Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Brommerketting../onderhoudsbeurten

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 798 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #53450 - Brommerketting../onderhoudsbeurten
Pagina 2 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 6001 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Royal Club 1-12-2008 15:02 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NaNnInG
[...]


wat lul jij nou man, jij weet niet hoe ik met dat ding om ga beter reageer je niet....


vertel mij dan eens wat jou rijstijl is, en beredeneer eens dat dat je ketting zo hard doet slijten

@ protuning, is iets wat u NIET verkoopt ook goed?
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
NaNnInG 1-12-2008 15:03 Print reply

Posts: 941
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NaNnInG
[...]


wat lul jij nou man, jij weet niet hoe ik met dat ding om ga beter reageer je niet....


@ reacties, bedankt mijn ketting loopt volgens mij ook niet helemaal exact in 1 lijn.. aangezien ik hem al heel vaak heb opgespant kan de verhouding wel wat verkeerd zijn...

 
drink 'n drive white lightning faster baby, takin your last ride
crossgek - Forum en Sales Moderator 1-12-2008 15:03 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NaNnInG
[...]


wat lul jij nou man, jij weet niet hoe ik met dat ding om ga beter reageer je niet....


hij heeft wel gelijk..

met 2pk kun je doen wat je wilt maar daar geeft een ketting geen krimp om..

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]


Je ketting insmeren met vet is verkeerd, de ketting op de tandwielen hoeven niet gesmeerd te worden alleen de bussen in je ketting.
Het vet trekt vuil aan en je ketting + tandwielen slijten hierdoor sneller.
Gebruik een goede kettingspray zoals Denicol Chain Lube.



wat overigens hetzelfde effect geeft.

mooiste is gewoon ouwe frituurpan opscharrelen vol met vet doen (dik vet) en hier af en toe de ketting in doorkoken.

Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 1-12-2008 om 15:05 uur.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Henk-88 1-12-2008 15:04 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


hij heeft wel gelijk..

met 2pk kun je doen wat je wilt maar daar geeft een ketting geen krimp om..



Mee eens.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
NaNnInG 1-12-2008 15:05 Print reply

Posts: 941
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


hij heeft wel gelijk..

met 2pk kun je doen wat je wilt maar daar geeft een ketting geen krimp om..


dan zal dat mischien wel geen invloed hebben nee, maar cross genoeg met dat ding om en zodra er ook maar een klein beetje speling opzit hoor je zo'n tik als je gas opendraait.. mischien heeft dat invloed, weet wel dat het behoorlijk irritant is

 
drink 'n drive white lightning faster baby, takin your last ride
Henk-88 1-12-2008 15:06 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NaNnInG
[...]


@ reacties, bedankt mijn ketting loopt volgens mij ook niet helemaal exact in 1 lijn.. aangezien ik hem al heel vaak heb opgespant kan de verhouding wel wat verkeerd zijn...




Doet me denken aan het topic: 'help mijn achterbrug krimpt' .
Waren daar de spanners niet gaar ofzo?
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
crossgek - Forum en Sales Moderator 1-12-2008 15:06 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NaNnInG
[...]


dan zal dat mischien wel geen invloed hebben nee, maar cross genoeg met dat ding om en zodra er ook maar een klein beetje speling opzit hoor je zo'n tik als je gas opendraait.. mischien heeft dat invloed, weet wel dat het behoorlijk irritant is



je gaat me toch niet vertellen dat je de speling er uit spant ?
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Joel_koningslust 1-12-2008 15:08 Print reply

Posts: 14514
maar met die 2pk icm iemand die niet kan rijden kan het toch wel schelen

als jij de hele tijd je koppeling laat schieten waardoor de ketting opeens aanspant rekt hij ook sneller

maar na hoeveel tijd zet je er een nieuwe op? want de eerste paar honderd km rekt een ketting altijd meer als later. ik rijd al 8k km met dezelfde ketting en dat ging prima ( al moet hij nu wel vervangen worden doordat hij al lang ligt ) ik gebruikte altijd eurol kettingvet, t was zon wit vet ik zal even opzoeken hoe het heet

dat vet is wel duur, maar het werkt echt super. en doordat het wit spul was kon je ook zien wanneer hij opnieuw ingespoten moest worden
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
crossgek - Forum en Sales Moderator 1-12-2008 15:11 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
maar met die 2pk icm iemand die niet kan rijden kan het toch wel schelen

als jij de hele tijd je koppeling laat schieten waardoor de ketting opeens aanspant rekt hij ook sneller

maar na hoeveel tijd zet je er een nieuwe op? want de eerste paar honderd km rekt een ketting altijd meer als later. ik rijd al 8k km met dezelfde ketting en dat ging prima ( al moet hij nu wel vervangen worden doordat hij al lang ligt ) ik gebruikte altijd eurol kettingvet, t was zon wit vet ik zal even opzoeken hoe het heet

dat vet is wel duur, maar het werkt echt super. en doordat het wit spul was kon je ook zien wanneer hij opnieuw ingespoten moest worden


hij vind dat zijn ketting hard slijt..

kettingen worden ook gebruikt op 85cc crossers die niks anders doen als volle bak , door het zand (met ruim 20pk) en daar gaan ze al een half seizoen mee..

elke x gas geven met zown ding doet meer kwaad als volgas je koppeling laten schieten met een traag brommertje
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Joel_koningslust 1-12-2008 15:13 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


hij vind dat zijn ketting hard slijt..

kettingen worden ook gebruikt op 85cc crossers die niks anders doen als volle bak , door het zand (met ruim 20pk) en daar gaan ze al een half seizoen mee..

elke x gas geven met zown ding doet meer kwaad als volgas je koppeling laten schieten met een traag brommertje



zal niet heel veel schelen mischien. maar koppeling laten schieten icm met een te slappe ketting kan het mischien toch wel meer schelen. en die 85cc crossers hebben zowiezo een dikkere ketting, en daarbij wordt zon ding echt super onderhouden en na elke race wordt de ketting schoongemaakt en weer ingekookt met kettingvet
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
NaNnInG 1-12-2008 15:13 Print reply

Posts: 941
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


je gaat me toch niet vertellen dat je de speling er uit spant ?


lol nee, ik snap wel dat er wat speling op moet staan maar ook zoveel dat de ketting op de achterbrug ligt?


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
maar met die 2pk icm iemand die niet kan rijden kan het toch wel schelen

als jij de hele tijd je koppeling laat schieten waardoor de ketting opeens aanspant rekt hij ook sneller

maar na hoeveel tijd zet je er een nieuwe op? want de eerste paar honderd km rekt een ketting altijd meer als later. ik rijd al 8k km met dezelfde ketting en dat ging prima ( al moet hij nu wel vervangen worden doordat hij al lang ligt ) ik gebruikte altijd eurol kettingvet, t was zon wit vet ik zal even opzoeken hoe het heet

dat vet is wel duur, maar het werkt echt super. en doordat het wit spul was kon je ook zien wanneer hij opnieuw ingespoten moest worden


ik laat de koppeling niet schieten, wel hoor ik vaak een tik zodra ik de gas wat opentrek, maar waar gaat dit topic nu over, over het smeren van een ket.. dwalen wel erg af,(ik weet hier word vast ook weer commentaar op gegeven)

 
drink 'n drive white lightning faster baby, takin your last ride
NaNnInG 1-12-2008 15:15 Print reply

Posts: 941
weetje, laat maar zitten ik vraag de bromboer maar weer om advies

is klaar zo


 
drink 'n drive white lightning faster baby, takin your last ride
mcdronkz 1-12-2008 15:16 Print reply

Posts: 32777
Bij de wat nieuwe brommers zit er in je blok bij de uitgaande as een rubber wat dient als een soort demping voor je tandwielen. Als er ineens heel veel kracht op het tandwiel komt te staan zorgt de demping ervoor dat je ketting niet ineens een opdonder krijgt. Dit rubber is vaak versleten en moet eigenlijk om de 3 jaar vervangen worden.
 
Royal Club 1-12-2008 15:17 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NaNnInG
weetje, laat maar zitten ik vraag de bromboer maar weer om advies

is klaar zo



ik hoop dat hij je oplicht, wijsneus
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Joel_koningslust 1-12-2008 15:19 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
Bij de wat nieuwe brommers zit er in je blok bij de uitgaande as een rubber wat dient als een soort demping voor je tandwielen. Als er ineens heel veel kracht op het tandwiel komt te staan zorgt de demping ervoor dat je ketting niet ineens een opdonder krijgt. Dit rubber is vaak versleten en moet eigenlijk om de 3 jaar vervangen worden.


vele motoren hebben dat ook in het achterwiel. maar op brommers wordt dit systeem nog niet gebruikt zover ik weet

tenminste, je bedoelt transmissiedemper toch?

Dit bericht is gewijzigd door Joel_koningslust op 1-12-2008 om 15:19 uur.
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.

Dit topic is 6001 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved