YZ50crosser |
30-11-2008 16:52 |
Posts: 2241 |
en waarom geen derbi?
|
|
www.bxteamlg.tk |
|
Jelmer MX |
30-11-2008 16:53 |
Posts: 13514 |
Zoals ik zei, motorisch is alles wel te krijgen wat je wil.. Alleen uitlaten is wat moeilijker.
Maar op sites als: www.GEARPARTS24.de en www.OPVOEREN.nl zijn wel wat uitlaten te krijgen.
Een ander probleempje is als je bijvoorbeeld een grote carburateur neemt, dan moet je een schuin spruitstuk.. Maar dan moet je er gewoon 1 van een MBX nemen.
Qua kappen etc word het wat moeilijker, je kan het of origineel bestellen bij een aprilia dealer. Of vragen of Robbie Leerkes(www.APRILIA-PARTS.nl) wat heeft liggen.
Voor de rest is kwaliteit beter dan Derbi. De vering etc is stukken sterker, net als het frame.
|
|
|
|
Joel_koningslust |
30-11-2008 16:54 |
Posts: 14514 |
welk type mx bedoel je? het oude of het nieuwe type?
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
b0nes |
30-11-2008 16:59 |
Posts: 2058 |
de nieuwe is gewoon een derbi met andere kapjes
|
|
|
|
mark bruins |
30-11-2008 17:01 |
Posts: 501 |
weet niet welke de oude en die nieuwe type is? hoe kan je dat zien?
|
|
|
|
Bart-Derbi |
30-11-2008 17:02 |
Posts: 6497 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
welk type mx bedoel je? het oude of het nieuwe type?
De nieuwe is de SX
|
|
|
|
mark bruins |
30-11-2008 17:02 |
Posts: 501 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MT5_Bartjuh
en waarom geen derbi?
omdat bijna elke schakelbrommer die je ziet rijden een derbi is
|
|
|
|
Bart-Derbi |
30-11-2008 17:03 |
Posts: 6497 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mark-mt5
[...]
omdat bijna elke schakelbrommer die je ziet rijden een derbi is
Heeft misschien ook wel een reden, kwaliteit is prima, AM6blokken rijden imo lang niet zo relaxed als Derbi blokken.
ik heb geen zin in dat gezeik dat AM6 niet per definitie kut is enzo.
|
|
|
|
b0nes |
30-11-2008 17:05 |
Posts: 2058 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mark-mt5
[...]
omdat bijna elke schakelbrommer die je ziet rijden een derbi is
maakt dat uit dan ?
altijd die slappe argumenten een derbi is niet mooi omdat er heel veel van zijn...
al waren ze niet/goed mooi zag je er niet zoveel van rijden.
|
|
|
|
mark bruins |
30-11-2008 17:06 |
Posts: 501 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Bart-Derbi
[...]
De nieuwe is de SX
dan de oude die vind ik het mooist
|
|
|
|
Bart-Derbi |
30-11-2008 17:06 |
Posts: 6497 |
Heb je wel eens op een brommer met AM6 blok gereden of een Derbi blok?
|
|
|
|
Harold |
30-11-2008 17:09 |
Posts: 1052 |
Oude type is tot 2005 gemaakt, daarna zijn het gewoon derbi's.
Het oude type moet je dus hebben, zijn een stuk degelijker dan het ander spul wat op de markt is.
Achtertandwielen zijn helaas nog maar in 1 maat te verkrijgen: 51 tands. Maar is in principe geen probleem.
Voor de rest zijn de originele onderdelen zo'n beetje allemaal nog wel te bestellen via een dealer of op easyparts bijv. het duurt alleen wat langer. (maar een los buddy hoesje is weer niet te verkrijgen bijv, complete buddy wel weer)
Blok onderdelen zijn er genoeg.
Het zijn grote brommers, een stuk hoger dan een derbi en het plastic is ook dikker dan bij andere brommers (cross kwaliteit). Zitten echte achterveren in (sachs) en en showa usd voorvork (ook goed spul).
|
|
|
|
Joel_koningslust |
30-11-2008 17:12 |
Posts: 14514 |
tsja. de betrouwbaarheid en qualiteit is hetzelfde als een senda met nieuw blok, daar is genoeg over te vinden op internet
onderdelen van het blok zijn ook wel te krijgen, opvoeronderdelen zijn er niet zo heel veel. en je hebt er maar een paar verschillende uitlaten voor enzo. en kapwerk is helemaal een ramp om te krijgen. zelfs de aprilia dealers moeten er vaak lang op wachten
en als je toch uniek wilt zijn kun je beter een oud model mx pakken. die zijn naar mijn mening mooier, en de vering enzo is van betere qualiteit/steviger. een am6 blok vind ik gewoon heerlijk rijden, de inwendige vertandingen vind ik net ff wat lekkerder. je moet aan het schakelen alleen wat meer wennen, die moet je echt flink doortrappen
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
mark bruins |
30-11-2008 17:12 |
Posts: 501 |
oke dus alle onderdelen zijn nog wel te krijgen.
ik ga marktplaats maar eens in de gaten houden
|
|
|
|
YZ50crosser |
30-11-2008 17:13 |
Posts: 2241 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Harold
Oude type is tot 2005 gemaakt, daarna zijn het gewoon derbi's.
Het oude type moet je dus hebben, zijn een stuk degelijker dan het ander spul wat op de markt is.
Achtertandwielen zijn helaas nog maar in 1 maat te verkrijgen: 51 tands. Maar is in principe geen probleem.
Voor de rest zijn de originele onderdelen zo'n beetje allemaal nog wel te bestellen via een dealer of op easyparts bijv. het duurt alleen wat langer. (maar een los buddy hoesje is weer niet te verkrijgen bijv, complete buddy wel weer)
Blok onderdelen zijn er genoeg.
Het zijn grote brommers, een stuk hoger dan een derbi en het plastic is ook dikker dan bij andere brommers (cross kwaliteit). Zitten echte achterveren in (sachs) en en showa usd voorvork (ook goed spul).
je kunt zo ook laten maken.
|
|
www.bxteamlg.tk |
|