Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - welke bougie voor honda wallaroo(50cc) ?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 795 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #53430 - welke bougie voor honda wallaroo(50...
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 9139 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

alex4421 29-11-2008 21:21 Print topicpost
Posts: 119
hey,

Ik wil eens een nieuwe bougie steken in men honda wallaroo.
De bougie die er nu inzit is een br4hsa ?
Ik heb deze eens vergeleken met een een b8hs kwa vorm,
En juist de elektroden komen verder uit de boegie ?
Welk ander model voldoet ook voor honda wallaroo(50cc) ?

mvg,alex
 

Royal Club 29-11-2008 21:22 Print reply

Posts: 60390
br8eg zal wel goed zijn denk
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
alex4421 29-11-2008 21:32 Print reply
Posts: 119
heb net eens op de site mopshop.de gekeken en daar staan er twee types voor wallaroo
de b..hs
en b..es
wat is dan juist het vershil tussen de twee ? en zou dat veel uitmaken of de bougie nu elektroden heeft zoals een b8hs bv of elektroden die een 3 tal mm verder uit de bougie komen ?
 
Niek de Wildt 29-11-2008 21:32 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
br8eg zal wel goed zijn denk


wat heb jij toch met die 'race'bougies?
gaat alleen maar minder lang mee, en is echt niet nodig op een normale setup (pas op hele hoge compressie monsters)

verder is E een lange schacht en H een korte, en er moet een korte in.

dus @TS

of een BR8HS (als je bijv electronische toerenteller/km-teller ofzo hebt) als je ontstoorde bougiedop hebt is het niet nodig.
of een B8HS
die A staat voor special design, je kunt gaan proberen hem op het internet te bestellen, maar ik heb destijds bij hetzelfde probleem bij een vivacity er een gewone in gedaan en na een aantal km de zuiger gechecked en de temp in de gaten gehouden, en was niks mis mee.

EDIT: conclusie, gewoon B8HS erin, en ff opletten dat de zuiger hem niet raakt, en dan na een aantal km kijken met een lampje door je bougiegat of je zuiger geen mankementen vertoond.

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 29-11-2008 om 21:36 uur.
 
alex4421 29-11-2008 21:37 Print reply
Posts: 119
dus een b8hs volstaat voor mijn setup ? hij maakt wel al wat meer toeren als met een ori uitlaat !! hij heeft nu een technigas die ontgrensd is.
dus de A doet er niet echt toe
de lengte van de schroefdraad wel maar die is het zelfde bij de br4hs, dan bij de b8hs dus dat is ook al geen probleem meer.

het enige wat ik me afvraag is of het kwaad kan dat die elektroden er minder ver uitkomen ?

is die met de langere elektroden dan bedoelt om meer in de kern van het mengsel te ontsteken ?

EDIT: de elektroden zijn nu dichter bij de cil kop dus zou normaal zeker geen probleem mogen vormen

Dit bericht is gewijzigd door alex4421 op 29-11-2008 om 21:38 uur.
 
Royal Club 29-11-2008 21:46 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


wat heb jij toch met die 'race'bougies?
gaat alleen maar minder lang mee, en is echt niet nodig op een normale setup (pas op hele hoge compressie monsters)

verder is E een lange schacht en H een korte, en er moet een korte in.

dus @TS

of een BR8HS (als je bijv electronische toerenteller/km-teller ofzo hebt) als je ontstoorde bougiedop hebt is het niet nodig.
of een B8HS
die A staat voor special design, je kunt gaan proberen hem op het internet te bestellen, maar ik heb destijds bij hetzelfde probleem bij een vivacity er een gewone in gedaan en na een aantal km de zuiger gechecked en de temp in de gaten gehouden, en was niks mis mee.

EDIT: conclusie, gewoon B8HS erin, en ff opletten dat de zuiger hem niet raakt, en dan na een aantal km kijken met een lampje door je bougiegat of je zuiger geen mankementen vertoond.

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 29-11-2008 om 21:36 uur.


eg is toch gewoon een normale?
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Rs Dude. 29-11-2008 22:14 Print reply

Posts: 1426
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


eg is toch gewoon een normale?


of je koop race vonkjes
 
Royal Club 29-11-2008 22:15 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rs Dude.
[...]


of je koop race vonkjes


serieus, pleur op ofzO
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Rs Dude. 29-11-2008 22:16 Print reply

Posts: 1426
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


serieus, pleur op ofzO


nee?
 
Royal Club 29-11-2008 22:18 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rs Dude.
[...]


nee?


een EGV is een edelstaal bougie, een "race" bougie. een EG dacht ik van niet, daarom reageer ik op niek, en nu jij weer dipshit
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Niek de Wildt 29-11-2008 22:19 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


eg is toch gewoon een normale?


ES is een normale lange schacht
HS is een normale korte schacht

G is al een stukje dunner/raciger :P

http://www.almeerste...lugs-symbol-code.htm

en kijk hier voor een nog groter overzicht, van alles van bougiedoppen tot bougies van andere merken.
http://www.minibike-...viewtopic.php?t=7927

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: alex4421
heb net eens op de site mopshop.de gekeken en daar staan er twee types voor wallaroo
de b..hs
en b..es
wat is dan juist het vershil tussen de twee ? en zou dat veel uitmaken of de bougie nu elektroden heeft zoals een b8hs bv of elektroden die een 3 tal mm verder uit de bougie komen ?


E moet je niet hebben (lange schacht, dus raakt je zuiger) H moet je wel hebben (korte schacht)

in je begin post zei je dat er een BR8HSA in zat en je een B8HS hebt gekocht, was die A een type foutje of niet?

zo ja,
dan voldoet een B8HS gewoon (mits je geen digitale km/teller of toerenteller etc hebt en ook geen ontstoorde bougiedop)
dit kun je gewoon proberen, en doet iets raar dan moet er dus wel een BR8HS in.

Zat er echt een BR8HSA in dan moet kun je de B8HS gewoon proberen want de A staat voor special wat niet veel inhoud.
check dan wel even je zuiger of er iets raars te zien is door je bougiegat na 10km rijden ofzo.



Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rs Dude.
[...]


of je koop race vonkjes


je bijdrage is weerzinwekkend.

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 29-11-2008 om 22:21 uur.
 
Rs Dude. 29-11-2008 22:22 Print reply

Posts: 1426
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


een EGV is een edelstaal bougie, een "race" bougie. een EG dacht ik van niet, daarom reageer ik op niek, en nu jij weer dipshit


okee, okee, rustigg aan mannetjee...
Niet gelijk slim gaan doen.
 
alex4421 29-11-2008 23:31 Print reply
Posts: 119
wat ik juist niet snap is dat er dan br 4 hsa op staat? die 4? kga morgen nog eens nakijken of het wel zo is
maar een b8hs zou naar schijnt volgens de winkel goed genoeg zijn voor mijn warmte ontwikkeling dus ?

en op dat een schema voor ngk bougies staat er bij 2 enzo hotter ?
en bij 8,10,... colder ? moet je niet bij een warmere motor een hogere warmte graad steken ?

de schacht is toch de lengte van de schroefdraad he ?
wat is dan nu eigenlijk het nut van de elekrodees die dicht bij de schroefdraad staan of deze dat er nu inzit ( die dus verder staan van de schroefdraad) ?

Dit bericht is gewijzigd door alex4421 op 29-11-2008 om 23:38 uur.

Dit bericht is gewijzigd door alex4421 op 29-11-2008 om 23:44 uur.
 
Woutjuh 30-11-2008 1:33 Print reply

Posts: 4422
Dan zal ik meteen een een aanvulling doen op de gegeven antwoorden:

Hoe hoger het cijfer van de bougie, des te kouder de verbranding.
Dus hoe lager het cijfer, hoe warmer de verbranding.

En als je verbranding te warm is, brand je gaten in je zuiger.

Voor een 50cc voldoet een 7 of een 8 wel, en voor 70cc 9 ongeveer.



Edit: zo dacht ik dat het zat, correct me if i'm wrong.

Dit bericht is gewijzigd door Woutjuh op 30-11-2008 om 1:33 uur.
 
veel MT spul te koop!
alex4421 30-11-2008 8:38 Print reply
Posts: 119
dat had ik ook al door ?
maar als je met een 70 cc zit is de verbranding toch warmer ? groter gasmengsel ? grotere ontbranding ?
 
PRO TUNING 30-11-2008 9:48 Print reply

Posts: 4000
In een Wallaroo hoort een NGK BR6HSA bougie.
 

Dit topic is 9139 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved