Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - mtx afstellen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 889 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #53485 - mtx afstellen
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1769 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Meegrob 3-12-2008 17:05 Print topicpost
Posts: 196
Ik ben nog steeds bezig met me mtx afstellen, ik kon er oprijden met sproeier 96 (stond te rijk), na een tijdje had ik eindleijk een zaak gevonden waar ze 94 hadden liggen, dus toen ik thuis was heb ik die er in gedraaid, maar nou doet hij het niet meer. hij start goed (ook zonder choke), als ik gas geef begint ie meteen te stotteren, ik kan er ook 5 meter mee rijden voor ie begint te stotteren. Vrij simpel zou je denken, kleinere sproeier er in, maar met 88 doet ie precies hetzelfde, en waarom zou ie het eerst met 96 dan wel doen? (hij doet het nou ook niet mer met 96)
ik heb ook ff voor valse lucht gechekt, en 1 pakking vervangen die gescheurd was maar het hielp niks.
het gaat trouwens om een 18mm keihin op een 50cc ori cil met een gianelli uitlaat.
 

mrgforce 3-12-2008 17:27 Print reply

Posts: 572
motor warm gereden? zo ja kijk ff hier naar.... http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/46

Dit bericht is gewijzigd door mrgforce op 3-12-2008 om 17:32 uur.
 
Meegrob 3-12-2008 18:10 Print reply
Posts: 196
ik laat hem altijd eerst ff warmdraaien. als ik kijk naar wat die faq zegt zou je zeggen een te grote sproeier, maar hij deed het eerst wel hiermee

 
Bolo 5-12-2008 19:56 Print reply

Posts: 234
misschien sproeier 96 erin houden en wa aan rommelen met je gas naald wil ook helpen.

 
Banaan 5-12-2008 20:05 Print reply

Posts: 5725
heb je een echte originele nederlandse cilinder?
 
grasmaaier89 5-12-2008 20:31 Print reply

Posts: 14412
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Banaan
heb je een echte originele nederlandse cilinder?


idd, een 18mm op een ori 50 is nogal aan de grote kant en is haast niet af te stellen
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
alwin mtx 5-12-2008 20:55 Print reply

Posts: 505
Bij honda boeit het naar mijn idee niet zo veel of je sproeier 2 of 4 maate te groot is.

en die grasmaaier heeft gelijk immi 18mm is kut aftestele.
echt 18 mm is veeel beter


 
Banaan 5-12-2008 21:11 Print reply

Posts: 5725
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: alwin mtx
Bij honda boeit het naar mijn idee niet zo veel of je sproeier 2 of 4 maate te groot is.

en die grasmaaier heeft gelijk immi 18mm is kut aftestele.
echt 18 mm is veeel beter




dat maakt net zoveel uit als bij andere brommers

en grasmaaier heeft t niet over imi, hij heeft t gwn over 18mm, dat 18mm te groot is op een ori Nederlandse cilinder.
 
Meegrob 5-12-2008 21:14 Print reply
Posts: 196
het is een immi (ben genaaid bij motoimport :P), en ik weet dat 18mm kut af te stellen is. maar ik wil nou niet weer een nieuwe carb + spruitstuk kopen enzo..
anyway, hij lijkt dus veel te rijk met 96/94/88/85, dus ik heb de kleinste sproeier die ik heb er in gedouwd, nml 56 (!) en daarmee loopt ie wel goed, hij lijkt dan zelfs nog iets te rijk. dit is natuurlijk heel vreemd... iemand een idee hoe dit zou kunnen? krijgt ie misschien te veel benzine op een manier die niet zou moeten?
ps. ff een vraagje, naast de sproeier in de vlotterbak zit bij mij een ander sproeiertje, wat is dit en wat doet het? het lijkt wel alsof het een rechtstreekse verbinding is naar de plek waar de lucht en benzine samenkomen zeg maar, zou ie hierdoorheen te veel benzine krijgen?
 
Niek de Wildt 5-12-2008 21:37 Print reply
Posts: 7168
afstel problemen met mikuni immitatie carb:

http://www.brommerforum.nl/showtopic/53342/1
(zie mijn post)
 
Meegrob 5-12-2008 21:41 Print reply
Posts: 196
zeer informatief, maar het gaat hier over een immi keihin, en ik weet niet of hier ook de naald niet goed is, en hij krijgt te veel benzine, niet te weinig, en ik heb niet zo'n grote sproeier of zware setup.
 
Niek de Wildt 5-12-2008 21:47 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Meegrob
zeer informatief, maar het gaat hier over een immi keihin, en ik weet niet of hier ook de naald niet goed is, en hij krijgt te veel benzine, niet te weinig, en ik heb niet zo'n grote sproeier of zware setup.


ik had het topic niet gelezen, dus vandaar.

maar nee, komt niet voor bij keihin
 
Meegrob 5-12-2008 21:56 Print reply
Posts: 196
iemand dan nog een idee? en wat is dat andere sproeiertje naast de hoofdsproeier?
 
jimbob 5-12-2008 22:13 Print reply

Posts: 635
Misschien is je vlotter een beetje verbogen, dat ie daardoor de hele tijd verzuipt.

En dat andere dingetje is je stationair sproeier, die hoort daar gewoon te zitten, kan ie niet teveel benzine door trekken ofzo.
 
Meegrob 5-12-2008 22:18 Print reply
Posts: 196
als me vlotter het niet goed deed zou ie toch wel overlopen lijkt me
 
Meegrob 5-12-2008 22:46 Print reply
Posts: 196
weer ff stukje op gereden, bougie is pikzwart, en bovenin toeren klinkt als prrrrrrtttt
 

Dit topic is 1769 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved