Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Honda NSR rijd niet zo goed...

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1030 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #53425 - Honda NSR rijd niet zo goed...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 535 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

wouter_M 29-11-2008 14:26 Print topicpost
Posts: 68
Hallo, ik heb sinds kort terug een honda NSR gekocht, maar deze wil niet hoger als 8000 toeren gaan. Ook heeft hij een enorm korte 1e vitesse, en wil hij in 2e als hij niet warm is niet over z'n 7000 toeren gaan (boost). Het is een 5 vitessen, en zou normaal toch 80-90 moeten rijden in goede staat. Momenteel rijd hij 70.

Weet iemand welke onderdelen ik zou moeten vervangen zodat hij terug deftig in toeren gaat, en hij makkelijker over die 7000 toeren gaat als hij koud is?

Alvast bedankt
 

Honda MB70cc 29-11-2008 14:29 Print reply

Posts: 669
goeiedageem wat praat jij apart....

miss grotere sproeiert?
 
Swaffel'n: Met mien half stieve lul det wief teeng de bek an sloan
grasmaaier89 29-11-2008 14:37 Print reply

Posts: 14412
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Honda MB70cc
goeiedageem wat praat jij apart....

miss grotere sproeiert?


hij komt uit belgie



maar ik zou je uitlaat veranderen, misschien een proma onderlangs.
en anders een grotere carburateur.


Edit: lees nu pas dat je koud wegrijdt! Je moet m wel warmrijden natuurlijk

Dit bericht is gewijzigd door grasmaaier89 op 29-11-2008 om 14:39 uur.
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
b0nes 29-11-2008 14:38 Print reply

Posts: 2058
lol je moet niet volgas alstie koud is

kan je van alles molle
 
wouter_M 29-11-2008 14:40 Print reply
Posts: 68
Er zit een deftige uitlaat op, ik vroeg me gewoon af welke stukken ik orrigineel moet vervangen zodat hij terug vlotjes loopt... Geen grotere carbu ofzo dus..

En n0 name: Wil ik ook niet, maar hij blijft steken voor de 6-7000 toeren, wat abnormaal is. Zelfs als hij al warm is, gebeurt het dat hij blijft steken... Mijn broer z'n vorige nsr haalde 12000 toeren met gemak, de mijne gaat amper tot 8000 in de laatste versnelling... En maakt geen mooi geluid meer in hoge toeren

Dit bericht is gewijzigd door wouter_M op 29-11-2008 om 14:40 uur.

Dit bericht is gewijzigd door wouter_M op 29-11-2008 om 14:42 uur.
 
wouter_M 29-11-2008 14:43 Print reply
Posts: 68
Volgens mij zijn bepaalde onderdelen gewoon aan vervanging toe, maar ik ken niet zoveel van brommers...
 
grasmaaier89 29-11-2008 14:44 Print reply

Posts: 14412
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wouter_M
Er zit een deftige uitlaat op, ik vroeg me gewoon af welke stukken ik orrigineel moet vervangen zodat hij terug vlotjes loopt... Geen grotere carbu ofzo dus..

En n0 name: Wil ik ook niet, maar hij blijft steken voor de 6-7000 toeren, wat abnormaal is.

Dit bericht is gewijzigd door wouter_M op 29-11-2008 om 14:40 uur.



je kan ook niet alles hebben, maar als je alles origineel maakt krijg je er niet meer als 80km/h uit

ik weet trouwens niet heoveel cc je hebt op je NSR?

80cc of een 70cc of een 50cc??


 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
wouter_M 29-11-2008 14:46 Print reply
Posts: 68
Volledig orrigineel, en ik weet dat in Nederland de meeste Honda NSR'en maar 4 vitessen hebben, en orrigineel veel minder snel rijden als deze uit duitsland/belgie, daar heb ik al talloze discutie's over gehad... Een goed onderhouden NSR met 5 of 6 vitessen kan makkelijk 90 lopen orrigineel, wees gerust...

50cc dus, orrigineel
 
grasmaaier89 29-11-2008 14:53 Print reply

Posts: 14412
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wouter_M
Volledig orrigineel, en ik weet dat in Nederland de meeste Honda NSR'en maar 4 vitessen hebben, en orrigineel veel minder snel rijden als deze uit duitsland/belgie, daar heb ik al talloze discutie's over gehad... Een goed onderhouden NSR met 5 of 6 vitessen kan makkelijk 90 lopen orrigineel, wees gerust...

50cc dus, orrigineel



is je zuiger niet verrot??

Dit bericht is gewijzigd door grasmaaier89 op 29-11-2008 om 14:59 uur.
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
wouter_M 29-11-2008 15:09 Print reply
Posts: 68
Mijn broer dacht ook dat het aan de cilinder lag... Hij heeft jammergenoeg geen tijd om deze eens te bekijken.

Je zuiger verrot, wat bedoel je daar dan mee, vuil? Ik zal ook eens de carbu volledig uitkuisen, ik moet de gas toch eens nakijken, deze geeft bij het minste volle gas, en je kan hem nog 3/4 verder draaien...
 
Nipo_5 29-11-2008 15:22 Print reply
Posts: 193
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: n0 name
lol je moet niet volgas alstie koud is

kan je van alles molle


Tis wel duidelijk dat jij geen honda rijdt, honda gaat NOOIT kapot! en je kan koud rustig volgas wegrijden
 
wouter_M 29-11-2008 15:24 Print reply
Posts: 68
Welja, dat wil ik dus verkrijgen bij de mijne ^^
 
mtx-bart 29-11-2008 15:35 Print reply
Posts: 816
heb je nog wel genoeg compressie?
 
cnorretje 29-11-2008 15:41 Print reply

Posts: 851
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Nipo_5
[...]


Tis wel duidelijk dat jij geen honda rijdt, honda gaat NOOIT kapot! en je kan koud rustig volgas wegrijden

volgas wel, maar voltoeren is tog niet zo goed
 
De Schout 29-11-2008 17:33 Print reply
Posts: 5326
hij is niet volledig origineel, want dan zou het een 6versnelling zijn. kijk even voor code's op cilinder, carburateur, uitlaat, spruitstuk ed.

en maak een filmpje als je kunt. dat zou ook veel helpen. zoals je het nu uitlegt klinkt het beetje als te grote sproeier.

ohja, ook een std. belgische nsr haalt geen 12.000rpm in de hoogste versnelling..
 
tune tweak fiddle bang bummer
Scarface 29-11-2008 18:18 Print reply

Posts: 6023
ga eens een beetje spelen met je afstelling, komt vaker voor bij iet goed afgestelde honda's dat ze in het dipje van 7000 toeren blijven hangen.
 
:-) VOLGENS FRYSK EN NSRRACER OWN IK :-)

Dit topic is 535 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved