conpressor er op maar het blijft nog steeds er uit komen..

Het gebeurde gewoon in 1 keer! RARA was dat maaaan

Alvast bedankt...

TimpY
 

Banaan 6-12-2008 12:31 Print reply

Posts: 5725
inlaatklep die open blijft staan ofso?
 
Derbi-Olaf 6-12-2008 12:32 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TimpY
Euj mansuh..

Kheb een dirtbike 125cc 4-takt,
en als ik dat ding aan kick dan komt er allemaal benzine uit me luchtinlaat....

Alles al schoon gemaakt en mee de conpressor er op maar het blijft nog steeds er uit komen..

Het gebeurde gewoon in 1 keer! RARA was dat maaaan

Alvast bedankt...

TimpY

loopt hij wel nog gewoon?
Soms is het een ontsteking die verkeerd staat, of wel is je kleptiming verneukt .
maar als 'ie gewoon goed loopt, zonder gekke geluiden of stotters, niks aan doen
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
TimpY 6-12-2008 12:34 Print reply

Posts: 37
neeej hij looopt nu helemaal niet meer...
 
Derbi-Olaf 6-12-2008 12:35 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TimpY
neeej hij looopt nu helemaal niet meer...

haha, dan vrees ik dat je kleptiming niet meer klopt, rammelde die voor dit gebeurde? dan kan het zijn dat je distributiekettingspanner naar de vaantjes is, en dat je ketting over je tandwielen heen is gevlogen.
dat kan kromme kleppen veroorzaken,maar hoeft niet:P)
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
TimpY 6-12-2008 12:37 Print reply

Posts: 37
Het gebeurde gewoon in 1 keer, kwas eerst lkkr aaan het crosse en toen zette ik hem uit en toen later starte ik hem weer en toen was dat tering ding... Kheb er bekant de balluh verstand niej van die kleppen en alles geef mij maar 2-takt :P
 
TimpY 6-12-2008 12:39 Print reply

Posts: 37
heeft niemand een techinsche tekening van een dirtbike 125cc 4-takt...?
 
Derbi-Olaf 6-12-2008 12:40 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TimpY
Het gebeurde gewoon in 1 keer, kwas eerst lkkr aaan het crosse en toen zette ik hem uit en toen later starte ik hem weer en toen was dat tering ding... Kheb er bekant de balluh verstand niej van die kleppen en alles geef mij maar 2-takt :P

trek je vliegwiel er eens af en kijk of je ontsteking niet te laat staat
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
TimpY 6-12-2008 12:42 Print reply

Posts: 37
welke kant moet de ontsteking dan staan...?

Want in de onsteking zitten 2 spoeltjes en aan de zijkant van het vliegwiel een zwart kastje die naar me bobine gaat....
 
TimpY 6-12-2008 12:56 Print reply

Posts: 37
Als iemand een technische tekening heeft of weet hoe de onsteking meot staan laat het dan ff weten Groetjes TimpY
 
RM-sm 6-12-2008 13:05 Print reply

Posts: 3908
je ontsteking zal het wel niet wezen.


beter kijk je carb even goed na en stel je je kleppen af!

0.05 voor inlaat
0.08 voor uitlaat

( kan ook 0.05 voor in en uitlaat gebruiken )
 
Over steer is when the passengers are scared, under steer is when the driver is scared
Niek de Wildt 6-12-2008 15:02 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RM-sm
je ontsteking zal het wel niet wezen.


beter kijk je carb even goed na en stel je je kleppen af!

0.05 voor inlaat
0.08 voor uitlaat

( kan ook 0.05 voor in en uitlaat gebruiken )


ik denk ook eerder aan inlaat klep.

maten die je aangeeft kloppen, maar uitlaat komt nogal kritisch, als die namelijk minder dan 0,05 is dan heb je een erg grote kans op verbrande klep, en dus ik het verstandig voor de zekerheid iid iets meer aan te houden voor uitlaat.

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 6-12-2008 om 15:09 uur.
 

Dit topic is 673 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved