Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - derbi senda 03 ontsteking afstellen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1030 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #53442 - derbi senda 03 ontsteking afstellen
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 11924 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

tomtomgo 30-11-2008 19:16 Print topicpost

Posts: 455
mn brommer start slecht maar loopt goed , dus dacht ik dat ze misschien de ontsteking vervroegd hebben en ik dacht de grondplaat even op de originele stand te zetten.
maar k weet niet hoe hij origineel hoort te zitten aangezien er zoveel sleufgaten in zitten ,die allemaal al ooit versteld zijn geweest, en de merktekens die erop staan zijn niet origineel.

wie kan mij helpen?

voor de duidelijkheid nog n paar fotos

vliegwiel

ontsteking op de grondplaat

markering





Dit bericht is gewijzigd door tomtomgo op 30-11-2008 om 19:19 uur.

Dit bericht is gewijzigd door tomtomgo op 30-11-2008 om 19:20 uur.
 
bitter schuin dr in als recht dr neffe

jan-dx11 30-11-2008 19:21 Print reply

Posts: 4931
joh, mijn senda loopt nu ook, maar de bougie is nat, omdat ik niet nog een topic wil openen doe ik het hier maar ff bij, werkt dit niet dan maak ik er ook nog wel ff ee aan.

Ik rijd met een dmp 50cc zgan
14mm dellorto met sproeier 84
ducatie ontsteking.
gianelli onderlangs.

Nou, de bougi wordt dus nat, merktekens zitten er helemaal niet op, dus richt lijnen heb ik niet.

Starten doet hj wel makkelijk, maar hij hapent als ik gas geeft, trekkracht heeft hij noulijks (en dat met twv 12-71)
 
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden.
tomtomgo 30-11-2008 19:26 Print reply

Posts: 455
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jan-dx11
joh, mijn senda loopt nu ook, maar de bougie is nat, omdat ik niet nog een topic wil openen doe ik het hier maar ff bij, werkt dit niet dan maak ik er ook nog wel ff ee aan.

Ik rijd met een dmp 50cc zgan
14mm dellorto met sproeier 84
ducatie ontsteking.
gianelli onderlangs.

Nou, de bougi wordt dus nat, merktekens zitten er helemaal niet op, dus richt lijnen heb ik niet.

Starten doet hj wel makkelijk, maar hij hapent als ik gas geeft, trekkracht heeft hij noulijks (en dat met twv 12-71)




lijkt mij de koppakking ,geen compressie en de bougie is vochtig door de KVS
 
bitter schuin dr in als recht dr neffe
Mikf 30-11-2008 19:28 Print reply

Posts: 1295
Of gewoon een te grote sproeier?
 
jan-dx11 30-11-2008 19:58 Print reply

Posts: 4931
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tomtomgo
[...]




lijkt mij de koppakking ,geen compressie en de bougie is vochtig door de KVS

rookt wel wat, maar er zit een nieuwe pakking in
 
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden.
Elco 30-11-2008 19:58 Print reply
Posts: 4527
Onsteking staat goed zo,
 
jan-dx11 30-11-2008 20:01 Print reply

Posts: 4931
bij mij of bij ttg??
 
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden.
Royal Club 30-11-2008 20:01 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jan-dx11
bij mij of bij ttg??


tomtomgo
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
tomtomgo 30-11-2008 20:06 Print reply

Posts: 455
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi_Elco
Onsteking staat goed zo,


k heb op het Derbi Club forum een werkplaats handboek gevonden en aan de hand daarvan zie ik dat mn ontsteking +- 1,5cm te laat staat ten opzichte van de originele afstelling
 
bitter schuin dr in als recht dr neffe
tomtomgo 30-11-2008 20:59 Print reply

Posts: 455
mijn probleem is verholpen, heb de grondplaat op de originele stand gezet en nu komt mn athena vlinderpoort cilinder pas echt tot zn recht.
een gasreactie daar zeg je U tegen, niet zo heel hoogtoerig maar onderin heel sterk met een hele brede powerband, heb al mooi over het industrieterrein geblaast.


 
bitter schuin dr in als recht dr neffe
jan-dx11 30-11-2008 21:01 Print reply

Posts: 4931
oke, heel mooi.

Maar bij mij?? als de koppakking lek is sart hij toch niet meteen?? in zijn 4 krijg ik hem nog wel aan geduwd
 
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden.
tomtomgo 30-11-2008 22:01 Print reply

Posts: 455
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jan-dx11
oke, heel mooi.

Maar bij mij?? als de koppakking lek is sart hij toch niet meteen?? in zijn 4 krijg ik hem nog wel aan geduwd


k had ooit een mtx sh ,de cilinder en zuiger waren geleik versleten ,ding had geen compressie , hij starte altijd meteen maar liep voor geen meter
 
bitter schuin dr in als recht dr neffe
tomtomgo 30-11-2008 22:22 Print reply

Posts: 455
het kan natuurlijk ook zo zijn dat er water in je luchtfilter ofzo is gekomen dat er water via de inlaat poorten in je cilinder komt.

je moet hiet uiterst voorzichtig mee zijn , n maat van mij had zn drijfstang krom nadat er water in zn cilinder is gekomen bij het monteren van een nieuwe zuiger(waarschijnlijk de cilinder kop niet goed vast gezet waardoor de koppakking lekte).
bij het aanlopen van de brommer ging de brommer 2 slagen zwaar rond en daarna was zn drijfstangkrom en ging het blok niet meer rond.

een nieuwe krukas erin gezet en alles zorgvuldig in elkaar gezet en nu rijd hij weer net zo goed als voorheen.
 
bitter schuin dr in als recht dr neffe
2SLOW4ME 1-12-2008 0:36 Print reply

Posts: 1944
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tomtomgo
[...]


k heb op het Derbi Club forum een werkplaats handboek gevonden en aan de hand daarvan zie ik dat mn ontsteking +- 1,5cm te laat staat ten opzichte van de originele afstelling


Zou jij mij die link naar dat werkplaats handboek willen sturen, en ff zeggen op welke pagina dat staat??
Daar zou ik je erg dankbaar voor zijn
 
It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do..

Dit topic is 11924 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved