Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - ratelen in toptoeren

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 864 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #53510 - ratelen in toptoeren
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 3571 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Banaan 5-12-2008 20:32 Print reply

Posts: 5725
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]


Bosch is niet meer de kwaliteit van eerder (staat meestal made in Turkije op).

Beru heeft veel sterkere veren en grotere oppervlakte van de punten, en betere kwaliteit, zoals vroeger de " echte " Bosch punten en zijn ook nog eens goedkoper.



hmm, oke.. als u t zegt

maar waar zijn die beru dan te krijgen?

Dit bericht is gewijzigd door Banaan op 5-12-2008 om 20:32 uur.
 
-Contactsleutel- 5-12-2008 20:33 Print reply

Posts: 356
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Banaan
[...]


hmm, oke.. als u t zegt

maar waar zijn die beru dan te krijgen?

Dit bericht is gewijzigd door Banaan op 5-12-2008 om 20:32 uur.


ja daar ben ik ook wel benieuwd naar..
 
-Contactsleutel- 5-12-2008 21:38 Print reply

Posts: 356
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]


Bosch is niet meer de kwaliteit van eerder (staat meestal made in Turkije op).

Beru heeft veel sterkere veren en grotere oppervlakte van de punten, en betere kwaliteit, zoals vroeger de " echte " Bosch punten en zijn ook nog eens goedkoper.



gaat het om deze PRO TUNING?

edit: http://www.protuning...amp;target=d427.html


Dit bericht is gewijzigd door Tosser op 5-12-2008 om 21:39 uur.
 
Terrorstruner 7-12-2008 23:53 Print reply
Posts: 68
het kunnen ook de krukaslagers wezen dat er speling op zit
 
Altijd stoppen voor de rode lichtjes
-Contactsleutel- 8-12-2008 21:07 Print reply

Posts: 356
ben ik weer, als de motor erg koud is, net warm genoeg om toeren te maken, begint ie pas met inhouden/ratelen bij een veel hoger toerental. Misschien dat jullie hier iets mee kunnen want ik ben niet de domste met brommers maar ik sta voor een raadsel, de vader van me vriendin (is autotechniek-leraar) zegt dat ie mogelijk detoneert, want contactpunten moeten best 10000 toeren aankunnen. Wat kan ik doen tegen dat detoneren? hij zei compressie verlagen maar die is al zo vreselijk laag omdat ik een dubbele voetpakking moet gebruiken door die std cilinderkop die ik heb:P

wie heeft mijn oplossing?
 
Aquamaniac 8-12-2008 21:22 Print reply

Posts: 882
Quote:
omdat ik een dubbele voetpakking moet gebruiken door die std cilinderkop die ik heb:P



hierdoor gelezen te hebben ga ik ervanuit dat je een cilinder hebt waarvan de zuiger vrij veel uitsteekt (kop raakt)

waarschijnlijk een verkeerde cillinder, verkeerde kop, niet de juiste dikte pakkingen gebruikt die bij de cillidner horen

het is maar een wilde gok hoor

 
er gaat niks boven luchtkoeling
-Contactsleutel- 10-12-2008 23:23 Print reply

Posts: 356
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aquamaniac
[...]


hierdoor gelezen te hebben ga ik ervanuit dat je een cilinder hebt waarvan de zuiger vrij veel uitsteekt (kop raakt)

waarschijnlijk een verkeerde cillinder, verkeerde kop, niet de juiste dikte pakkingen gebruikt die bij de cillidner horen

het is maar een wilde gok hoor



sorry voor de late reactie, cilinder is een Airsal 50 bouwjaar 2008, zuiger was bijgeleverd bij de cilinder, samen met 2 zuigerveren waarvan er 1 gebroken in de verpakking zat. daar heb ik later 1 voor bijgekocht van een Eurokit, die klemde iets, dus heb ik de zuigerveer iets afgeschuurd zodat ie niet klemt. Standaard cilinderkop, en omdat de zuiger inderdaad iets uitsteekt heb ik 2 (verschillende) voetpakkingen gebruikt. bij airsal steekt de zuiger altijd iets boven de cilnder uit. daarom adviseren ze ook hoge druk kop. tussen de kop en cilinder is een nieuwe pakking geplaatst.
 
Banaan 10-12-2008 23:26 Print reply

Posts: 5725
heb je al euro 98 geprobeerd?
 
-Contactsleutel- 11-12-2008 18:40 Print reply

Posts: 356
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Banaan
heb je al euro 98 geprobeerd?


ja, ik heb nu 98 getankt, maar het is nogsteeds.. ontsteking en benzine kunnen we dus afschrijven. ik ga de ontsteking nog iets later proberen maar dat is het toch niet? waar moet ik nu naar gaan kijken? eens nieuwe voetpakking en koppakking proberen en misschien nieuwe zuigerveren? want airsal en standaard kop moet toch kunnen?
 

Dit topic is 3571 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved