Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - van 70cc naar 50cc

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 666 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #53411 - van 70cc naar 50cc
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1312 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Garciyano 27-11-2008 21:57 Print topicpost

Posts: 616
Hallo,

ik heb waarschijnlijk een motorhispania ryz gekocht.
ma k heb ff een vraag er zit een 70cc onder en ik wil er weer een 50cc onder zetten. hij heeft alle org. spullen nog wel gelukkig.

maar kan ik alle org. spullen gewoon er weer onder gooien oa. org. 50cc org. carburateur org. spruitstuk org. luchtfilter.
zonder dat er wat mis gaat?

loopt hij dan gelijk weer goed? en ik hoef dan niet in te rijden toch?
volgens mij moet ik hem dan wel weer helemaal opnieuw afstellen of nie? omdat er gewoon weer een org. carburateur onder gaat, kan het dan zijn dat ie gelijk weer goed loopt of word het toch afstellen?

en waar moet ik op letten omdat er een 70cc onder heeft gezeten? wat kan er allemaal versleten zijn? krukas weet ik alleen en krukas lagers wat nog meer?

Mvg. Aymen
 
Senda DRD RACING 07 ||

Bonomel 27-11-2008 21:58 Print reply

Posts: 1363
kan zijn dattie meteen goerdloopt, kan zijn dat je ff je sproeier moet afstellen.
en inrijden is neit nodig als de cilinder niet nieuw is en al wat km's gelopen heeft
 
BMW
Garciyano 27-11-2008 22:06 Print reply

Posts: 616
oke, das wel beter dan als het gewoon zonder problemen op te leveren kan, vind ik het best.

maar wat kan er aan vervanging toe zijn door die 70cc? bigend ga ik gelijk checken als ik 'm ga op hallen ff ontstekings kapje los hallen, maar zijn er verder nog dingen waar ik op moet letten?
 
Senda DRD RACING 07 ||
steef ts70xk 27-11-2008 22:09 Print reply

Posts: 3244
als hij niks aan die carb heb gedaan en gewoon zelfde uitlaat en ontsteking niks verandert heb je kans als je hem erop zet dat hij goed is
 
fietsie 27-11-2008 23:56 Print reply

Posts: 1438
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsx 50
als hij niks aan die carb heb gedaan en gewoon zelfde uitlaat en ontsteking niks verandert heb je kans als je hem erop zet dat hij goed is



70cc heb zowiezo grote sproeier nodig dus dat is onzin.

gewoon orginele spullen eronder en dan kijken watie doet, als er nu een grote carburateur onder zit heb je gote kabns dat hij niks met de orginele carburateuer heb gedaan dus is het plug and drive:P
 
Aprlia RS50 70cc MK 21 mm Del carb topsnelheid 110 KM
royvandebilt 28-11-2008 11:38 Print reply

Posts: 23
ja idd, gewoon eronder gooien en rijden.
als die ori set eronder heeft gezeten en eraf is gehaald voor die 70cc, dan is er niks gebeurt met de afstelling van de ori set lijkt mij.
dus dat moet goed gaan.
lagers vervangen hangt gewoon af van het aantal km dat de brommer heeft gereden, stel de brommer heeft maar 4000 gelopen is het helemaal niet nodig om de lagers te vervangen.

Dit bericht is gewijzigd door royvandebilt op 28-11-2008 om 11:39 uur.
 
Een dag niet gereden is een dag niet geleeft!
YZ50crosser 28-11-2008 12:29 Print reply

Posts: 2241
maar het kan zijn dat hij eerst met die 70cc heeft gereden en de oude carb heeft afgesteld met die 70cc endaarna pas een grotere carb erop heeft gedaan, dus moet er dan alsnog een andere sproeier in
 
www.bxteamlg.tk
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 28-11-2008 13:18 Print reply

Posts: 8607
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT5_Bartjuh
maar het kan zijn dat hij eerst met die 70cc heeft gereden en de oude carb heeft afgesteld met die 70cc endaarna pas een grotere carb erop heeft gedaan, dus moet er dan alsnog een andere sproeier in


Check je bougie nadat je de 50 er terug op hebt, dan weet je of je moet afstellen. Contact afzetten bij vol gas, anders zegt het kleurtje van de bougie nog niet veel.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
crossgek - Forum en Sales Moderator 28-11-2008 13:52 Print reply

Posts: 10560
wel even nieuwe pakkingen gebruiken.

spul schoon met waar nodig een beetje olie monteren.

controleer of membraankleppen nog goed zijn. en natuurlijk of de zuiger en veren die je monteerd nog fris zijn.

na het monteren zorgen dat kvs ontlucht is..
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Garciyano 28-11-2008 18:27 Print reply

Posts: 616
oke, maar hoe ontlucht ik het koelvloeistof?

btw bedankt voor alle reacties ben al heel wat op gestoken.

Dit bericht is gewijzigd door Garciyano op 28-11-2008 om 18:27 uur.
 
Senda DRD RACING 07 ||
Niek de Wildt 28-11-2008 18:52 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Garciyano
oke, maar hoe ontlucht ik het koelvloeistof?
Dit bericht is gewijzigd door Garciyano op 28-11-2008 om 18:27 uur.


door de zoekfunctie te gebruiken
 

Dit topic is 1312 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved