Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Begin Forum - Topic #53493 - TS50X-ER met een paar kleine proble...
|
Pagina 1 van 2
|
Dit topic is 1415 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
PymerOne |
3-12-2008 21:39 |
Posts: 67 |
Beste Allemaal,
ik ben een oudgediende op tweetakt gebied.
Voor een maatje doe ik het technisch beheer over een TS50XP(ER) waar hij mee wil leren crossen.
Het ding komt bij tegenwind maar met grote moeite in de 3e versnelling, stormpje mee loopt hij 90 in de 4e.
Setup: 70cc cylinder, 50cc kop, 16mm teur, ronde luhau uitlaat.
Zuiger en cylinder zijn uiterlijk gloedje nieuw, geen zwarte zijden aan de zuiger, geen krassen in de wand.
Ontsteking staat op tijd, geen pitting in de puntjes, nieuwe bougie.
Membraan sluit en opend goed.
Krukas rammelt niet.
Kop- en voet-pakking vervangen.
Alles lijkt prima, en toch is de compressie met en zonder bougie gelijk!
Als iemand hier iets dergelijks al eens gezien heeft, graag een gouden tip.
Grtz, PymerOne.
|
|
Ik ben oud genoeg om beter te weten, maar jong genoeg om het toch te proberen.... |
|
thunderbird - Forum en Sales Moderator |
3-12-2008 21:40 |
Posts: 7728 |
cilinder en kop sluiten goed op elkaar aan?
|
|
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé! |
|
ikkejw |
3-12-2008 21:41 |
Posts: 9886 |
misschien een scheur in de kop ofzo?
of toch gare zuigerveren
|
|
Preserve nature - Always wear a helmet |
|
BIET |
3-12-2008 21:43 |
Posts: 22355 |
Te zware vertanding
|
|
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel! |
|
rik hulkenberg |
3-12-2008 21:43 |
Posts: 10029 |
tandwiel verhouding niet te zwaar ?
|
|
|
|
Banaan |
3-12-2008 22:05 |
Posts: 5725 |
te kleine zuiger in cilinder?
of heb je t gewoon als set gekocht?
|
|
|
|
joost125 |
3-12-2008 22:05 |
Posts: 448 |
@ vertanding,
Het is toch duidelijk dat de compressie het probleem vormt.
Zit de juiste (over)maat er wel in?
Vraag van mij aan jou: Hoe weet je zo precies het type model?
Dit bericht is gewijzigd door joost125 op 3-12-2008 om 22:08 uur.
|
|
|
|
rik hulkenberg |
3-12-2008 22:11 |
Posts: 10029 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: joost125
@ vertanding,
Het is toch duidelijk dat de compressie het probleem vormt.
Zit de juiste (over)maat er wel in?
Vraag van mij aan jou: Hoe weet je zo precies het type model?
Dit bericht is gewijzigd door joost125 op 3-12-2008 om 22:08 uur.
waar maak jij uit op dat de compressie het probleem is
|
|
|
|
PymerOne |
3-12-2008 22:13 |
Posts: 67 |
Thnxx all voor julie reacties.
Kop heb ik uitgebreid bekeken, ziet er perfect uit.
Ook cylinder heeft geen vreemde breuken waardoor de druk kan weglopen.
Zuigerkop heeft wel een "draaigaatje" in het midden zitten, maar die is niet door, daarlangs kan hij niet lekken.
Ik zat een beetje te denken aan lekkend carter of krukas seal..maar ontsteking is droog en carterplug word er niet afgedrukt bij testen.
Als het probleem echt alleen in versleten zuigerveren zit word dat hohnen en overmaat zuiger.
Nog een leuk probleempje dat die ts heeft is de koppeling.
Daar die niet netjes de kracht van het achterwiel afneemt word wegrijden en schakelen wat problematisch.
Helaas kan ik van deze ts geen onderdelen plaatjes vinden, ik weet niet precies wat me te wachten staat.
Op het rechter carterdeksel zit de koppelingshevel en het toerentellerkabeltje.
Alle handleidingen die ik vind zijn voor (denk ik) tsx, die de koppelingshevel op het linker casterdeksel heeft, met een drukstift dwars door het blok (in de 1e tandwielas) naar de koppelingsunit toe.
Op "mijn" ts lijkt de koppelingshevel de platen van elkaar te trekken.
Als ik het deksel losneem, hoe trek ik die dan van de koppeling af?
Grtz, PymerOne.
|
|
Ik ben oud genoeg om beter te weten, maar jong genoeg om het toch te proberen.... |
|
joost125 |
3-12-2008 22:19 |
Posts: 448 |
Kost het veel moeite om de zuiger met veren in de cilinder te krijgen? Dit moet wel en het zooitje moet goed strak zitten.
Compressie moet er gewoon zijn, carter kan er niet voor zorgen dat er opeens goede compressie meer is bovenaan de zuiger.
|
|
|
|
PymerOne |
3-12-2008 22:19 |
Posts: 67 |
Type TS50XP taat op balhoofd gestanst, ER staat op het zadel en de zijkappen.
Dit ding heeft bij de vorige eigenaar altijd in deze vorm gelopen.
Voor weggebruik was de vertanding ok, strakjes op het terrein ga ik hem wat omlaag vertanden.
Grtz, PymerOne.
|
|
Ik ben oud genoeg om beter te weten, maar jong genoeg om het toch te proberen.... |
|
Banaan |
3-12-2008 22:21 |
Posts: 5725 |
|
|
|
|
PymerOne |
3-12-2008 22:29 |
Posts: 67 |
Beste Banaan,
de koppeling van de exploded view die je aandraagt lijkt op wat ik verwacht.
Helaas is er geen plaatje van hoe het carterdeksel dit geheel bij elkaar houd...
Kan ik risicoloos de toerentellerkabel en de koppelingskabel losnemen en dan het deksel lostrekken?
Grtz, PymerOne.
|
|
Ik ben oud genoeg om beter te weten, maar jong genoeg om het toch te proberen.... |
|
kenny77 |
3-12-2008 23:08 |
Posts: 29286 |
In principe wel , alleen wel de olie aftappen.
En het kost je hoogstens een pakking.
(leuk zo'n ER, heeft mijn zus ook )
|
|
|
|
Banaan |
3-12-2008 23:17 |
Posts: 5725 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: PymerOne
Beste Banaan,
de koppeling van de exploded view die je aandraagt lijkt op wat ik verwacht.
Helaas is er geen plaatje van hoe het carterdeksel dit geheel bij elkaar houd...
Kan ik risicoloos de toerentellerkabel en de koppelingskabel losnemen en dan het deksel lostrekken?
Grtz, PymerOne.
Je hebt dus een Suzuki ER-blokje
Ja, kan je gewoon loshalen hoor, zoals kenny al zegt, eerst ff (aan de onderkant van je blok) olie aftappen, en dan kan er weinig meer mis gaan
|
|
|
|
PymerOne |
4-12-2008 0:13 |
Posts: 67 |
Okay dan....dat word dus dit weekeinde even de hogedrukreiniger erover en dan het blok openpeuteren.
zal me benieuwen wat die koppeling mankeert....
Thnxx all for your info.
Grtz, PymerOne.
|
|
Ik ben oud genoeg om beter te weten, maar jong genoeg om het toch te proberen.... |
|
Dit topic is 1415 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 2
|
|