Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Problems derbi

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1183 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #53512 - Problems derbi
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1015 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Nielssie 5-12-2008 22:07 Print topicpost
Posts: 224
Hallo allemaal.
Gister wou ik van school naar huis rijden, het had de hele dag gesneeuwd enzo, dus me brommer was half bevroren.
Ging stotteren enzo als ik veel gas gaf, nouja ik dacht komt omdat me motor stervenskoud is.
Ik naar huis rijden en na een km of 2 begon hij al vreemd te doen, als ik koppelde om te gaan schakelen(met gas los) begon hij af en toe een beetje in toeren om hoog te schieten, best vreemd.
Daarna opeens uit het niks, ik koppel, gas los begon hij opeens volle toeren te draaien, koppeling in ging ik gewoon hard vooruit zonder dat ik gas gaf, ik dacht wattefuck gebeurd me nou, ik snel contact uit.
Ik sta stil, schakel naar ze vrij en kick, schiet hij meteen weer volop toeren in echt op zn max.
Wat zou de oorzaak kunnen zijn?

mvg

 
Senda

Meegrob 5-12-2008 22:09 Print reply
Posts: 196
misschien valse lucht? dat ie daarom zoveel toeren gaat maken? heb ik ook is gehad, zou ik eerst misschien ff checken.

EDIT: je zegt dat je versnelde met je koppeling in? dan lijkt het me iig een probleem met je koppeling :P

Dit bericht is gewijzigd door Meegrob op 5-12-2008 om 22:10 uur.
 
Nielssie 5-12-2008 22:13 Print reply
Posts: 224
Nee ik versnelde zonder koppeling in, met koppeling in ging hij gewoon dik toeren beuken.
 
Senda
Meegrob 5-12-2008 22:19 Print reply
Posts: 196
dus als je geen gas geeft met koppeling in gaat ie niet vooruit als je stilstaat?
dan is het waarschijnlijk valse lucht
http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/130
 
Niek de Wildt 5-12-2008 22:29 Print reply
Posts: 7168
gaskabel (of gasschuif) kan ook gewoon blijven hangen
 
Aquamaniac 5-12-2008 22:39 Print reply

Posts: 882
Quote:
gaskabel (of gasschuif) kan ook gewoon blijven hangen


als de boel erg koud is en er zit een beetje vocht tussen kan het door de rijwind zo afkoelen dat het vastvriest

valse lucht lijkt me stug als je daar op weg naar school geen last van had
 
er gaat niks boven luchtkoeling
TimoFuria 5-12-2008 22:51 Print reply

Posts: 183
zal je gaskabel wel zijn ik heb pasgeleden precies hetzelfde gehad omdat me gaskabel brak en ik eraan moest trekken om gas te geven
dan bleef hij ook weleens hangen en schoot dan vol in toeren en dan als je hem dan in z'n vrij weer start meteen weer volle toeren.
gwn kabeltje trg duwen en klaar.
 
Nielssie 5-12-2008 22:53 Print reply
Posts: 224
ja dat hij vastgevroren is me schuif zou best kunnen, k wachte namelijk een minuut of 5 en daarna kon ik weer 100 meter rijden en toen zelfde verhaal vol in toeren...
Daarna weer 5 minuten gewacht en beetje me spruit aangedouwd en met een gangetje van 5km in ze 1 naar huis gereden..
 
Senda
DerbiSMracing 6-12-2008 11:16 Print reply
Posts: 171
misshien water in de benzine
 
grasmaaier89 6-12-2008 11:26 Print reply

Posts: 14412
benzine al gecheckt?

en rij je puur 2takt, of heb je nog een oliepompje?
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
falco 6-12-2008 11:32 Print reply

Posts: 3724
gaskabel zit helemaal zoals hij hoort te zitten? dus de buitenkabel is niet aan de rand van het kabelgootje bij je carb blijven hangen ofso?
 
b0nes 6-12-2008 11:43 Print reply

Posts: 2058
nee komt door het koude kut weer moet je motor uitzetten en dan met je gas rommelen en dan hoor je je schuif los sgieten en kan je weer een stukje

spuit je carb maar is in met wd40 sgeeld al weer een beetje
 
Nielssie 6-12-2008 12:23 Print reply
Posts: 224
Ik rij puur 2takt met zelf mengen..


 
Senda
Henk-88 6-12-2008 14:03 Print reply

Posts: 26703
Een plastic gasschuif kan door een klein zandkorreltje vast blijven zitten. Dat kan ook nog mss.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
niek derbi 6-12-2008 19:06 Print reply

Posts: 66
dit komt waarschijnlijk omdat je gasschuif dan in je carburateur zit vastgevroren, door het koude weer en rijwind bevriest je carb en de gasschuif ook, dus is dan waarschijnlijk vastgevroren in hoge stand, daarom altijd hoge toeren. kijk eens na of je carburateurverwarming nog werkt.
 
een echt vent word geen motoragent

Dit topic is 1015 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved