Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Ploffen en wegvallen van toeren Rieju Mrx

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 983 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #53479 - Ploffen en wegvallen van toeren Rie...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3308 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Marc_senda 2-12-2008 23:29 Print topicpost
Posts: 76
Hoi,

Een maat van mij heeft een rieju mrx. Hij heeft zelf geen BF dus plaats ik even een topic voor hem. dit is zijn verhaal:

heey mense

Ik heb een rieju mrx. Mijn blok is een tijdje geleden vastgelopen en was helemaal gaar. Toen ben ik maar op internet gaan zoeken voor een mooi 2dehands blokje. Daarbij kwam ik uit op een tzr blokje. ( Ook am6 dus dah moest geen problemen opleveren. ) Het blokje komt van een tzr van bouwjaar 2006 en heeft volgens de verkoper rond de 5000 km gelopen. Na het blokje gemonteert te hebben werd het tijd voor een test rondje. Alles ging goed en er was niks aan de hand. Dit ging zo een paar dagen door. Nou reed ik gister een rondje met een paar maten van me, Kapt me brommer er opeens mee. Hij begon te poffen en viel enorm weg in zijn toeren. Als hij stationair loopt, loopt hij nog redelijk. Niet optimaal maar hij komt redelijk op toeren. Ik ben toen maar eens begonne met een nieuwe bougie. Dit hielp niet. Bougiekabel nagelopen. Ook niks. Toen de carburateur nagekeken. Daar bleek niks mis mee te zijn. Verschillende sproeiers geprobeerd. Grotere en kleinere. Dit hielp ook niet. Daarna maar een nieuwe ontsteking erop. Dat werd hem ook niet. Nou zou het dus in principe alleen nog de bobine kunnen zijn. Maar de bromboer vertelde mij dat de bobine OF werkt, OF niet. Dus dat word ook niks.

Mensen ik hoop op vele reacties want ik ben einde raad.

Alvast bedankt voor jullie reacties

groetjes tim

Ps. Geen onzin reacties aub daar heb ik niks aan.
 

TECstar 2-12-2008 23:31 Print reply

Posts: 4664
wat wil je nou weten
 
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda
Marc_senda 2-12-2008 23:32 Print reply
Posts: 76
wat de oplossing voor het probleem is. wat er kapot is en vervangen moet worden. wat hij kan doen alvast bedankt
 
TECstar 2-12-2008 23:34 Print reply

Posts: 4664
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marc_senda
wat de oplossing voor het probleem is. wat er kapot is en vervangen moet worden. wat hij kan doen alvast bedankt


waarsch was je blok gewoon verrot toen je em kocht
je moet em gewoon reviceren lijkt me
 
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda
Markjo 2-12-2008 23:41 Print reply

Posts: 1061
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TECstar
[...]


waarsch was je blok gewoon verrot toen je em kocht
je moet em gewoon reviceren lijkt me


wat is dat nou weer voor een waardeloos antwoord

je zou nog je CDI kunnen wisselen, ploffen is meestal de ontsteking die niet goed werkt.

en als je niks te doen heb, zou ik het membraam of krukaskeerringen ff checken. Maar dat is wat verder gezocht.
 
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten
TECstar 2-12-2008 23:46 Print reply

Posts: 4664
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Markjo
[...]


wat is dat nou weer voor een waardeloos antwoord

je zou nog je CDI kunnen wisselen, ploffen is meestal de ontsteking die niet goed werkt.

en als je niks te doen heb, zou ik het membraam of krukaskeerringen ff checken. Maar dat is wat verder gezocht.


neey jouw antwoord laat winden waaien wil je zeggen

Quote:
Hij begon te poffen en viel enorm weg in zijn toeren. Als hij stationair loopt, loopt hij nog redelijk. Niet optimaal maar hij komt redelijk op toeren.
hij zegt hier ook dat hij wegviel in toeren wat eigenlijk weinig te maken heeft met je cdi aangezien deze alleen voor een verbetering van het ontstekingmoment zorgt (en dus voor net dat beetje meer kracht)

membraam zou ook kapot zijn, kijk daar eens naar
 
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda
Markjo 2-12-2008 23:50 Print reply

Posts: 1061
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TECstar


neey jouw antwoord laat winden waaien wil je zeggen


dat doet ie dus wel


Quote:
membraam zou ook kapot zijn, kijk daar eens naar


nu geef je hetzelfde advies als mij
 
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten
TECstar 2-12-2008 23:51 Print reply

Posts: 4664
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Markjo
[...]


dat doet ie dus wel



nee ik ontkracht jouw advies van cdi namelijk dus dan doet hij dat niet

en ik moet eerlijk zeggen, doordat je de nadruk legde op cdi las ik over membraam stukje heen!


k discuseer morge wel verder kga nu maffe

Dit bericht is gewijzigd door TECstar op 2-12-2008 om 23:53 uur.
 
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda
Markjo 2-12-2008 23:56 Print reply

Posts: 1061
en als de CDI niet goed zou werken, wat zou hij dan doen?


juist, het ontstekingtijdstip verslechteren
 
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten
bulteman 3-12-2008 7:39 Print reply

Posts: 1956
ik had gisteren een soortgelijk iets!!

ik ging uit van mijn bougie,

daar even zoeken bleek mijn Champion bougiedop niet meer goed te zijn

even een ngk van mijn honda er op gezet en hij doet weer perfect!

ik hoop dat je hier misschien wat aan hebt

succ6
 
Als het regent in September, valt kerst in December.
TECstar 3-12-2008 10:10 Print reply

Posts: 4664
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Markjo
en als de CDI niet goed zou werken, wat zou hij dan doen?


juist, het ontstekingtijdstip verslechteren


nee een cdi brengt hem op een beter tijdstip (tenzij begrenst maar laten we daar niet van uitgaan) dus als er geen cdi tussen zit moetie wel gewoon goed rijden alleen mis je een klein stukje op de top die je met cdi net wel zou halen omdat de vonk dan wel op het goede moment komt
zonder cdi valt er dus gewoon te rijden alleen mis je net dat btj bovenin

hij heeft het over ploffen e.d. en dat heeft niks met de cdi te maken dus

maar aangezien bulteman ervaring heeft zouk zijn advies eens proberen
 
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda
Viertakt 3-12-2008 10:12 Print reply

Posts: 3586
Ploffen heeft niets met de CDI te maken zeg jij? Ik had de CDI van mn MTX gaar, toen plofte hij ook en liep hij ook zeer bagger, en later zelfs helemaal niet. Verving ik de CDI, liep hij weer net zo mooi als voorheen.
 
Viertakt uber alles.
TECstar 3-12-2008 11:00 Print reply

Posts: 4664
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Viertakt
Ploffen heeft niets met de CDI te maken zeg jij? Ik had de CDI van mn MTX gaar, toen plofte hij ook en liep hij ook zeer bagger, en later zelfs helemaal niet. Verving ik de CDI, liep hij weer net zo mooi als voorheen.


ik vinnet discutabel nog steeds
 
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda
Nipo_5 3-12-2008 11:49 Print reply
Posts: 193
Miss handiger om eerst ff je cilinder eraf te halen en te kijken of je geen vastloper gehad hebt...

 
grasmaaier89 3-12-2008 11:55 Print reply

Posts: 14412
zoek eens bij je ontsteking/cdi

ik gok zelf eerder je cdi die uit zijn fatsoen is
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
TECstar 3-12-2008 13:12 Print reply

Posts: 4664
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: grasmaaier89
zoek eens bij je ontsteking/cdi

ik gok zelf eerder je cdi die uit zijn fatsoen is


daar hebk vierkakt en ik net hele discussie over :P

maart waarom cillinder eraf om te kijken of je vastloper heb?
zouk eerder je zuiger laag doen en dan je zuiger bekijken via je uitlaatpoort

mensen hier altijd met alles uit mekaar slopen

ik gok nu het meest op membraam of (zoals bulteman zei uit ervaring) bougiekapje
 
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda

Dit topic is 3308 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved