Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - cillinders yamaha dt50mx

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 823 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #53448 - cillinders yamaha dt50mx
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3364 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

yamahadt1986 1-12-2008 10:46 Print topicpost
Posts: 1713
hallo ik had een paar vragen over 70cc cillinders.

ik had zelf een zeta 65cc met stalen bus en liep gewoon goed afgestelt weer vast bij de kop van de zuiger brande gewoon weg alles had ik goed afgestelt.

maar ik ben vanplan om weer een 70cc te kope en nu wil ik weten wat jullie ervaring is met de bepaalde cillinders:

eurokitt
mallossi
polini
wat is de aanrader en de kwalitijd van het materiaal en ik zeg er wel bij ik rij niet met een bovenlangs uitlaat van dt ik rijd met een snelle beetje hoogtoerige uitlaat onderlangs en er komt een 20mm carberateur op en heb een goed filter.
jongens en dames wat is de aanrader.

Dit bericht is gewijzigd door yamahadt1986 op 1-12-2008 om 10:46 uur.
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!

Aquamaniac 1-12-2008 11:29 Print reply

Posts: 882
mijn goede ervaringen zijn met Eurokit
dat waren toen ik 16 was de cillinders voor het betere gooi en smijt werk

hoe ze vandaag de dag zijn heb ik geen flauw idee van

 
er gaat niks boven luchtkoeling
dirktimmer 1-12-2008 11:40 Print reply

Posts: 1737
eurokit/airsal: K*T niet kopen
Polini als je gietijzer wilt
malossi als je aluminium wilt

Qua prestaties scheelt dat niet zo veel, malossi is iets hoogtoeriger, polini is iets sterker.


 
kenny77 1-12-2008 12:28 Print reply

Posts: 29286
http://www.brommerforum.nl/showtopic/45928/1

hier staan veel yamaha cilinders in.

Ik heb zelf een polini cilinder gehad 70cc (63cc echte. )

Ben ik best goed tevreden over, mooie cilinder die best goed is afgewerkt.

Maar de airsal was ik ook goed over te spreken, was bijna even snel.
De polini was iets hoogtoeriger.

Ik reed met een laagtoerige uitlaat en 16mm, 5 bak en 70cc kop, TWV: 12/46 hiermee reed die ongeveer 80 en trok leuk op.

De malossi heb ik ook liggen en die is net wat mooier afgewerkt.

Bij www.schaafbromfietsen.nl is de malossi 140 nieuw , daar is hij geloof ik het goedkoopst.
 
Derbi-Olaf 1-12-2008 13:05 Print reply

Posts: 14999
even met betrekking tot je beginpost, dat wegsmelten, zeker dat je hittegraad bougie goed was?
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
yamahadt1986 1-12-2008 20:00 Print reply
Posts: 1713
ik weet het zeker had er een ngk 8 in zitten mooi koffie bruin mischien was hij naog iets te zwart maar vond ik niet erg ik had hem ook al ingereden er zat een nieuwe zuiger in 500km ingereden.
ik smeerde zelf 1:40 en dat lijkt me heel goed en ik heb hardstikke goeie olie dat is namelijk castrol TTS olie kost rond de 14 euro.
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
De Schout 1-12-2008 20:20 Print reply
Posts: 5327
foto van je zuiger?
 
tune tweak fiddle bang bummer
yamahadt1986 1-12-2008 22:09 Print reply
Posts: 1713
hoi

ik heb effe een paar foto's genomen van de zuiger enz.

dit is de zuiger van toen hij eerder al vastgelopen was het was helemaal weggebrandt maar zeg eerlijk toen reed ik met een te kleine sproeier.
http://www.mijnalbum...oteFoto-OIFWPXTE.jpg
en nog een daar zie je het nog beter.
http://www.mijnalbum...oteFoto-ZSUHTIAP.jpg
toen heb ik hem laten uithonen en er een nieuwe orginele ZETA zuiger bij laten zoeken.
dit is de nieuwe zuiger waar het zelfde mee is gebeurd maar ik kwam er eerder achter maar dit keer was hij echt op alles goed afgestelt.
http://www.mijnalbum...oteFoto-KWM8A8TK.jpg
en nog eentje:
http://www.mijnalbum...oteFoto-HHLJ74LA.jpg
en dit is de zeta cillinder 65cc wat de grote krachtbron was!!!
http://www.mijnalbum...oteFoto-TDUN6GZP.jpg
en de gatenkaas het is een hard stalenbus.
http://www.mijnalbum...oteFoto-IXQJE7LH.jpg
dit zijn de foto's nu hebben julie ongeveer een beeld wat het probleem is.




 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
kenny77 1-12-2008 22:22 Print reply

Posts: 29286
Dit is nog een wat groter kracht bron.



Links 60cc zeta/autisa rechts 95cc autisa.

Maar die zeta/ autisa heb ik ook nog 2 van (50cc versie) en eene had ook de zuiger op de zelfde plek kapot.

Maar de polini is wel een wat sneller als die zeta.
Ik heb met ze alle bij gereden.
Met de zelfde setup.
De zeta vond ik weinig doen zowel boven als onderin.
En de polini had meer kracht onderin.

Edit: niet dat de 95cc versie zo super snel is maar goed.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 1-12-2008 om 22:24 uur.
 
yamahadt1986 4-12-2008 21:48 Print reply
Posts: 1713
jongens ik heb nog een vraagje als je iemand weet die een mallosi of polini optimaal getuned heeft melt het effe dan kan ik goed bekijken hoe hij of zij dat gedaan hebben dan bedoel ik echt met opmaat uitlaat en dat soort actie's.

en ik zou ook wel een polini of mallossi cillinder willen kopen maar dan bedoel ik 2de hands niet met vastloper maar gewon normaal gebruikt die ik voor een leuk prijsje kan kope.
en een 3 plaats koppeling is ook welkom.
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
yamahadt1986 4-12-2008 21:56 Print reply
Posts: 1713
oh ja ik zeg ook effe dat een jonge bij mij op school
die bleek ook een yamaha dt te hebben maar die vertelde ook aan mij dat de eurokitt cillinders wel goed zijn maar daar bedoeld hij meer mee om mee te crossen en niet om lange rechte stukken te planken met zon cillinder dan gebeurt er het zelfde als bij mijn zeta cillinder.

ik denkt ik melt het effe voor mensen die zon cillinder willen gaan aanschaffen.
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
yamahadt1986 7-12-2008 14:50 Print reply
Posts: 1713
hoi

over cillinders ik heb belang bij een polini 70cc en een malossi 70cc
dus als je wat hebt liggen dan hoor ik het wel en informatie over die cillinders is nogsteets welkom heb ook nog 2x 3 plaats koppeling nodig.

groeten peter mulders
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
yamahadt1986 10-12-2008 17:36 Print reply
Posts: 1713
hoi allemaal

ik ben naar mijn beroemde bromboer gegaan enhij kon geen polini krijgen hij zij dat het kwam omdat die leverancier alleen maar orginele tuning cillinders konden krijgen.
mallossi hadden ze wel maar koste mij wat te veel 200 euro.

bij mijn andere dealer kon ik wel een polini vinden maar die koste daar 191 euro belaggelijk weten julie mischien iets?


 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
kenny77 10-12-2008 17:59 Print reply

Posts: 29286
Op 50cc.nl daar staat de polini voor 130 euro, nieuw en de malossi is bij schaafbromfietsen.nl 140 euro nieuw.
Misschien heeft schaafbromfietsen ook wel een polini (hij staat er niet bij) moet je hem even mailen.

 
yamahadt1986 10-12-2008 19:22 Print reply
Posts: 1713
ja was ik ook al vanplan maar toch bedankt.
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
De Schout 10-12-2008 19:32 Print reply
Posts: 5327
wat voor uitlaat heb je?
 
tune tweak fiddle bang bummer

Dit topic is 3364 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved