Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - welke bougie voor honda wallaroo(50cc) ?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1125 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #53430 - welke bougie voor honda wallaroo(50...
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 9114 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

PRO TUNING 30-11-2008 9:51 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Woutjuh
Dan zal ik meteen een een aanvulling doen op de gegeven antwoorden:

Hoe hoger het cijfer van de bougie, des te kouder de verbranding.
Dus hoe lager het cijfer, hoe warmer de verbranding.

En als je verbranding te warm is, brand je gaten in je zuiger.

Voor een 50cc voldoet een 7 of een 8 wel, en voor 70cc 9 ongeveer.



Edit: zo dacht ik dat het zat, correct me if i'm wrong.

Dit bericht is gewijzigd door Woutjuh op 30-11-2008 om 1:33 uur.


Ik zal je corrigeren.

Het nummer heeft niets met de verbranding te maken maar met de warmte afvoer van de bougie.
Nummer hoger / lager verschilt per merk / type.
 
Gilera Gsm 30-11-2008 9:53 Print reply

Posts: 2376
b6hs
 
PRO TUNING 30-11-2008 10:00 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


wat heb jij toch met die 'race'bougies?
gaat alleen maar minder lang mee, en is echt niet nodig op een normale setup (pas op hele hoge compressie monsters)

verder is E een lange schacht en H een korte, en er moet een korte in.

dus @TS

of een BR8HS (als je bijv electronische toerenteller/km-teller ofzo hebt) als je ontstoorde bougiedop hebt is het niet nodig.
of een B8HS
die A staat voor special design, je kunt gaan proberen hem op het internet te bestellen, maar ik heb destijds bij hetzelfde probleem bij een vivacity er een gewone in gedaan en na een aantal km de zuiger gechecked en de temp in de gaten gehouden, en was niks mis mee.

EDIT: conclusie, gewoon B8HS erin, en ff opletten dat de zuiger hem niet raakt, en dan na een aantal km kijken met een lampje door je bougiegat of je zuiger geen mankementen vertoond.

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 29-11-2008 om 21:36 uur.



EG is een bougie voorzien van een kleine nickel alloy electrode en is geen race bougie en gaat meestal langer mee als bougies met koper gebaseerde electrodes.
Bougies beginnende met R zijn race bougies.
 
alex4421 30-11-2008 10:09 Print reply
Posts: 119
maar een b8hs volstaat dus ?
geen speciale elektroden en geen speciaal model gewoonweg, wel een warme graad aangezien de walla wel wat harder presteerd dan met de ori uitlaat.


ik wil nu niet zagen ? maar waarom staan de elektroden verder van de bougie bij deze br dat er nu inzit ? en bij de b8hs dan bv niet ?
heeft dat te maken met het materiaal van de contact punten ? of waar ze zich bevinden in het mengsel

Dit bericht is gewijzigd door alex4421 op 30-11-2008 om 10:17 uur.
 
alex4421 30-11-2008 20:45 Print reply
Posts: 119
heb de b8hs erin gestoken en de wallaroo werkt nog steeds goed, heb voor de veiligheid de br nog bij mij :p
 
J.wally 30-11-2008 20:53 Print reply

Posts: 2301
ik heb verschillende wallaroo's gehad en het maakt niets uit wat voor bougie je derin pleurt op welke setup dan ook heb ori gehad met 70 pollini corsa etc. gwn korte schacht bougie en dan rijden maar
 
alex4421 30-11-2008 21:04 Print reply
Posts: 119
iedereen enorm bedankt !! en nu dat ik die tabel van ngk heb kan ik telkens weer eens kijken als ik me afvraag wat voor wat staat !!
 
Niek de Wildt 30-11-2008 21:24 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]



EG is een bougie voorzien van een kleine nickel alloy electrode en is geen race bougie en gaat meestal langer mee als bougies met koper gebaseerde electrodes.
Bougies beginnende met R zijn race bougies.



R staat voor resistor als het voor de hittegraad staat,
en voor Special Ground electrode als het na de hittegraat staat
zie hier:
http://www.ngksparkp...gn_symbols_plugs.pdf

G = Fine wire nickel alloy center electrode
(is niet echt "race"bougie maar wel een duurder typ voor hogere compressies en hittes)

GV = racing use Gold-palladium center electrode Special Construction of V-Type


Je snapt dat die E dus betekend lange schacht, en dan H betekend korte schacht.

dus EGV = lange schacht gold palladium center electrode V-type



foto's:
http://www.almeerste...es/NGK-voorbeeld.htm


standaard:
http://www.ngksparkp...tandard.asp?mode=nml

Met GV:
http://www.ngksparkp.../vpower.asp?mode=nml
en ga eens met je muis op het "view tip" buttontje staan
als je goed kijkt zie je het gleufje in de electrode


ook zijn er I of IX bougies die vaak als "race"bougies worden bestempeld:
http://www.ngksparkp...idiumix.asp?mode=nml


interessant:
http://www.ngksparkp...s/racing_catalog.pdf




@TS: ik had wat verkeerd gelezen, ik dacht dat er een BR8HSA in zat en je er een B8HS in wou doen.
dan was het volgende van toepassing:

Quote:
Door mij
een B8HS gewoon (mits je geen digitale km/teller of toerenteller etc hebt en ook geen ontstoorde bougiedop)
dit kun je gewoon proberen, en doet iets raar dan moet er dus wel een BR8HS in.

Zat er echt een BR8HSA in dan moet kun je de B8HS gewoon proberen want de A staat voor special wat niet veel inhoud.
check dan wel even je zuiger of er iets raars te zien is door je bougiegat na 10km rijden ofzo.


Nu zie ik dat ik verkeerd heb gelezen en het om een br4hs ging,
nou lijkt die 4 me erg laag, en kan ik dus ook niet oordelen of dit wel klopt of niet, en je dus ook niet verder helpen.


Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 30-11-2008 om 21:38 uur.
 
alex4421 30-11-2008 21:59 Print reply
Posts: 119
ik vond dat ook als ik denk aan men camino en men nsr wat die voor boegie's hadden van warmte graad
maar in de winkel zij men dat een b8hs volstaat voor een 50 cc die meer toere maakt en als ik 60-65 rijd
 
Niek de Wildt 30-11-2008 22:01 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: alex4421
ik vond dat ook als ik denk aan men camino en men nsr wat die voor boegie's hadden van warmte graad
maar in de winkel zij men dat een b8hs volstaat voor een 50 cc die meer toere maakt en als ik 60-65 rijd


dat is idd de meest logische conclusie die ik dus eerst ook trok, maar aangezien het best grote problemen kan veroorzaken als gat in zuiger etc durf ik het niet met zekerheid te zeggen en raad ik je dus ook aan je zuiger in de gaten te houden.

 
PRO TUNING 1-12-2008 10:24 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]



R staat voor resistor als het voor de hittegraad staat,
en voor Special Ground electrode als het na de hittegraat staat
zie hier:
http://www.ngksparkp...gn_symbols_plugs.pdf

G = Fine wire nickel alloy center electrode
(is niet echt "race"bougie maar wel een duurder typ voor hogere compressies en hittes)

GV = racing use Gold-palladium center electrode Special Construction of V-Type


Je snapt dat die E dus betekend lange schacht, en dan H betekend korte schacht.

dus EGV = lange schacht gold palladium center electrode V-type



foto's:
http://www.almeerste...es/NGK-voorbeeld.htm


standaard:
http://www.ngksparkp...tandard.asp?mode=nml

Met GV:
http://www.ngksparkp.../vpower.asp?mode=nml
en ga eens met je muis op het "view tip" buttontje staan
als je goed kijkt zie je het gleufje in de electrode


ook zijn er I of IX bougies die vaak als "race"bougies worden bestempeld:
http://www.ngksparkp...idiumix.asp?mode=nml


interessant:
http://www.ngksparkp...s/racing_catalog.pdf




@TS: ik had wat verkeerd gelezen, ik dacht dat er een BR8HSA in zat en je er een B8HS in wou doen.
dan was het volgende van toepassing:

[...]


Nu zie ik dat ik verkeerd heb gelezen en het om een br4hs ging,
nou lijkt die 4 me erg laag, en kan ik dus ook niet oordelen of dit wel klopt of niet, en je dus ook niet verder helpen.


Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 30-11-2008 om 21:38 uur.


De letter R voor de nummers staat voor Racing zoals R4118S-8 - R6252K-10.5 en niet voor Resistor

 
Royal Club 1-12-2008 10:28 Print reply

Posts: 60390
R is toch dattie ongestoord is? moet wel, met een B10egv tript mn teller, en met een br10eg niet
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Joel_koningslust 1-12-2008 10:29 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
R is toch dattie ongestoord is? moet wel, met een B10egv tript mn teller, en met een br10eg niet


klopt. een r is ontstoord

ik zal straks mn bougieboekje eens opzoeken, daar staat in wat die codes betekenen
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
PRO TUNING 1-12-2008 10:56 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
R is toch dattie ongestoord is? moet wel, met een B10egv tript mn teller, en met een br10eg niet


De letter R in BR10EGV staat voor Resistor = ontstoord

De letter R van R6252K-10.5 staat voor Racing
 
Royal Club 1-12-2008 11:12 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]


De letter R in BR10EGV staat voor Resistor = ontstoord

De letter R van R6252K-10.5 staat voor Racing


BR10egv heb ik nergens kunnen vinden, alleen br10eg

en dat R6252K-10.6, what the hell is dat? nog nooit zon type bougie gezien/van gehoord
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten

Dit topic is 9114 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved