Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Jullie kijk erop

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 907 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #53392 - Jullie kijk erop
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1471 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

remcees 26-11-2008 22:20 Print topicpost
Posts: 52
Ik heb het niet over turbo's en ik weet ook niet alle termen eromheen (ja ik ben de roestzak gozert :p)

Maar met een turbo creeër je eigenlijk het effect dat de motor zijn lucht niet hoeft aan te zuigen, maar dat het erin geduwd word. simpel gezegd.

Zou je motor het nou niet makkelijk krijgen als je zo'n soort effect creert met gedestileerde, gecompresseerde lucht(stom gezegd een deobus met lucht uit een compressor) die je tussen het luchtfilter en de inlaat zet, en dan niet zo dat je alsnog de lucht erin pompt maar dat de motor geen kracht verliest aan het aanzuigen.

Ik snap nauurlijk dat het onhandig is want je moet dat ding telkens vullen, wat geheid leidt tot viezigheid in je inlaat, tenzij je een apparte inlaat en uitlaat (in die 'deobus') hebt (zoals een aansteker)

Hiermee zou je dus een tijdelijke, echter minimale extra kracht/snelheid krijgen.

Ik wou graag jullie mening hierover. En ik hoop dat ik mijn punt een beetje duidelijk gemaakt hebt.


 
Rijd Aprilia MX50 -- God made the World, the Dutch made Holland!

Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 26-11-2008 22:21 Print reply

Posts: 17929
wil je de lucht vantevoren comprimeren, of onder het rijden?

verder werkt het op een 2takt niet helemaal goed, omdat je je mengsel wegblaast door je uitlaat

er bestaan 2takt turbo projecten, moet je ff googlen
 
Joel_koningslust 26-11-2008 22:22 Print reply

Posts: 14514
al heb je een turbo. dan moet je motor nog een vacuum trekken ( aanzuigen ) om te kunnen lopen

en wat wil je nu? als ik jou verhaal begrijp wil je de carb vervangen voor een deobus? ( ik citeer: "die je tussen het luchtfilter en de inlaat zet" )
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Makrolon 26-11-2008 22:23 Print reply

Posts: 6733
Kan wel, is alleen een beetje kut met afstelling. als je injectie hebt gaat het makkelijker denk ik, omdat de injectiecomputer dan automarisch meer benzine inspuit.
 
KTM 525 EXC Supermoto
S1lv3r 26-11-2008 22:23 Print reply

Posts: 5213
En waarschijnlijk gaat hij op die manier ook te arm lopen.
 
Tommyofzo 26-11-2008 22:28 Print reply

Posts: 6934
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
al heb je een turbo. dan moet je motor nog een vacuum trekken ( aanzuigen ) om te kunnen lopen

en wat wil je nu? als ik jou verhaal begrijp wil je de carb vervangen voor een deobus? ( ik citeer: "die je tussen het luchtfilter en de inlaat zet" )

lucht inlaat neem ik aan
 
Joel_koningslust 26-11-2008 22:29 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tommyofzo
[...]

lucht inlaat neem ik aan



k vind het een beetje gaar geformuleerd als ik eerlijk moet zijn

het verhaal maakt het niet helemaal duidelijk wat hij nu wilt
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
remcees 26-11-2008 22:29 Print reply
Posts: 52
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
wil je de lucht vantevoren comprimeren, of onder het rijden?



van tevoren anders lijkt het te veel op turbo :p
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
en wat wil je nu? als ik jou verhaal begrijp wil je de carb vervangen voor een deobus? ( ik citeer: "die je tussen het luchtfilter en de inlaat zet" )


nee, net onder de luchtfilter, kweet niet of daar plek voor is hoor

 
Rijd Aprilia MX50 -- God made the World, the Dutch made Holland!
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 26-11-2008 22:32 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: remcees
[...]


van tevoren anders lijkt het te veel op turbo :p
[...]


nee, net onder de luchtfilter, kweet niet of daar plek voor is hoor




je hebt bijna 15 kg lucht nodig voor 1 kg benzine, tel uit je winst
 
Aquamaniac 26-11-2008 22:33 Print reply

Posts: 882
je hebt het dus over drukvulling

zoals al eerder gezegd is dat bij een 2takt lastiger om goed af te stellen

behalve dat de druk in de cillinder te hoog wordt voor 95 benz zijn er veel meer zaken die je exact moet afstellen/afregelen voordat zoiets goed zal lopen (ontsteking,carb,compressieverhouding,krukassterkte,enz enz enz)

en al helemaal omdat je met een gasfles zuurstof dus niet constant de drukvulling hebt zal het afstellen zo goed als onmogenlijk worden als je niet exact weet waar je mee bezig bent

aangezien met fles open je een grotere sproeier nodig zal hebben als waneer je de fles weer dichtdraait of hij gewoon weer leeg is (dan zal de brommer verzuipen met een sproeier waar hij eerst perfect op draaide)



 
er gaat niks boven luchtkoeling
remcees 26-11-2008 22:34 Print reply
Posts: 52
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]

ja



Quote:
k vind het een beetje gaar geformuleerd als ik eerlijk moet zijn

het verhaal maakt het niet helemaal duidelijk wat hij nu wilt


ik wil helemaal niks, ik vroeg me alleen af hoe jullie 'visie' daar op is :p ik snap vrij weinig van brommer blokken opzcihzelf, maar ik snap wel alle dingen rond benzine motoren in z'n algemeen, ik vroeg mij alleen af of zoiets realisitsch was, want met een 50cc snel doe je dit infeite ook, de motor het makkelijker maken om lucht aan te zuigen. (afaik)

mja dit gaat weer alle kanten, ik moet mijn ideeën voor me houden >.<
 
Rijd Aprilia MX50 -- God made the World, the Dutch made Holland!
crossgek - Forum en Sales Moderator 26-11-2008 22:35 Print reply

Posts: 10560
als je toch met flesjes gaat rijden , knal dan gewoon een fles zuurstof onder je brommer.

lijkt me een stuk efficienter. je hoeft namelijk niet te blazen (wat bij 2t tegenvalt ivm open uitlaatpoort) en je kunt er veel langer mee. (in een tank zuurstof zit 5x zoveel pure zuurstof als in een zelfde tank met zelfde druk perslucht)

het gaat uiteindelijk toch allemaal om zoveel mogelijk zuurstof in je cilinder..
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
remcees 26-11-2008 22:36 Print reply
Posts: 52
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aquamaniac
je hebt het dus over drukvulling
en al helemaal omdat je met een gasfles zuurstof dus niet constant de drukvulling hebt zal het afstellen zo goed als onmogenlijk worden als je niet exact weet waar je mee bezig bent



daar heb je een punt, maar als je het nou minimaal verhoogt, zou alles dan tóg afgestelt moeten worden

als je bijv in zn 6 niet boven de 9k toeren kom(noem zoamar iets) en je laa de lucht íets makkelijker in de motor komen zou je dan wel de 10k - 11k halen (random figures)

ik kan er nu natuurlijk gigantisch naast zitten :p ben niet zo'n slimmert, meer een denkert :p

 
Rijd Aprilia MX50 -- God made the World, the Dutch made Holland!
remcees 26-11-2008 22:37 Print reply
Posts: 52
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
het gaat uiteindelijk toch allemaal om zoveel mogelijk zuurstof in je cilinder..


rijdt je dan op benzine of op zuurstof :p
 
Rijd Aprilia MX50 -- God made the World, the Dutch made Holland!
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 26-11-2008 22:39 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: remcees
[...]


rijdt je dan op benzine of op zuurstof :p



opletten bij natuurkunde, je verbrand benzine, en wat heb je nodig voor een verbranding?
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 26-11-2008 22:40 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: remcees
[...]


rijdt je dan op benzine of op zuurstof :p


verbranding ben je warmte , zuurstof en brandstof voor nodig.

benzine zorgt voor brandstof , bougie voor warmte , uit de lucht haal je alleen de zuurstof (de rest zit er nu eenmaal bij)
als je pure zuurstof gebruikt kun je dus meer inspuiten en een groteren verbrandingswarmte=druk=vermogen eruithalen
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning

Dit topic is 1471 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved