Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Thermostaatklep Gilera GSM (bevroren carburateur)

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1068 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #53408 - Thermostaatklep Gilera GSM (bevrore...
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
Dit topic is 5394 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

hilly 28-11-2008 23:44 Print reply

Posts: 227
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Markjo
[...]


hij zegt toch bijna sjaak


hij zegt niet bijna maar ofzo


en foto kan ik nu niet maken want men moeder heeft de camera gesloopt. maar je kunt er van op aan dat er in een ori gsm type:c08 geen thermostaat zit. ook niet in de slang of iets dergelijk. verder kun je hem ook niet zachter laten pompen want er zit een constant draaiend schoepje in voor het pompen.
 
Ghekko 16-1-2009 16:01 Print reply
Posts: 45
Ik heb inmiddels een nieuwe thermostaatklep gemonteerd op t KVS. Bevriezingen zijn verleden tijd en de motor draait nu ook stukken beter. Dus bedankt voor jullie hulp
 
Ghekko 18-1-2009 13:36 Print reply
Posts: 45
Nou, ik was al helemaal optimistisch. Maar mooi niet dus.

Afgelopen woensdag tripje gemaakt, 4,5 graad, mistig. Optimale condities voor een bevroren carb.
Niks aan de hand.

Vanmorgen stap ik op de brommert, eerste paar km nergens last van. Maar daarna begon ie weer weg te vallen. Flink roken (kon niet zien wat voor kleur omdat t donker was). Maar in t verleden deed ie t ook en toen was t blauwe rook.
Stationair draaien deed ie wel, maar gas geven ho maar. KVS was goed heet, ook de leiding naar de carb toe was gewoon verwarmt.
Heb nu de bougie eens bekeken, maar die lijkt wel goed te zijn. Koffiebruin.
Wat is hier aan de hand :S Ontstekingsproblemen? Nu heeft de gilera wel een auto choke, dus kan t misschien aan dat kreng liggen?
 
-Bassie- 18-1-2009 14:41 Print reply

Posts: 6617
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ghekko
Nou, ik was al helemaal optimistisch. Maar mooi niet dus.

Afgelopen woensdag tripje gemaakt, 4,5 graad, mistig. Optimale condities voor een bevroren carb.
Niks aan de hand.

Vanmorgen stap ik op de brommert, eerste paar km nergens last van. Maar daarna begon ie weer weg te vallen. Flink roken (kon niet zien wat voor kleur omdat t donker was). Maar in t verleden deed ie t ook en toen was t blauwe rook.
Stationair draaien deed ie wel, maar gas geven ho maar. KVS was goed heet, ook de leiding naar de carb toe was gewoon verwarmt.
Heb nu de bougie eens bekeken, maar die lijkt wel goed te zijn. Koffiebruin.
Wat is hier aan de hand :S Ontstekingsproblemen? Nu heeft de gilera wel een auto choke, dus kan t misschien aan dat kreng liggen?


kan aan autoshoke liggen.

kan ook aan rechterkrukas keering liggen.

blok olie peilen.

netjes vullen en dan later kijken of die gezakt is.

of gewoon even vervangen.
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
Ghekko 18-1-2009 15:56 Print reply
Posts: 45
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Bassie-
[...]


kan aan autoshoke liggen.

kan ook aan rechterkrukas keering liggen.

blok olie peilen.

netjes vullen en dan later kijken of die gezakt is.

of gewoon even vervangen.


Oliepeil is prima, hij verbrandt volgensmij ook geen olie. Maare, wat zou de rechter krukas keering te maken hebben met het wegvallen van vermogen..
 
-Bassie- 18-1-2009 16:01 Print reply

Posts: 6617
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ghekko
[...]


Oliepeil is prima, hij verbrandt volgensmij ook geen olie. Maare, wat zou de rechter krukas keering te maken hebben met het wegvallen van vermogen..


rechter krukas keering zit je versnellings bak olie achter.

op het moment dta hij dit gaat verbrand kan je dta merken,

en gaat hij blauw roken

 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
Ghekko 18-1-2009 16:07 Print reply
Posts: 45
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Bassie-
[...]


rechter krukas keering zit je versnellings bak olie achter.

op het moment dta hij dit gaat verbrand kan je dta merken,

en gaat hij blauw roken


Ja ok. Maar hij rookt niet constant. Hij rookt alleen wanneer hij weg begint te vallen. Zou hij constant roken dan zou t idd de keerring kunnen zijn, maar dat verwacht ik in dit geval dus niet.
 
-Bassie- 18-1-2009 16:08 Print reply

Posts: 6617
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ghekko
[...]

Ja ok. Maar hij rookt niet constant. Hij rookt alleen wanneer hij weg begint te vallen. Zou hij constant roken dan zou t idd de keerring kunnen zijn, maar dat verwacht ik in dit geval dus niet.


nee ok daar heb je gelijk in.

is het ook als het warmer weer is??
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
Ghekko 18-1-2009 16:56 Print reply
Posts: 45
Nee, bij warm weer heb ik nergens last van.

En zoals ik al zei: t rare was dat ik met 4,5 graad en mist wel goed kon rijden, toen had ie net zoveel kracht als in de zomer met een top van 70 met wind tegen. En vanmorgen met 6 graden en droog weer viel ie 2 keer weg.

Altijd t idee gehad dat t een bevriezing is, maar aangezien de motor goed heet wordt (wat wel weer een boost in kracht betekend) ga ik aan de bevriezingen een beetje twijfelen..

Ik heb de elektrodenafstand op de bougie wat verkleind... Ga dat vanavond even testen. Ik kan zelf niks anders bedenken :S
 
Ghekko 18-1-2009 21:10 Print reply
Posts: 45
Nou, net een stukkie gereden.

Was 2,5 graad en helder.
Bij t wegrijden rustig aan gedaan, half tot 3/4e gas en niet boven 6500 toeren uitgekomen. Niks aan de hand.
5 min later op een stuk aangekomen met schuin tegenwind (en er staat een behoorlijke wind). met 80% gas een snelheid van 65 kunnen halen. motor trok behoorlijk goed en zat aardig wat pit in.

Sla bij een kruispunt af, tegen de wind in en flauwe helling op. ik geef vol gas, kom niet voorbij de 55 en even daarna begint t vermogen weer weg te vallen :S

Brommer start vervolgens wel weer na 1 keer kicken als de motor uit heeft gestaan. Ga je stilstaan en laat je de motor draaien dan komt t vermogen niet weer terug, zet je de motor uit en wacht je een minuut dan is er vervolgens niks aan de hand.
 
patrick_MTX-SH 18-1-2009 21:45 Print reply

Posts: 36
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
meestal ligt de bedrijfstemp rond de 70 - 80, de thermostaat gaat meestal in rond de 65 graden open.
(honda bijv 62, en bij meeste scoots 67)

competitieve motoren zoals bij sobw en cross draaien vaak wat kouder, denk aan 60 of iets minder.
(iets meer slijtage, maar over het algemeen meer vermogen/mooier lopen).

Een thermostaat is wel aan te raden omdat je anders lang duurt voor de motor de juiste temp heeft bereikt (want hij koelt dus al vanaf het begin ipv vanaf +- 65 graden).
wil je toch zonder thermostaat, heb je ook nog kans dat hij te veel koelt en hij niet warmer wordt dan 50 graden (wat dan ook al een eeuwigheid duurt)

[...]


+-125graden meestal.

----

denk erom dat dit niet altijd zo is he... dit is aleen zo, als je een semi gesloten druk systeem hebt,,, dus met een radiator dop die open gaat bij de 0.9 bar

in tegenstelling tot bijvoorbeeld een senda,, die heeft gewoon een open systeem,,, als daar het koelvloeistof uit gaat zetten,,, gaat het gewoon naar een expansie vat, en dat uitgezette vloeistof, gaat automatisch weer terug in het systeem door de zwaarte kracht.... bij een senda of ander open systeem... zal het vloeistof dus gaan koken ron 100 graden (licht een beetje aan wat voor samenstelling je koelvloeistof heeft)

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 28-11-2008 om 19:17 uur.



Dit bericht is gewijzigd door patrick_MTX-SH op 18-1-2009 om 21:46 uur.
 
Ghekko 18-1-2009 21:50 Print reply
Posts: 45
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: patrick_MTX-SH
[...]



Dit bericht is gewijzigd door patrick_MTX-SH op 18-1-2009 om 21:46 uur.


O.o'

Inmiddels zit er al een originele Gilera GSM thermostaatklep in t systeem. t is trouwens een open systeem..

maar m.b.t. jouw post... Your point being?
 

Dit topic is 5394 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved