Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Honda NSR maakt te weinig toeren

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 779 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #53492 - Honda NSR maakt te weinig toeren
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 884 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

NSR-kerol 3-12-2008 21:28 Print topicpost
Posts: 72
Goedendag,

Ik heb even een vraagje over mijn nsr die ik een paar maanden geleden gereviseerd heb. Ik heb hem gekocht toen hij niet liep vanwege vastloper. maar goed. Er zit een nieuwe malossi 70cc cilinder en zuiger op, hele blok is van binnen gereviseerd, er zit een nieuwe goede 21mm dell'orto carburateur op (geen imitatie). Zag er goed uit dus

Maar nu heb ik een probleem:
De brommer maakt vol gas maar 9.000 toeren. En met half gas zit er soms een spurt van 11/12k bij. Ik heb dit met 2 verschillende uitlaten getest, een gewone 50cc homoet en een homoet special voor 70cc (wat mooi zou moeten lopen). Verder heb ik met de afstelling proberen te varieren met sproeiers van sproeier 70 tot 130 (sproeier 92 was mooi koffie bruin bij vol en halfgas.) heb een ander membraam geprobeerd, maar niks hielp, allemaal precies hetzelfde.

Nu is het enige mogelijke probleem denk ik nog de ontsteking. Ik weet niet of één van julie hier ervaring mee heeft (gehad). en of iemand misschien weet aan welk deel van de ontsteking dit misschien kan liggen (cdi, bobine, stator, etc.) of dat het misschien helemaal niet aan de ontsteking ligt.

Alvast bedankt, Greetz
 
I'll be back.

BIET 3-12-2008 21:31 Print reply

Posts: 22355
Huh, een 50cc en een 70cc pijp van Homoet, allebij voor NSR, zeker weten?
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
mtxrijder 3-12-2008 21:45 Print reply
Posts: 338
mb pijp past ook..
ga je onsteking vroeger zetten..
 
NSR-kerol 4-12-2008 19:25 Print reply
Posts: 72
Ontsteking is niet verstelbaar, de 3 gaatjes waarmee de grondplaat vastschroefd zijn gewoon ronde gaatjes in plaats van gleuvjes ofzo, hij kan er maar op 1 manier op.
 
I'll be back.
2takt Gangster 4-12-2008 19:34 Print reply

Posts: 1147
ontsteking zou het idd aan kunnen liggen geen bekende ofzo waar je eventueel even mee kunt uitwisselen ofzo??
 
Banaan 4-12-2008 19:39 Print reply

Posts: 5725
normaal gesproken zitten er sleuven in de grondplaat

maar heb je al eens een nieuwe bougie geprobeerd?
 
NSR-kerol 4-12-2008 19:41 Print reply
Posts: 72
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 2takt Gangster
ontsteking zou het idd aan kunnen liggen geen bekende ofzo waar je eventueel even mee kunt uitwisselen ofzo??


Niet een bekende.. die bekend is met dit probleem, daarom vraag ik het hier ook

En de bougie is nieuw trouwens, dus daar ligt het hem niet aan.
 
I'll be back.
Banaan 4-12-2008 19:43 Print reply

Posts: 5725
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NSR-kerol
[...]


Niet een bekende.. die bekend is met dit probleem, daarom vraag ik het hier ook

En de bougie is nieuw trouwens, dus daar ligt het hem niet aan.


tgaat niet om iemand die bekend is met t probleem, maar een bekende waar je de onsteking ff van kan proberen

en probeer gewoon ook een nieuwe bougie, kost je de kop niet, en miss is dat wel de oplossing
 
NSR-kerol 4-12-2008 19:49 Print reply
Posts: 72
Nee ik heb geen bekenden met een honda.
En met die bougie is echt niks mis hoor.
 
I'll be back.
Banaan 4-12-2008 19:51 Print reply

Posts: 5725
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NSR-kerol
Nee ik heb geen bekenden met een honda.
En met die bougie is echt niks mis hoor.


Probeer t gwn, eigenwijze

Begin bij de simpelste dingetjes, hoe weet je zo zeker dat er niks mis is met die bougie?
Hoeveel km oud is die bougie?
 
NSR-kerol 4-12-2008 19:56 Print reply
Posts: 72
Nou je hoeft me nergens voor uit te maken.

En als je het echt zo graag wil weten, dat ding is nog maar 150/200 km oud ofzo. Ik ben ook niet achterlijk hoor.
 
I'll be back.
Kurzel 5-12-2008 18:37 Print reply

Posts: 2369
ooit gehoord van productiefoutjes?
zou zomaar kunnen dat je bougie gewoon niet lekker vonkt..

beetje slim ook om banaan zo te woord te staan, als je zn hulp misschien nog wel eens goed kan gebruiken..

verder zou je ook op zoek kunnen gaan naar een andere grondplaat, die je wel kan verstellen,

en als je iets anders wilt proberen, klik dan ff hierop:
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/27661

groeten,
Kurzel
 
][ Yamaha YZF R6 ][ Mazda 323Coupé ][
NSR-kerol 5-12-2008 19:37 Print reply
Posts: 72
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kurzel
ooit gehoord van productiefoutjes?
zou zomaar kunnen dat je bougie gewoon niet lekker vonkt..

en als je iets anders wilt proberen, klik dan ff hierop:
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/27661

groeten,
Kurzel


Ik kijk nog wel even of ik nog een bougie van iemand kan lenen.
En bedankt voor het aanbod, maar ik heb op 't moment ook al een binnenrotortje op het oog
 
I'll be back.
Banaan 5-12-2008 20:04 Print reply

Posts: 5725
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NSR-kerol
Nou je hoeft me nergens voor uit te maken.

En als je het echt zo graag wil weten, dat ding is nog maar 150/200 km oud ofzo. Ik ben ook niet achterlijk hoor.


je bougie kan na 200m al naar de donder zijn hoor, of zelfs al toen je m aanschafte.
 
GhostRiderTZR 17-12-2008 21:52 Print reply
Posts: 11
beste banaan ik heb samen met deze jongen het blok opgebouwd en ik weet heus wel dat hij een andre bougie proberen moet maar dat heeft niet geholpen...
en blijf nou niet door te zeuren om een andre bougie te proberen...
de vraag van deze jongen is dat het cdi begrenst kan wezen of dat de ontsteking een andere kwaal kan hebben..
 

Dit topic is 884 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved