Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - assen klemmen na revisie mt80

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 777 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #53504 - assen klemmen na revisie mt80
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 737 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Sj_dt 4-12-2008 20:23 Print topicpost
Posts: 886
Hallo,
ik heb mijn mt80 blok met 6-bak gereviseerd. nu heb ik al 2x de carters weer in elkaar gezet, maar zodra ik de bouten ook maar een beetje vastzet kan ik niet meer aan de assen draaien. De uitgaande as waar het voortandwiel opkomt die klemt. Ik heb de assen zojuist nagekeken en alles klopt inclusief de revetjes. Ook heb ik geen vloeibare pakking, maar gewoon een blokpakking gebruikt.
waar zou het aan kunnen liggen? Of komt dit vaker voor en moet ik gewoon 2 blokpakkingen gebruiken?
 

zijstandaard 4-12-2008 20:24 Print reply

Posts: 1117
vloeibare pakking gebruikt?

laat maar, te snel gelezen

Dit bericht is gewijzigd door zijstandaard op 4-12-2008 om 20:24 uur.
 
Stuur pm als je Honda mt/mb onderdelen zoekt
kenny77 4-12-2008 20:24 Print reply

Posts: 29286
Misschien te dikke ringetjes van de versnellings bak?
Of te veel?
 
zijstandaard 4-12-2008 20:25 Print reply

Posts: 1117
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
[...]



Fail




fail

beter lezen!
 
Stuur pm als je Honda mt/mb onderdelen zoekt
Aquamaniac 4-12-2008 20:35 Print reply

Posts: 882
heb je een originele of een imitatie pakking gebruikt ?
kan zijn dat de pakking te dun is
(al met de oude vergeleken ? )
 
er gaat niks boven luchtkoeling
Sj_dt 4-12-2008 20:38 Print reply
Posts: 886
te veel ringen iig niet gebruikt, te dikke is eigenlijk ook onmogelijk, want ik heb gewoon dezelfde ringen gebruikt als die er voorheen inzaten.

heb de pakking al met de oude vergeleken, op de tast lijken ze even dik. jammer dat ik daar niet zo'n meter voor heb.
 
-wokkel- 4-12-2008 20:45 Print reply

Posts: 1129
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sj_dt
te veel ringen iig niet gebruikt, te dikke is eigenlijk ook onmogelijk, want ik heb gewoon dezelfde ringen gebruikt als die er voorheen inzaten.

heb de pakking al met de oude vergeleken, op de tast lijken ze even dik. jammer dat ik daar niet zo'n meter voor heb.



heb je geen schuifmaat?

ook geen ringen omgedraaid? of iets van het schakel mechanisme verkeerd?
 
Tombrom 4-12-2008 20:45 Print reply

Posts: 15925
had ik ook last van

zaten 2 ringen verkerd om
 
Aquamaniac 4-12-2008 20:53 Print reply

Posts: 882
aangezien je de boel nu toch steeds open en dicht aan het maken bent
zet even de boel in elkaar zonder ringen draait hij dan wel rond dan ga je steeds 1 extra ring er tussen leggen tot je de ring bereikt waarbij hij vastloopt

en dan even kijken of die ring inderdaad niet te dik is

 
er gaat niks boven luchtkoeling
Niek de Wildt 5-12-2008 12:22 Print reply
Posts: 7168
ringen verkeerd om.

als je bijv een aantal tandwielen en ringen van een as afhaald, raad ik je aan in het vervolg een stuk ijzerdraad door de tandwielen en ringen heen te steken en dat bij elkaar te draaien (zodat het dus op volgorde en "juist-om" blijft liggen)
 
mtx-motard 5-12-2008 12:23 Print reply

Posts: 14947
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
ringen verkeerd om.

als je bijv een aantal tandwielen en ringen van een as afhaald, raad ik je aan in het vervolg een stuk ijzerdraad door de tandwielen en ringen heen te steken en dat bij elkaar te draaien (zodat het dus op volgorde en "juist-om" blijft liggen)

ja of gewoon een tyrapje aan elke kant van de as
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
joost125 5-12-2008 12:52 Print reply

Posts: 448
had ik ook
moet je het blok ff aan de uitgaande as optillen en met een rubber of houten hamer op het carter tikken zo schuift de as in het lager
(was zo bij me suzuki )
 

Dit topic is 737 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved