Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - [AM6] Prestatieverlies en tikkend geluid

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 893 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #53403 - [AM6] Prestatieverlies en tikkend g...
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 6168 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Banaan 27-11-2008 19:23 Print reply

Posts: 5725
tis niet je luchtfilter vies, want dan gaattie inhouden/stotteren

en niet tikken

als je toch ergens naar wil kijken, kijk dan naar je ketting/tandwielen

Dit bericht is gewijzigd door Banaan op 27-11-2008 om 19:23 uur.
 
spikex 27-11-2008 19:27 Print reply
Posts: 15
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Banaan
tis niet je luchtfilter vies, want dan gaattie inhouden/stotteren

en niet tikken

als je toch ergens naar wil kijken, kijk dan naar je ketting/tandwielen

Dit bericht is gewijzigd door Banaan op 27-11-2008 om 19:23 uur.


tikken was ook niet het enige probleem eh
 
Banaan 27-11-2008 19:35 Print reply

Posts: 5725
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: spikex
[...]


tikken was ook niet het enige probleem eh



ja oke, maar ik zou m gwn naar de dealer brengen, zoiezo voor dat tikken, niet gaan lopen kutten als nog garantie hebt!
 
markhispania3 27-11-2008 19:35 Print reply

Posts: 1971
uitlaat dichtgekoold? ik weet dat het bijna niet kan omdat er pas zo weinig kilometers op gemaakt zijn, maar je zegt wel dat hij te rijk staat.
 
cnorretje 27-11-2008 21:22 Print reply

Posts: 851
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: spikex
@Rick_koningslust
Oke thx

@n0 name
Neh dat denk ik niet;
- ten eerste omdat ik de tik echt voel in me voetsteunen en echt merk dat het uit me blok komt. (denk/merk ik)
- ten tweede omdat ik geen ijzeren spaken heb, maar dit:
klik
- ten derde omdat het zo afhankelijk is van gas geven of niet.

@cnorretje
Ok, dan zal ik dat ook nog eens schoon maken. Ik denk dat het niet aan me ketting ligt trouwens, het is zoals ik hierboven zeg, duidelijk een tik die ik zelfs voel in me voetsteunen. (Lijkt dus echt uit het blok te komen) bovendien een tik die gelijk stopt als ik me gas loslaat, en ook gelijk stopt als ik me koppeling indruk. Als het aan de ketting zou liggen zou dit niet het geval zijn toch? De ketting blijft dan gewoon wel draaien..


edit:
Ik zie nu jouw edit..
Ik snap niet goed waarom het dan juist met de ketting te maken heeft..
De ketting blijft toch juist draaien? Ik hoor de tikken echt pas als ik gas geef... En de rijsnelheid bepaalt de frequentie van het tikken.


@Thijsje
Ja zoals je beschrijft is het precies. Koppelingsdeksel zal ik eens naar kijken
En, zuigerveren, dat zou goed kunnen

Bedankt!

Dit bericht is gewijzigd door spikex op 27-11-2008 om 18:40 uur.

Dit bericht is gewijzigd door spikex op 27-11-2008 om 18:42 uur.

ojawel or, das wel zo
anders: denk ff logis na.. wat tikt er met de regelmaat van ong een halve seconde bij 60 kmh? das zo ongeveer alleen de ketting. alles in eht blok draait veel sneller.

Dit bericht is gewijzigd door cnorretje op 27-11-2008 om 21:24 uur.
 
Ghekko 27-11-2008 21:40 Print reply
Posts: 45
Als de tikken alleen tijdens het rijden ontstaan, dan komt het dus duidelijk van of de uitgaande as of de ketting.
Is de kettingspanning goed? Slaat deze nergens tegenaan?
Hoe zijn je tandwielen, hapt de ketting op de tanden?

Het kunnen ook de lagers zijn die rauw lopen.. Weet niet precies. Je zegt ook dat ie langzamer trekt, als je het achterwiel vrij hebt, hoeveel moeite kost het dan om hem te draaien?


 
fietsie 27-11-2008 23:47 Print reply

Posts: 1438
ts is best eigenwijs, dat tikken komt denk ik vrijwel van je ketting af heb je je ketting ooit wel eens afgestelt?

als je dat tikken voelt in je voetsteunen (ik spreek uit ervaring) dan is het 98% zeker je ktting die veelste slap staat.

en als je ketting veelste slap staat scheelt het in je snelheid ook een paar km.
 
Aprlia RS50 70cc MK 21 mm Del carb topsnelheid 110 KM
spikex 28-11-2008 14:58 Print reply
Posts: 15
Ja me ketting span ik regelmatig ... zo'n 1.5 tot 2cm speling, op het stuk waar het meeste speling is, is me bedoeling. Dus tegen de centimeter omhoog kunnen duwen en naar beneden.. Ketting is al los geweest en weer vast...
Alleen het eigenaardige is dat als ik me gas los laat, ook al rij ik 60.. dan hoor ik het getik niet meer.. Het is alleen als ik gas geef, maar me ketting blijft toch gewoon draaien als ik het gas loslaat?
Ik zat meer te denken aan een tandwiel ofzo in me schakelbak ...
Maar ik zal m'n ketting nog eens grondig inspecteren

Bedankt in ieder geval voor de snelle reacties!

Dit bericht is gewijzigd door spikex op 28-11-2008 om 14:59 uur.
 
Banaan 28-11-2008 15:08 Print reply

Posts: 5725
ketting blijft dan wel draaien, alleen, dan hangtie slap, en als je gewoon rijd istie gespannen.

btw, des te harder je rijd, des te harder je ketting rondgaat?
dus dan word die tik toch niet minder?

Dit bericht is gewijzigd door Banaan op 28-11-2008 om 15:09 uur.
 
spikex 28-11-2008 15:37 Print reply
Posts: 15
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Banaan
ketting blijft dan wel draaien, alleen, dan hangtie slap, en als je gewoon rijd istie gespannen.

btw, des te harder je rijd, des te harder je ketting rondgaat?
dus dan word die tik toch niet minder?


Dit bericht is gewijzigd door Banaan op 28-11-2008 om 15:09 uur.


Hij wordt ook niet minder? Heb ik al eerder in een bericht gezegd volgens mij:
Hoe sneller ik rij, hoe vaker de tik te horen is. Maar wel met de voorwaarde dat ik gas geef. Geen gas = geen tik.


Heb net trouwens me ketting weer gespannen. Tik is nog steeds duidelijk aanwezig... Geen verschil dus.
 
Banaan 28-11-2008 15:50 Print reply

Posts: 5725
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: spikex
[...]


Hij wordt ook niet minder? Heb ik al eerder in een bericht gezegd volgens mij:
Hoe sneller ik rij, hoe vaker de tik te horen is. Maar wel met de voorwaarde dat ik gas geef. Geen gas = geen tik.


Heb net trouwens me ketting weer gespannen. Tik is nog steeds duidelijk aanwezig... Geen verschil dus.


ik zat met dat van cnorretje in me kop, foutje.

maar ik zeg nog steeds: naar dealer dr mee.
 
cnorretje 28-11-2008 16:44 Print reply

Posts: 851
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: spikex
Ja me ketting span ik regelmatig ... zo'n 1.5 tot 2cm speling, op het stuk waar het meeste speling is, is me bedoeling. Dus tegen de centimeter omhoog kunnen duwen en naar beneden.. Ketting is al los geweest en weer vast...
Alleen het eigenaardige is dat als ik me gas los laat, ook al rij ik 60.. dan hoor ik het getik niet meer.. Het is alleen als ik gas geef, maar me ketting blijft toch gewoon draaien als ik het gas loslaat?
Ik zat meer te denken aan een tandwiel ofzo in me schakelbak ...
Maar ik zal m'n ketting nog eens grondig inspecteren

Bedankt in ieder geval voor de snelle reacties!

Dit bericht is gewijzigd door spikex op 28-11-2008 om 14:59 uur.

waarschijnlijk zit er een schakel op die slecht/niet knikt
 
spikex 28-11-2008 19:19 Print reply
Posts: 15
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: cnorretje
[...]

waarschijnlijk zit er een schakel op die slecht/niet knikt


Dat kan ook nog ja... Heb net wel gelijk ingespoten met kettingspray... maar zal nog eens controleren idd oftie overal wel knikt.. thx
en als dat niet het punt is, dan ga k naar de dealer hoor banaan

Dit bericht is gewijzigd door spikex op 28-11-2008 om 19:20 uur.
 
spikex 29-11-2008 16:10 Print reply
Posts: 15
Ik heb m'n ketting eraf;
op sommige stukken kniktie idd niet helemaal soepel!
Dikke kans natuurlijk dat dit het tikkend geluid is.
Bedankt!

Zou hierdoor ook het prestatieverlies te verklaren zijn?
Of achten jullie de kans groot dat het komt door de demper?
(Ondanks dat als ik zonder demper rij, ik geen prestatieverschil merk, ten opzichte van rijden met me 'kapotte' demper)
 
-Bassie- 29-11-2008 16:17 Print reply

Posts: 6617
en die spanning die jij noemt he.

is dat als je er op zit of als je er naast staat??

 
The way of life is just like the car you drive its good or bad

Dit topic is 6168 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved