Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - forums en vraagje over motor op 18e :)

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1060 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #53443 - forums en vraagje over motor op 18e...
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 4304 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

grasmaaier89 30-11-2008 23:04 Print reply

Posts: 14412
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]



voor mn gsx1100 heb je ook een 25 kw kitje



zal wel niet zo goed zijn voor de cilinder neem ik aan?
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
Niek de Wildt 30-11-2008 23:05 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: grasmaaier89
[...]



zal wel niet zo goed zijn voor de cilinder neem ik aan?


is gewoon inlaat geknepen niet uitlaat junk
dus cilinder heeft het alleen maar lekker rustig
 
honda_freak 1-12-2008 10:03 Print reply

Posts: 7650
je kan alles afvoeren, een GSX-R1300 ook als je dat wilt, en een R1? geen probleem zijn allemaal kitjes voor, google voor de gein is op alpha technik, is een duits bedrijf, daar kan je precies zien voor welke motoren zij een vermogensverminderingskit kunnen leveren, en het is duits, dus alles met TUV keur en goedkeuringstroep.
 
Sig-veranderaars zijn vervelend :|
Suzuki-SLK Rijder 1-12-2008 12:18 Print reply

Posts: 3167
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: patrick_gpr
ik had even een paar algemene vraagjes (2)
1. waarom kan ik nog geen dingen posten op het TF (technical forum) etc.?

en...
iets heel anders,
2. mag je op je 18e rijden op een kawasaki ZXR 400?
(ik neem aan dat hij dus 400cc heeft?)
ik hoorde dat een Honda Cbr600 ook mocht -> stond in de advertentie dat hij teruggevoerd kon worden.... en dacht mischien ook voor deze kawasaki?
want ik zou mischien op mijn 18e graag mijn motorrijberwijs willen halen, en vond deze motor wel sportief/stoer uit zien

tot je 21e of 3e rij-jaar moet de motor onder de 25kw blijven?

Tnx
Hoor et wel



25 kw tot 2 jaar na het behalen van je rijbewijs of als je je rijbewijs pas op je 21ste haalt

oftewel als je 20 bent kun je beter ff wachten en hem pas halen als je 21 bent
 
Je hoeft niet in een boom te hangen om een eikel te zijn.
Viertakt 1-12-2008 12:48 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


is gewoon inlaat geknepen niet uitlaat junk
dus cilinder heeft het alleen maar lekker rustig


Mischien een domme vraag ofzo, maar als je met auto's vaak TE rustig rijd, worden de blokken lui. Is dat dan niet het geval bij een geknepen motor?
 
Viertakt uber alles.
-TimP- 1-12-2008 13:18 Print reply

Posts: 1836
Je kan een zware motor wel knijpen maar dat is wel een stuk lastiger om het goed te laten rijden. Verder rijd hij dan vrij kut en houd erg in en komt slecht op toeren. in een 400 en oude 600cc zit al best wat merkbaar verschil.

Het beste is om een motor te kopen waarbij het orginele vermogen heel dicht bij de 25kw ligt.

Kep ook een zxr 400.
Makkelijk terug te voeren met zoon kitje.
De oudere zxr 400's zijn NIET op 25kw kenteken te krijgen.
Dus die zou je op de testbank moeten zetten en als bewijs de uitdraai laten zien. Dit is in nederland vaak geen probleem maar in het buitenland kunnen ze hier moeilijk over doen. Staat namelijk 48kw (65pk) op het kenteken.

Dit bericht is gewijzigd door -TimP- op 1-12-2008 om 13:20 uur.
 
zxr club zx6r 2003
Stiffmeister 1-12-2008 16:37 Print reply

Posts: 1582
k dan bedankt voor replys... -> heb nieuw post over mijn uitlaat = belangrijker?

Tnx
 
.. Retro Active
Martijn II - Forum en Sales Moderator 1-12-2008 16:39 Print reply

Posts: 9841
koop maar eerst een lichte motor, is écht veel beter om op te leren rijden en als je denkt dat je die motor de rest van je leven gaat houden ben je een dumbass, de kans is zelfs vrij groot dat je je motor sowieso half kapotrijdt in de eerste paar jaar, dus dan kun je maar beter op een goedkope motor rondrijden.


 
Too cool for school!
Harold 1-12-2008 16:52 Print reply

Posts: 1052
De algeme regel is: onder de 25 kW en niet meer dan 0,16 kW per kg.
stel je motor heeft 20 kw en weegt 115 kg: hier mag je nog steeds niet op rijden om dat hij meer kW/kg heeft dan 0,16.

Dit moet uit de kenteken papieren blijken en hij mag in het echt ook niet meer zijn (ze kunnen testen uitvoeren na een ongeval bijv).
Afvoeren is bijna altijd mogelijk, maar als op papier de motor nog steeds meer dan 25 kW heeft mag je er officieel nog steeds niet op rijden.
Meestal wordt er dan een uitdraai gemaakt om te bewijzen dat hij minder heeft. Veel verzekeringen nemen hier ook genoegen mee. Het wordt over het algemeen gedoogt, maar hoeft niet bij een ongeluk(mag officieel nog steeds niet). Dus zorg dat je dan goede afspraken hebt met je verzekering die ook op papier staan, zodat je bij een ongeval kunt bewijzen dat zijn daar genoegen mee hebben genomen en dus moeten uitkeren. De politie staat daar los van en mag je dus wel bekeuren (maar meestal wordt het dus gedoogt door die uitdraai, maar hoeft niet)
Verder zou je een motor nog kunen uitvoeren naar duitsland en weer opnieuw invoeren zodat er een nieuw kenteken aangevraagd moet worden en dan wel met 25kW.


Of je je er aan wilt houden moet je zelf weten
 
Stiffmeister 1-12-2008 17:57 Print reply

Posts: 1582
k tnx (alweer )
heb nu nieuwe vraag
kijk bij:Technical Forum - Derbi Bocht Snel past niet op ori uitlaat? -> GileraGP50


 
.. Retro Active
Stiffmeister 1-12-2008 17:59 Print reply

Posts: 1582
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
koop maar eerst een lichte motor, is écht veel beter om op te leren rijden en als je denkt dat je die motor de rest van je leven gaat houden ben je een dumbass, de kans is zelfs vrij groot dat je je motor sowieso half kapotrijdt in de eerste paar jaar, dus dan kun je maar beter op een goedkope motor rondrijden.




ik zag zo'n kawasaki staan voor ¤2500
dus das niet duur -> kenteken en alles deed het
maar idd beter een lichte motor in het begin?
weet iemand nog een mooie sportieve? :P
 
.. Retro Active
zx7r 5-12-2008 11:51 Print reply

Posts: 3868
Het is zo dat je wanneer je 18 bent en direct je rbw haalt, de eerste 2 jaar licht moet rijden. Ben je 21 dan heb je de keuze om zwaar af te rijden. kies je hiervoor dan mag je ook direct zwaar op de weg.
het is niet zo, dat wanneer je op je 20ste je rbw haalt (licht dus) je op je 21ste gelijk zwaar mag rijden, ook dan moet je de 2 jaar rijervaring vol maken.

in pricipe kan alles op 25kw. De ene motorfiets makkelijker dan de ander.
Zo zijn er voor Kawasaki, Suzuki ed. diverse oplossingen van de fabrikant uit die het vereenvoudigen om 25kw te rijden. Zoals de ecu verwisslen. De ori gaat dan terug naar Suzuki en je krijgt dan voor jouw periode een aangepaste terug. Wanneer je klaar bent kun je hem weer switchen bij Suzuki.

Bij Kawasaki (nieuwe modellen) heb je een stel schroef onder de tank links, waar je het vermogen kan aanpassen naar 25kw, duitse 90? kw en vol vermogen.
Dit is dus goed gekeurd.

Wanneer je motorfietsen heb die dit niet hebben zoals vaak oudere fietsen of een Hayabusa dan moet je een testbank uitdraai regelen voor je verzekering. (let op, elke verzekering is anders en je hebt weleens mensen die moeilijk doen)

Tip: koop een motor waarmee je kan leren rijden. Veel mensen (ook hier op het forum) denken dat motorrijden erg eenvoudig is en hetzelfde is als brommerrijden. Nou daar verkijk je je nog lelijk op. qua bochtentechniek, snelheid, remmen, kneedowns ed.

Eerst leren rijden, koop dan pas een leuke motor.

(je zit tevens met de gewichts/vermogenverhouding dat hierboven is uitgelegd)
 
grasmaaier89 5-12-2008 11:58 Print reply

Posts: 14412
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


is gewoon inlaat geknepen niet uitlaat junk
dus cilinder heeft het alleen maar lekker rustig

ik een junk?
denk eerst ff na voordat je me beoordeeld, ik zit niet aan de drugs
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
mtx-motard 5-12-2008 12:33 Print reply

Posts: 14947
je mag alle motoren kopen die je wilt. je hebt speciale plaatjes met kleine doorgangen (begrenzers) die je bij de carburateur en luchtinlaat plaatst. dat moet gekeurd worden door de rdw

daardoor komt er 25 kw op je kentekenpapieren te staan, en mag je er mee rijden.


de oudere motoren van ongeveer 20 jaar oud die hebben niks op het kenteken staan over het vermogen. maar dan spreekt voor zich dat een 750 cc wel meer als 25 kw heeft, en kun je als richtlijn 400/500 cc aan houden.

daar zullen agenten niet te moeilijk over doen, imo
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
- Kevin - 5-12-2008 12:36 Print reply

Posts: 8086
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda_freak
je kan alles afvoeren, een GSX-R1300 ook als je dat wilt, en een R1? geen probleem zijn allemaal kitjes voor, google voor de gein is op alpha technik, is een duits bedrijf, daar kan je precies zien voor welke motoren zij een vermogensverminderingskit kunnen leveren, en het is duits, dus alles met TUV keur en goedkeuringstroep.


Een GSX-R1300 op 25kw , dat zal lekker rijden xD.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
koop maar eerst een lichte motor, is écht veel beter om op te leren rijden en als je denkt dat je die motor de rest van je leven gaat houden ben je een dumbass, de kans is zelfs vrij groot dat je je motor sowieso half kapotrijdt in de eerste paar jaar, dus dan kun je maar beter op een goedkope motor rondrijden.


Helemaal mee eens! Het is zonde om dan met je dure fiets op je plaat te gaan en duizenden euro's aan schade te hebben!
 

Dit topic is 4304 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved