Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - [AM6] Prestatieverlies en tikkend geluid

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1091 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #53403 - [AM6] Prestatieverlies en tikkend g...
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
Dit topic is 6082 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

cnorretje 29-11-2008 16:34 Print reply

Posts: 851
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DT Project
en die spanning die jij noemt he.

is dat als je er op zit of als je er naast staat??


dat zou niet uit mogen maken

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: spikex
Ik heb m'n ketting eraf;
op sommige stukken kniktie idd niet helemaal soepel!
Dikke kans natuurlijk dat dit het tikkend geluid is.
Bedankt!

Zou hierdoor ook het prestatieverlies te verklaren zijn?
Of achten jullie de kans groot dat het komt door de demper?
(Ondanks dat als ik zonder demper rij, ik geen prestatieverschil merk, ten opzichte van rijden met me 'kapotte' demper)


had ik wel verwacht, heb er namelijk ook last van gehad dat van prestatieverlies heeft hier waarschijnlijk niets mee te maken (iig maakt dat bijna niet uit.. miss 2/3 kmh langzamer) dat zul je ergens anders moeten zoeken. heb je alles al eens schoongemaakt?

Dit bericht is gewijzigd door cnorretje op 29-11-2008 om 16:37 uur.
 
spikex 29-11-2008 16:49 Print reply
Posts: 15
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: cnorretje
heb je alles al eens schoongemaakt?



Ja.. bougie luchtfilter carb. uitlaat gecontroleerd etc.
Het enige dat ik nog kan bedenken is dus die demper.
Opmerkelijk is wel dat hier in dit topic genoemd werd dat er een verschil van zo'n 10km/h was (rijden met of zonder demper).
Bij mij rij ik precies hetzelfde met (kapotte) demper als helemaal zonder demper...
Hij verzuipt nu echt als ik volgas geef. Dus theoretisch zou het kunnen dat de demper nu (binnendemper zit los, nieuwe is opweg naar hier) een soort prop vormt.. Als ik dus zonder demper rij heb ik geen prestatieverlies ten opzichte van met demper rijden. Terwijl dat volgens <ben z'n naam kwijt> wel 10km/h zou moeten schelen..

Dit bericht is gewijzigd door spikex op 29-11-2008 om 16:50 uur.
 
-Bassie- 29-11-2008 16:55 Print reply

Posts: 6617
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: cnorretje
[...]

dat zou niet uit mogen maken

Dit bericht is gewijzigd door cnorretje op 29-11-2008 om 16:37 uur.


zit iets tussen mogen en niet horen.

maar tog is het zo als je er op zit staat je ketting altijd straker.

@ spikex

waarom rijden die sprinters dan zonder demper?

Dit bericht is gewijzigd door DT Project op 29-11-2008 om 16:56 uur.
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
spikex 30-11-2008 23:13 Print reply
Posts: 15
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DT Project
@ spikex

waarom rijden die sprinters dan zonder demper?


Nou dat zou dan heel dom zijn Want het ging hier om:
MET DEMPER: 10km/h harder dan ZONDER DEMPER.
Dus zie dan niet echt in waarom ze zonder demper rijden


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Johan senda
Oja als je zonder demper rij heb je sowieso prestatie verlies, bij mij scheelt het 10km ongeveer, ik zal als ik jouw was je nieuwe demper afwachtend voordat je gaat rommelen



En dat is dus het hele punt
Bij mij is er geen verlies tussen met en zonder demper rijden...

Maarreh, morgen zit er weer een ketting op, eens kijken wat er dan gebeurd

Dit bericht is gewijzigd door spikex op 30-11-2008 om 23:15 uur.
 
Royal Club 30-11-2008 23:14 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DT Project
[...]


zit iets tussen mogen en niet horen.

maar tog is het zo als je er op zit staat je ketting altijd straker.

@ spikex

waarom rijden die sprinters dan zonder demper?

Dit bericht is gewijzigd door DT Project op 29-11-2008 om 16:56 uur.


omdat een demper zwaar is.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Viertakt 30-11-2008 23:15 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: spikex
[...]


Nou dat zou dan heel dom zijn Want het ging hier om:
MET DEMPER: 10km/h harder dan ZONDER DEMPER.
Dus zie dan niet echt in waarom ze zonder demper rijden


[...]



Ligt er maar net aan hoe je uitlaat berekend is.
 
Viertakt uber alles.
spikex 30-11-2008 23:16 Print reply
Posts: 15
Mja, wilde dus weten wat daar van klopte
Als het zo zou zijn dat je met demper sneller zou moeten gaan dan zonder demper, ligt het prestatieverlies vrijwel zeker aan me demper!

Ik laat morgen horen of het tikkend geluid weg is Fijne avond

Dit bericht is gewijzigd door spikex op 30-11-2008 om 23:20 uur.
 
Niek de Wildt 30-11-2008 23:21 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: konterbonker
Heb wel m'n bedenkingen vwb het prestatieverlies.


Quote:
Je kunt je tailpijp zo lang maken als je wilt, de berekende diameter maak je alleen plaatselijk na het eind van de eindconus (ookwel reflector of compression conus)
Kortom dus een dus een busje met een berekende diameter en de rest van de tailpijp maak je een flink stuk wijder.
Het oppervlak 2 maal zo groot maken is over het algemeen voldoende, en als je een héél lange tailpijp wilt, maak je de diameter 2 maal zo groot, maar dat is allemaal niet zo kritisch.

De berekening voor een normale tailpijp of dus voor een busje in een lange tailpijp met grote dia:

ongv 0,55 X diameter voorbocht = diameter tailpijp
maximaal 0,4 X lengte uitlaat = lengte tailpijp
(een betere formule voor de dia tailpijp is dan ook 3,06 x de wortel uit het krukasvermogen, de lengte kun je max 0,4 totaal aanhouden)

maak dus bijv een busje van 10cm lang met de berekende binnedia wat je in een tailpijp schuift die een stuk grotere dia heeft als de berekende maat, en dan kan je hem zo lang maken als je wilt

Vermogen zal het dan niet tot nauwlijks schelen.

In de uitlaten/tuning wereld wordt er dan ook vaak een tailpijp met grote diameter gebruikt waarin een busje met de berekende doorlaat kan worden geduwd om daar vervolgens mee te varieren/experimenteren om te testen wat het beste loopt.



dacht dat je hier wel wat aan had.

wat dus zo kan zijn bij "normale" brommers, dat als je demper zit dichtgekoold dat hij dan zonder beter rijdt.
het kan ook zo zijn dat de demperpijp een zelfde of andere kleine diameter heeft en zo dus al tailpijp fungeerd, en dus zonder demper die lengte niet meer klopt en je vermogen laat liggen.

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 30-11-2008 om 23:21 uur.
 
spikex 3-12-2008 16:54 Print reply
Posts: 15
Perfect!
Opgelost
Ketting eerst ontvet en compleet schoongemaakt.
Vervolgens 2 dagen in een bad met vet laten dobberen.

Alles net weer in elkaar gezet..
En nu is die weer perfect en het tikkend geluid is weg!

Ook het prestatieverlies is opgelost!

Bedankt voor jullie hulp!!!


 

Dit topic is 6082 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved