Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - yamaha dt 50 mx blok

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1003 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #53498 - yamaha dt 50 mx blok
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 7525 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Harold 4-12-2008 19:27 Print reply

Posts: 1052
ooh, ik dacht dat je bedoelde dat het uit het blok lekte...

zoals je nu zecht, zou ik idd ff het blok splitsen en nieuwe keerringen plaatsen en ook meteen maar de krukaslagers en die van de koppeling eventueel.
 
gradus 4-12-2008 19:32 Print reply
Posts: 619
dus helemaal open maken leeghalen en alle keringen en lagers vernieuwen als ik toch bezig ben heb je dan een paar tips om hem sneller te laten lopen k heb nu een 60 of 65 cc dat wist degene niet zeker met een 28 mm cabru beetje groot maar goed afstellen heb jij nog tips ??
 
stevoo 4-12-2008 19:51 Print reply

Posts: 689
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Harold
[...]


en de dt50m (met dubbele achterschokbreker).

van oud naar jong: DT50M -> DT50MX -> DTR50.

Wat lekt er trouwens precies?
Zou ook je pakking van het koppelingsdeksel kunnen zijn die lekt, of aan de vliegwiel kant de keerring van het koppelingsstiftje (komt erg vaak voor). Daarvoor hoef je niet je blok te splitsen.



de oude met CDI heet ook dt50R hoor.. iedergeval zo staat het op mijn kenteken bewijs.

 
MembraaNN beunhaas!!
stevoo 4-12-2008 19:52 Print reply

Posts: 689
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gradus
dus helemaal open maken leeghalen en alle keringen en lagers vernieuwen als ik toch bezig ben heb je dan een paar tips om hem sneller te laten lopen k heb nu een 60 of 65 cc dat wist degene niet zeker met een 28 mm cabru beetje groot maar goed afstellen heb jij nog tips ??


een 80cc blok ?
leuk hoor

GR.
 
MembraaNN beunhaas!!
Banaan 4-12-2008 19:53 Print reply

Posts: 5725
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gradus
dus helemaal open maken leeghalen en alle keringen en lagers vernieuwen als ik toch bezig ben heb je dan een paar tips om hem sneller te laten lopen k heb nu een 60 of 65 cc dat wist degene niet zeker met een 28 mm cabru beetje groot maar goed afstellen heb jij nog tips ??


die 28mm zou ik er maar af trappen, 21 ofso is groot zat!

28 is nooit goed af te stellen.

Wat heb je voor uitlaat?
 
kenny77 4-12-2008 20:11 Print reply

Posts: 29286
Als je hem open gaat halen meteen een 5 bak kopen en een 3 plaats koppeling.
Dan kan je met een normale setup wel een goede snelheid halen, met een 4 bak niet.
Of je moet als heel langsaam optrekken.

Als je echt een 60cc hebt heb ik nog wel wat tips.

Maar zoals al gezegd is wat voor uitlaat heb je?
Kan je misschien ook een foto maken van de cilinder, dan kan ik je wel vertellen welke het is.
 
gradus 4-12-2008 22:55 Print reply
Posts: 619
hoeduur is zoon 5 bak en een 3 plaats koppeling
me uitlaat is nie tstandaart hij heb een vrij dikkepijp met een ovale proma demper een foto van me cilinder zal ik morge doen

 
kenny77 4-12-2008 23:39 Print reply

Posts: 29286
Ligt eraan ze (bak en koppeling) komen uit een dt/rd 80 blok.
Daar heb ik er vorig jaar 2 blokjes van gekocht voor 20 euro per stuk.
Maar meestal de bak rond de 40 @ 50 euro en koppeling ronde 30 euro.
Als je een niet al te snelle cilinder erop legt,voldoet ook een 2 plaats (met extra ringetjes acher de veren).
 
gradus 6-12-2008 13:15 Print reply
Posts: 619
sorry dat i kzo laat reageer er kwam gister wat tussen maar ikwou net een foto maken van me cilinder mar me foto camera is opeens stuk
ik heb iemand gevonden die er wel verstand van heb en er heel veel ruimte voor heeft in een loots maar ikwou me carters op me cilinder aan gaan passen is dat een goed idee of niet ??

 
gradus 9-12-2008 18:01 Print reply
Posts: 619
IEMAND NOG TIPS ??
 
kenny77 9-12-2008 18:05 Print reply

Posts: 29286
Weltrusten.

Het heeft misschien wel invloed, maar welke cilinder heb je dan, ik kan me herrineren dat alleen een eurokit/airsal spoelpoorten heeft die iets groter zijn dan de blok spoelpoorten.
 
gradus 9-12-2008 18:37 Print reply
Posts: 619
ik heb iemand gevonden die er verstand van heeft en me wil helpen we maken afgelopen zondageerst me blok schoon enzo haal me cil eraf kij kik het i een tik gehat een streek op me zuiger en me wand een ruwe plek dus datwoord een nieuwe of me standaart er weer op
en me krukas heeft een tikjes een heel klein slingertje hier ben i kallemaal niet blij mee
wie kan me helep nvoor een goede setup maar niet teveel geld ben pas 15
 
Henk-88 9-12-2008 18:44 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gradus
ik heb iemand gevonden die er verstand van heeft en me wil helpen we maken afgelopen zondageerst me blok schoon enzo haal me cil eraf kij kik het i een tik gehat een streek op me zuiger en me wand een ruwe plek dus datwoord een nieuwe of me standaart er weer op
en me krukas heeft een tikjes een heel klein slingertje hier ben i kallemaal niet blij mee
wie kan me helep nvoor een goede setup maar niet teveel geld ben pas 15



Cilinder, zuiger en krukas zijn niet meer goed dus?
En je hebt nog een slome cilinder?
Zit daar een passende zuiger bij?

Misschien een blokje (met of zonder cilinder) scoren? (Ook handig voor reserve onderdelen mss..)
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
gradus 10-12-2008 15:14 Print reply
Posts: 619
bij die standaart cilinder zit een passende zuiger he bdaar ook standaart carb nog
 
gradus 11-12-2008 13:15 Print reply
Posts: 619
iemand ??
 

Dit topic is 7525 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved