Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - TS50X-ER met een paar kleine probleempjes

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1303 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #53493 - TS50X-ER met een paar kleine proble...
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 1410 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Henk-88 4-12-2008 0:20 Print reply

Posts: 26703
Met alle respect meneer maar ik kan het onderstaande niet met elkaar rijmen..



Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PymerOne
ik ben een oudgediende op tweetakt gebied.


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PymerOne
de koppeling van de exploded view die je aandraagt lijkt op wat ik verwacht.
Helaas is er geen plaatje van hoe het carterdeksel dit geheel bij elkaar houd...
Kan ik risicoloos de toerentellerkabel en de koppelingskabel losnemen en dan het deksel lostrekken?

 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
PymerOne 4-12-2008 13:45 Print reply
Posts: 67
Henk toch...

zal ik het dan voor je spellen?
20 jaar terug kon ik lezen en schrijven met Peugeot, Kreidler, Yamaha, Vespa en Puch.
Kennis voornamelijk opgedaan door een aantal dure "stukreparaties" te plegen.
Tot mijn schande/wegens autorijbewijs is na die tijd het brommergebeuren voor mij een beetje in het slob geraakt.
5 jaar terug heb ik om mijn zoontje te leren fietsen een VuilnisVespa omgebouwd tot kindercrosser...van de weeromstuit laaide bij mij het crossvirus ook weer op.
Daarna een Puchblokje in een DT frame gefrommeld voor zoontje, neefje en iedereen die ook eens wou proberen, en voor mezelf een YZ125 aangeschaft.
Nu ben ik bezig met het restaureren van een XT550 (mijn eerste knutselviertakt).
Zoontje rijd immidels een 90cc bamicrosser.
Mijn schoonzoon wilde ook mee te crossen, voor hem is er een TS50 met 70cc verschenen.
Overigens moet je je van dat crossen niet al te veel voorstellen, we crossen voor de ontspanning en zeker niet op wedstrijdniveau.
Om zelfveroorzaakteschade te voorkomen probeer ik kennis van anderen te lenen, in het speciaal waar het dure, kwetsbare en/of merkspecifieke zaken betreft.
Koppeling van de Suuz wijkt af van die van de Yamaha's en de Kreidlers, dus vandaar mijn infovraag.

Grtz, PymerOne.
 
Ik ben oud genoeg om beter te weten, maar jong genoeg om het toch te proberen....
Henk-88 4-12-2008 14:34 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PymerOne
Koppeling van de Suuz wijkt af van die van de Yamaha's en de Kreidlers, dus vandaar mijn infovraag.

Grtz, PymerOne.


Koppeling wijkt niet ernstig af btw maar aan de functie van het carterdeksel is niets veranderd.
Die kan er gewoon af zonder dat er iets gebeurt.
Net als dertig jaar geleden
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
PymerOne 4-12-2008 16:53 Print reply
Posts: 67
Beste Henk,

Dank voor het goed opnemen van mijn verdediging.
Over die koppelingen....op zich zijn die qua vorm inderdaad gelijk.
Echter, de bediening lijkt mij lichtjes te verschillen.
Yamaha en Kreidler doen aan een vanaf links duwende stift door het hart van de 1e tandwielas, de Suuz heeft een "trekkende" koppelingshevel op de rechterzijde.
Mijn angstbeeld als ik de schroefjes van het rechter carterdeksel loshaal is dat ik hem niet los krijg (--zonder iets te slopen--) omdat de hevelas de boel tegenhoud.
Ah well, het kan hooguit stuk

Grtz, PymerOne.
 
Ik ben oud genoeg om beter te weten, maar jong genoeg om het toch te proberen....
PymerOne 7-12-2008 23:49 Print reply
Posts: 67
Beste Allemaal,

vandaag op dat dagdeel dat niet bestaat (zondag ochtend) eens even lekker geknutseld aan de ER.
Zo te zien moet er nodig nieuwe contactpuntjes in, ondanks dat ze er van buitenaf als nieuw uitzien waren ze flink ingevreten.
Als de volgende set puntjes ook sneller ingevreten als oud worden zal ik het mischien in de condensator moeten zoeken.
Awel, na het afvlakken van de puntjes en het opnieuw op spanning brengen van de veer die ze naar elkaar drukt kon ik de opening op afstand en op tijd zetten.
Zuiger en cylinder had ik met waterproof een beetje na gepollijst, en wat opgebrande vuiltjes van de zuigerveren verwijderd.
Carb nog maar weer eens schoongemaakt en doorgeblazen, membraan was nogsteeds prima.
Na montage was de compressie nogsteeds niet om over naar huis te schrijven, maar het ding startte toen ik met de hand het achterwiel ronddraaide.
Hehehe ik kwam er accuut achter dat ik vergeten was de uitlaat te monteren...klonk lekker
Koppeling nog even gelaten voor wat het is, kijken of olieverversen helpt.
Deze week ga ik me een richten op het vinden van het juiste spul om de luchtfilterkast mee te vinden, met een beetje mazzel volgend weekeinde testritje.
Zoon stelde voor om me eens met mijn eigen YZ 125 bezig te houden, en schoonzoon zijn eigen ER te laten afmaken, zodat we met z'n 3en de prut in kunnen.
Hangt natuurlijk ook een beetje van het weer af, maar het jeukt wel

Grtz, PymerOne.
*edit* de ergste taalfouten verwijderd.

Dit bericht is gewijzigd door PymerOne op 7-12-2008 om 23:51 uur.
 
Ik ben oud genoeg om beter te weten, maar jong genoeg om het toch te proberen....

Dit topic is 1410 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved