Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Jeroen met MT5

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 965 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #53497 - Jeroen met MT5
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 583 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

JeroenW 3-12-2008 22:30 Print topicpost
Posts: 2
Hey,
Ik ben Jeroen 24 jaar.

ik heb voor weinig een loop/sloop MT5 gevonden. Deze heeft geen kenteken.

Ik heb hem na 5 jaar stilstaan aan de gang gekregen. Remt aardig en rijd ook nog best.

Hoe zwaar is de RDW schouwing voor kenteken ivm met de volgende puntjes:

- Uitlaat niet orgineel
- Voorvork hoger/langer dan orgineel
- Achterbrug niet orgineel
- Algemeen 'ruig' uiterlijk (gewoon lelijk eigenlijk).

Ieder hulp is welkom!
 

brommerloos91 3-12-2008 22:56 Print reply

Posts: 196
afgekeurd door de uitlaat.
als iets niet goed werkt ook afgekeurd
 
goeiedag met schaaf
JeroenW 3-12-2008 23:00 Print reply
Posts: 2
Moet het een orginele uitlaat zijn van Honda, of mag het ook een vergelijkbare 'degelijke' uitlaat zijn die niet teveel kabaal maakt?


 
Tommyofzo 3-12-2008 23:01 Print reply

Posts: 6934
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JeroenW
Moet het een orginele uitlaat zijn van Honda, of mag het ook een vergelijkbare 'degelijke' uitlaat zijn die niet teveel kabaal maakt?



als hij maar niet teveel lawaai maakt idd, en de snelheid niet hoger dan 45km/h is uiteraard
 
Endymion 3-12-2008 23:03 Print reply

Posts: 1583
ander frame scoren met kenteken.. of gewoon voor de cross
 
As your agent, I am beyond death
Jelmer MX 3-12-2008 23:03 Print reply

Posts: 13514
Met een restauratieprojectje moet ik naar de RDW keuring. Omdat me veel onduidelijk was heb ik bij de RDW info opgevraagd over de nieuwe bromfietskeuring vanaf januari 2007.

Wanneer moet je je brommer bij de RDW laten keuren voor een kenteken?
1. Je hebt nu nog een brommer zonder kenteken je wil toch de weg op (ook als de brommer in 2006 is geschouwd maar als je vergat een kenteken aan te vragen. De schouwpapieren hebben vanaf november 2006 hun geldigheid verloren).
2. Als je uit diverse framedelen zelf een brommer hebt gemaakt.
3. Als je een buitenlandse brommer koopt of invoert en je wil ermee de weg op.

Identiteitsonderzoek vooraf.
Om gesjoemel uit te bannen geeft de RDW pas een kenteken als de identiteit van je brommer is vastgesteld. Als de identiteit niet meteen kan worden vastgesteld volgt een onderzoek. Zo�n onderzoek wordt altijd gehouden als een brommer ter keuring wordt aangeboden die uit verschillende chassisdelen is samengesteld of bij invoer uit het buitenland. Is de identiteit niet vast te stellen dan volgt een politieonderzoek. Dat kan eventueel leiden tot inbeslagname en vernietiging van de brommer.

Wat voor keuring is er nodig en waar letten ze op?
Welke technische keuring nodig is, hangt af van bouwjaar, registratie en typegoedkeuring.

Voor een historische brommer zonder typegoedkeuring:
Een brommer van voor 01-01-1974 krijgt alleen na summier technisch onderzoek door de RDW een kenteken. Bij een brommer van voor deze datum is typegoedkeuring niet nodig. De brommer mag alleen niet onder categorie motorfietsen vallen.
De keuringseisen voor deze brommers zijn veel lager dan de huidige.

Voor een brommer zonder typegoedkeuring en niet historisch:
Is je brommer van na 01-01-1974 dan is hij voor de RDW niet historisch. Als hij geen NL of EU typegoedkeuring heeft dan krijgt hij een kenteken als de identiteit is vastgesteld en na keuring op toelatingseisen (test), op de actuele technische en veiligheidseisen. Je moet zelf de papieren tonen waaruit blijkt dat hij voldoet aan de NL toelatingseisen voor een brommer.
Keuring op: maximum snelheid, geluidsnivo, banden, remmen en verlichting en bel. Deze moeten aan de huidige eisen voldoen. Aanwezigheid van claxon, richtingaanwijzers en spiegel is niet verplicht maar als deze erop zitten moeten ze werken. De kosten voor de test en keuring kunnen hoger zijn dan de waarde van de brommer zelf.

Voor een brommer zonder typegoedkeuring:
Is er geen NL of EU typegoedkeuring en is de brommer niet historisch en niet aantoonbaar afkomstig uit de EU dan krijgt hij een kenteken als de herkomst duidelijk is vastgesteld en als hij voldoet aan de huidige technische RDW toelatingseisen en testen. Je moet een certificaat tonen waaruit blijkt dat de brommer aan door de NL wetgeving gestelde eisen voldoet.
Keuring op: maximum snelheid, geluidsnivo, banden, remmen en verlichting. Aanwezigheid van werkende claxon, spiegel, en richtingaanwijzers is verplicht.
De kosten voor de test en keuring kunnen ook hier hoger zijn dan de waarde van de brommer zelf.

Voor een brommer met typegoedkeuring:
De brommer heeft een NL of EU typegoedkeuring en is het in gebruik genomen voor 01/09/2005. Je moet het bouwjaar van de brommer middels documentatie (aankoopnota of dealer/importeur gegevens) aantonen. Hij krijgt een kenteken als de herkomst duidelijk is en als hij voldoet aan de actuele technische en veiligheids eisen.
Keuring op: maximum snelheid, geluidsnivo, banden, remmen en verlichting. Aanwezigheid van werkende claxon, spiegel, en richtingaanwijzers is verplicht


Voor een brommer met registratie in een ander EU land:
Die krijgt een kenteken als je aantoont dat hij eerder in het EU buitenland geregistreerd was b.v. door een afgeknipte kraftfahrzeug (KFZ) brief. NL typegoedkeuring is dan niet nodig.
Is er geen EU type goedkeuring en is de brommer ouder dan 3 jaar dan krijgt hij een kenteken na technische en veiligheidskeuring.
Keuring op: maximum snelheid, geluidsnivo, banden, remmen en verlichting. Aanwezigheid van werkende claxon, spiegel, en richtingaanwijzers is verplicht
Is hij nog geen 3 jaar oud dan vervalt de technische keuring en wordt alleen gekeken naar de identiteit.

Hoe is de aanmelding voor keuring en hoe moet ik een keuring annuleren?
Aanmelden online via RDWpagina (zie link aan het eind) maar moet worden bevestigd via de post. Je krijgt van de RDW door bij welk keuringsstation je moet zijn. Afmelden ook online via RDWpagina en minstens 1 dag van tevoren voor 12uur anders betaal je voor een keuring die niet doorgaat!

Waar zijn die keuringsstations?
Regio noord: Almelo, Arnhem, Heerenveen, Groningen, Zwolle
Regio west: Amsterdam, Nieuwegein, Schiedam, Waddinxveen, Zwijndrecht
Regio zuid: Den Bosch, Elsloo, Roosendaal, Rijen, Veldhoven, Venlo

Wat voor documenten heb je bij keuring nodig?
Geldige legitimatie (NL rijbewijs of NL pas en afschrift basis administratie).
Als je na de keuring langs de douane moet (invoer) moet je ook je sofinummer tonen.

Hoeveel kost het en waar en hoe moet ik betalen?
De keuring (met het kentekenbewijs) kost � 89,50 Het tenaamstellings bewijs (leges) � 9,= Direkt na keuring met cash of pin aan de balie te betalen.

Wat als de brommer word afgekeurd?
Hij mag niet meer op de weg of een afspraak maken voor herkeuring. Zorg dat je brommer dan wel aan alle eisen voldoet anders kost het weer geld voor niks!

Hoe verloopt de procedure bij het RDW keuringsstation
Dat kan je met deze link als pdf downloaden


Waar kan ik alles precies terugvinden?
Dat kan met deze link naar de RDW site

 

Dit topic is 583 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved