Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Jullie kijk erop

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 744 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #53392 - Jullie kijk erop
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 1466 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

remcees 26-11-2008 22:42 Print reply
Posts: 52
fail

Dit bericht is gewijzigd door remcees op 26-11-2008 om 22:45 uur.
 
Rijd Aprilia MX50 -- God made the World, the Dutch made Holland!
crossgek - Forum en Sales Moderator 26-11-2008 22:43 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: remcees
[...]


dat weet ik maar 100% zuurstof is ook brandbaar, dus rijdt je dan op die zuurstof of op die benzine


zuurstof is helemaal niet brandbaar.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
De Schout 26-11-2008 22:44 Print reply
Posts: 5327
dan rijd je (heel even) op oxiderend metaal, zoals zuiger, verbrandingskamer en bougie pure zuurstof is echt een enorme killer als je het mij vraagt.
 
tune tweak fiddle bang bummer
remcees 26-11-2008 22:45 Print reply
Posts: 52
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


zuurstof is helemaal niet brandbaar.



sorry das idd mijn fout, (fail on me)
laat maar ik had het gewoon fout :p
 
Rijd Aprilia MX50 -- God made the World, the Dutch made Holland!
remcees 26-11-2008 22:46 Print reply
Posts: 52
sluit het topc maar, dwaalt teveel af
 
Rijd Aprilia MX50 -- God made the World, the Dutch made Holland!
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 26-11-2008 22:46 Print reply

Posts: 17929
100% zuurstof fikt wel, en van dat rijtje van net fikt alleen water niet, omdat dat het restant van een verbranding is
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 26-11-2008 22:47 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
dan rijd je (heel even) op oxiderend metaal, zoals zuiger, verbrandingskamer en bougie pure zuurstof is echt een enorme killer als je het mij vraagt.


voor de duidelijkheid , ik had het over toevoegen aan de inlaatlucht..

gewoon zuurstof gehalte omhooghalen ipv druk
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
hilly 27-11-2008 21:08 Print reply

Posts: 227
je kunt ook de verbranding waarde omhoog halen met andere brandstof(metanol). dit zal makelijker zijn met afstellen. zou dan alleen wel je olie pomp er af gooien en wat heel veel rijker smeren. probeer het rustig op te bouwen en gooi er niet in een keer heel veel in.
 
-wokkel- 27-11-2008 21:40 Print reply

Posts: 1129
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hilly
je kunt ook de verbranding waarde omhoog halen met andere brandstof(metanol). dit zal makelijker zijn met afstellen. zou dan alleen wel je olie pomp er af gooien en wat heel veel rijker smeren. probeer het rustig op te bouwen en gooi er niet in een keer heel veel in.



heel veel rijker smeren en zorge dat ie super goed koelt.

je kan ook eens gaan denke aan water injectie. krijg je veel koeling bij en veel compressie maar goed denk dat je gewoon oldskool blijft kloten met cilinders opvijlen enzo. al die andere brandstoffen en extreme opvoer ideeen werken vaak maar half
 
RS2Racer91 27-11-2008 22:54 Print reply

Posts: 1540
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aquamaniac
je hebt het dus over drukvulling

zoals al eerder gezegd is dat bij een 2takt lastiger om goed af te stellen

behalve dat de druk in de cillinder te hoog wordt voor 95 benz zijn er veel meer zaken die je exact moet afstellen/afregelen voordat zoiets goed zal lopen (ontsteking,carb,compressieverhouding,krukassterkte,enz enz enz)

en al helemaal omdat je met een gasfles zuurstof dus niet constant de drukvulling hebt zal het afstellen zo goed als onmogenlijk worden als je niet exact weet waar je mee bezig bent

aangezien met fles open je een grotere sproeier nodig zal hebben als waneer je de fles weer dichtdraait of hij gewoon weer leeg is (dan zal de brommer verzuipen met een sproeier waar hij eerst perfect op draaide)




is het in dat geval geen idee om 2 carbs proberen aan te sluiten?, waar je dus tussen kunt wisselen dmv een klep ofzo en de ene dan met inspuiting word afgestel en de andere zonder

 
Uncle BLAM 28-11-2008 0:44 Print reply

Posts: 1025
je zou een kleine ventilator ( b.v. van computer o.i.d. ) in je luchtfilter kunnen inbouwen om een kleine overdruk te creëren in de luchtfilterbox en daar de brommer op afstellen zodat 'ie niet te arm loopt en dat zou je eindeloos kunnen perfectioneren ...

maar uiteindelijk is de gemakkelijkste manier een snelle cilinder monteren ( en/of uitlaat ) en die gaan tunen als het nog niet snel genoeg gaat, of grotere carburateur en spruitstuk wat wss meer doet dan lucht in de cilinder proberen te persen
 
een BF teller is sneller
RS2Racer91 28-11-2008 19:07 Print reply

Posts: 1540
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Uncle BLAM
je zou een kleine ventilator ( b.v. van computer o.i.d. ) in je luchtfilter kunnen inbouwen om een kleine overdruk te creëren in de luchtfilterbox en daar de brommer op afstellen zodat 'ie niet te arm loopt en dat zou je eindeloos kunnen perfectioneren ...

maar uiteindelijk is de gemakkelijkste manier een snelle cilinder monteren ( en/of uitlaat ) en die gaan tunen als het nog niet snel genoeg gaat, of grotere carburateur en spruitstuk wat wss meer doet dan lucht in de cilinder proberen te persen

volgens mij bedoeld de ts dat hij zoveel mogelijk vermogenwinst uit een cilinder probeert te halen
 

Dit topic is 1466 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved