Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - ratelen in toptoeren

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 913 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #53510 - ratelen in toptoeren
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3570 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

-Contactsleutel- 5-12-2008 17:49 Print topicpost

Posts: 356
Me puch is echt perfect afgesteld, de carburateur zowieso. Maar hij klinkt geweldig tot een bepaald toerental (ik dacht net het einde van de powerband) dan begint ie te ratelen uit de ontsteking en in te houden. Dit is altijd geweest dacht ik sinds ik de 50 airsal heb (nieuw, 500 km op teller nu). Het lijkt uit de ontsteking te komen. Alles in de ontsteking is vernieuwt, de bobine, condensator, grondplaat, lichtspoel, contactpunt. Maar het is nogsteeds. Kan het zijn dat het toerental te hoog ligt voor de contactpunten? ik heb de afstand ingesteld op 0,35. kan ik dit oplossen door een groter achtertandwiel te monteren dat ie minder toeren maakt?

Ik ken een jongen (erik brus) wiens puch 90 rijdt (polini). En hij heeft ook nogsteeds contactpunten en die van hem rijdt perfect tot je 90 rijdt, dan begint ie pas over te slaan, maar dan zit ie echt hoog in toeren, hij zei dat hij alleen 2 veertjes in het contactpunt had gedaan? ik heb gekeken bij mijne maar dat kan toch helemaal niet?

waarom rateld en houd me puch zo in?

Dit bericht is gewijzigd door Tosser op 5-12-2008 om 17:51 uur.
 

Aquamaniac 5-12-2008 18:00 Print reply

Posts: 882
welke snelheid rij je dan en met welke tandwielverhouding ?
dan kunnen we even je toerental uitrekenen

en hoe vroeg heb je je ontsteking staan ? mischien staat hij iets te laat waardoor hij gaat detoneren op hogere toerentallen

mischien ontsteking iets vroeger zetten en met euro 98 gaan mengen


en wat is de rest van de setup ?



 
er gaat niks boven luchtkoeling
-Contactsleutel- 5-12-2008 18:09 Print reply

Posts: 356
Cilinder 50cc Airsal
Cilinder (extra gegevens) Snelle cilinder
Carburateur / brandstof 15 Bing / Mengsmering
Sproeier 70
Tandwiel verhouding 16 - 42
Uitlaat Bullet
Uitlaatdemper Bullet
Luchtfilter STD
Velgen Grimeca
Banden Swallow MS50

was 2 klikjes vriend:P de TWV weet ik niet heel zeker, zal ik nog ff nakijken.
met die setup heb ik de 75 wel aan kunnen tikken..

ontsteking staat btw op ongeveer de helft van het bereik, maar op 1,6 mm voor dode punt is het nog hetzelfde verhaal..

mengen met 98 heb ik nog nooit geprobeerd, maar zou dat uitmaken?

bedankt voor je hulp alvast
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 5-12-2008 18:10 Print reply

Posts: 17929
ik denk ook aan detoneren, probeer dat met 98 maar eens, maar dna puur erin

 
De Schout 5-12-2008 18:12 Print reply
Posts: 5327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
ik denk ook aan detoneren, probeer dat met 98 maar eens, maar dna puur erin



zou 98 er niet puur ingooien
 
tune tweak fiddle bang bummer
-Contactsleutel- 5-12-2008 18:42 Print reply

Posts: 356
nej idd,, zonde om een cilindertje na 500+ km al te verneuken:P

maar heb ik gelijk dat het komt omdat de contactpunten beginnen te 'zweven'? heeft iemand ooit geprobeerd de punten te verstevigen met dubbele veertjes ofzo?

Dit bericht is gewijzigd door Tosser op 5-12-2008 om 18:53 uur.
 
S1lv3r 5-12-2008 19:34 Print reply

Posts: 5213
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tosser
nej idd,, zonde om een cilindertje na 500+ km al te verneuken:P

maar heb ik gelijk dat het komt omdat de contactpunten beginnen te 'zweven'? heeft iemand ooit geprobeerd de punten te verstevigen met dubbele veertjes ofzo?

Dit bericht is gewijzigd door Tosser op 5-12-2008 om 18:53 uur.


Erik brus heeft dat gedaan, heb ik van horen zeggen.
 
Aquamaniac 5-12-2008 19:38 Print reply

Posts: 882
ik heb net even nagerekent :p met jaaps puch calculator
met de door jouw opgegeven tandwielverhouding en max snelheid
zou je op de 9.9k rpm zitten
vind ik best veel op een puchie met een 50cc (als het nou een top merk cillinder was ala )

als ik de tabel nakijk op www.puchmaxi.nl dan zou de ontsteking op ongeveer 1,2mm moeten staan

maar opzich zou het wel goed moeten gaan
veel maxi's komen nog hoger qua toeren en snelheid gewoon met puntjes

is het niet zo dat ie gaat ploffen door een gebrek aan lucht (zit het buisje nog op het standaard luchtfilter ? )
of een slechte bougie



 
er gaat niks boven luchtkoeling
-Contactsleutel- 5-12-2008 19:51 Print reply

Posts: 356
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aquamaniac
ik heb net even nagerekent :p met jaaps puch calculator
met de door jouw opgegeven tandwielverhouding en max snelheid
zou je op de 9.9k rpm zitten
vind ik best veel op een puchie met een 50cc (als het nou een top merk cillinder was ala )

als ik de tabel nakijk op www.puchmaxi.nl dan zou de ontsteking op ongeveer 1,2mm moeten staan

maar opzich zou het wel goed moeten gaan
veel maxi's komen nog hoger qua toeren en snelheid gewoon met puntjes

is het niet zo dat ie gaat ploffen door een gebrek aan lucht (zit het buisje nog op het standaard luchtfilter ? )
of een slechte bougie





9,9

waar vind ik die calculator? vind dat wel mooi:P nou, ploffen is het niet, ik heb de slang van het luchtfilter en die ronde opening groter gezaagt.. powerfilter geeft hetzelfde resultaat als dit alleen meer kabaal.. het is echt afhankelijk van een toerental.. het maakt niet uit of je hem belast of niet, met 2 mensen of niet..

hoe moet ik voorkomen dat die punten gaan zweven? zijn er speciale sportcontactpunten ofzo? het is met 10 jaar oude contactpuntjes hetzelfde als splinternieuwe bosch punten.. het is gewoon irritant want ik wil eigenlijk geen zwaardere vertanding, hij trekt nu mooi en de top wil ik niet hoger.. (boetes).. als ik nu eerst optrek tot het punt waar ie gaat haperen en ratelen en dan kwart gas terug neem blijft ie netjes op snelheid en ligt het toerental net onder dat ratel'gebied'.. maar het is gewoon niet te doen want ik weet dat er veel meer in zit qua snelheid


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: S1lv3r
[...]


Erik brus heeft dat gedaan, heb ik van horen zeggen.


jah maar ik geloof het niet, dat veerstaal zit verklonken aan de contactpunten:P

Dit bericht is gewijzigd door Tosser op 5-12-2008 om 19:53 uur.
 
Aquamaniac 5-12-2008 19:58 Print reply

Posts: 882
die puch calculator staat ook op www.puchmaxi.nl

daar staan nog wel meer handige tips

 
er gaat niks boven luchtkoeling
PRO TUNING 5-12-2008 20:06 Print reply

Posts: 4000
Beru of Doduco contactpunten monteren -punten op 0.40 mm en 1.2 mm voorontsteking.

Sproeier lijkt me ook te klein voor deze set-up
 
-Contactsleutel- 5-12-2008 20:15 Print reply

Posts: 356
sproeier te klein? is perfect, sproeier 74 geeft amper starten en geen toeren maken.. gasnaald staat trouwens op 2e clipje van boven mensen!

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aquamaniac
die puch calculator staat ook op www.puchmaxi.nl

daar staan nog wel meer handige tips



hoe kom ik daar aan? de lokale brommerboer heeft alleen maar bosch of imitatie.

Dit bericht is gewijzigd door Tosser op 5-12-2008 om 20:16 uur.
 
Banaan 5-12-2008 20:17 Print reply

Posts: 5725
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tosser
sproeier te klein? is perfect, sproeier 74 geeft amper starten en geen toeren maken.. gasnaald staat trouwens op 2e clipje van boven mensen!

[...]


hoe kom ik daar aan? de lokale brommerboer heeft alleen maar bosch of imitatie.

Dit bericht is gewijzigd door Tosser op 5-12-2008 om 20:16 uur.


Bosch moet je hebben, die zijn gwn goed, en op 0.40 zetten.
 
-Contactsleutel- 5-12-2008 20:27 Print reply

Posts: 356
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Banaan
[...]


Bosch moet je hebben, die zijn gwn goed, en op 0.40 zetten.


nog groter dus, betekent dat niet nog meer zweven? puchmaxi.nl zegt 0.35.. maar ik ga het morgen proberen, maar ik heb er niet echt vertrouwen in dat dat verschil gaat maken..
 
Banaan 5-12-2008 20:30 Print reply

Posts: 5725
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tosser
[...]


nog groter dus, betekent dat niet nog meer zweven? puchmaxi.nl zegt 0.35.. maar ik ga het morgen proberen, maar ik heb er niet echt vertrouwen in dat dat verschil gaat maken..


mij is altijd 0.40 gezegd?

Je kan t allicht ff proberen of t verschil maakt, en anders eens euro98 proberen

btw op puchmaxi.nl staat ook dat je vooronsteking 1,2 moet zijn.. 1,4-maximaal is voor snelle 70 of hoger
 
PRO TUNING 5-12-2008 20:31 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Banaan
[...]


Bosch moet je hebben, die zijn gwn goed, en op 0.40 zetten.


Bosch is niet meer de kwaliteit van eerder (staat meestal made in Turkije op).

Beru heeft veel sterkere veren en grotere oppervlakte van de punten, en betere kwaliteit, zoals vroeger de " echte " Bosch punten en zijn ook nog eens goedkoper.

 

Dit topic is 3570 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved