Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
26-11-2008 22:21 |
Posts: 17929 |
wil je de lucht vantevoren comprimeren, of onder het rijden?
verder werkt het op een 2takt niet helemaal goed, omdat je je mengsel wegblaast door je uitlaat
er bestaan 2takt turbo projecten, moet je ff googlen
|
|
|
|
Joel_koningslust |
26-11-2008 22:22 |
Posts: 14514 |
al heb je een turbo. dan moet je motor nog een vacuum trekken ( aanzuigen ) om te kunnen lopen
en wat wil je nu? als ik jou verhaal begrijp wil je de carb vervangen voor een deobus? ( ik citeer: "die je tussen het luchtfilter en de inlaat zet" )
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Makrolon |
26-11-2008 22:23 |
Posts: 6733 |
Kan wel, is alleen een beetje kut met afstelling. als je injectie hebt gaat het makkelijker denk ik, omdat de injectiecomputer dan automarisch meer benzine inspuit.
|
|
KTM 525 EXC Supermoto |
|
S1lv3r |
26-11-2008 22:23 |
Posts: 5213 |
En waarschijnlijk gaat hij op die manier ook te arm lopen.
|
|
|
|
Tommyofzo |
26-11-2008 22:28 |
Posts: 6934 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
al heb je een turbo. dan moet je motor nog een vacuum trekken ( aanzuigen ) om te kunnen lopen
en wat wil je nu? als ik jou verhaal begrijp wil je de carb vervangen voor een deobus? ( ik citeer: "die je tussen het luchtfilter en de inlaat zet" )
lucht inlaat neem ik aan
|
|
|
|
Joel_koningslust |
26-11-2008 22:29 |
Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Tommyofzo
[...]
lucht inlaat neem ik aan
k vind het een beetje gaar geformuleerd als ik eerlijk moet zijn
het verhaal maakt het niet helemaal duidelijk wat hij nu wilt
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
remcees |
26-11-2008 22:29 |
Posts: 52 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
wil je de lucht vantevoren comprimeren, of onder het rijden?
van tevoren anders lijkt het te veel op turbo :p
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
en wat wil je nu? als ik jou verhaal begrijp wil je de carb vervangen voor een deobus? ( ik citeer: "die je tussen het luchtfilter en de inlaat zet" )
nee, net onder de luchtfilter, kweet niet of daar plek voor is hoor
|
|
Rijd Aprilia MX50 -- God made the World, the Dutch made Holland! |
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
26-11-2008 22:32 |
Posts: 17929 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: remcees
[...]
van tevoren anders lijkt het te veel op turbo :p
[...]
nee, net onder de luchtfilter, kweet niet of daar plek voor is hoor
je hebt bijna 15 kg lucht nodig voor 1 kg benzine, tel uit je winst
|
|
|
|
Aquamaniac |
26-11-2008 22:33 |
Posts: 882 |
je hebt het dus over drukvulling
zoals al eerder gezegd is dat bij een 2takt lastiger om goed af te stellen
behalve dat de druk in de cillinder te hoog wordt voor 95 benz zijn er veel meer zaken die je exact moet afstellen/afregelen voordat zoiets goed zal lopen (ontsteking,carb,compressieverhouding,krukassterkte,enz enz enz)
en al helemaal omdat je met een gasfles zuurstof dus niet constant de drukvulling hebt zal het afstellen zo goed als onmogenlijk worden als je niet exact weet waar je mee bezig bent
aangezien met fles open je een grotere sproeier nodig zal hebben als waneer je de fles weer dichtdraait of hij gewoon weer leeg is (dan zal de brommer verzuipen met een sproeier waar hij eerst perfect op draaide)
|
|
er gaat niks boven luchtkoeling |
|
remcees |
26-11-2008 22:34 |
Posts: 52 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]
ja
Quote: k vind het een beetje gaar geformuleerd als ik eerlijk moet zijn
het verhaal maakt het niet helemaal duidelijk wat hij nu wilt
ik wil helemaal niks, ik vroeg me alleen af hoe jullie 'visie' daar op is :p ik snap vrij weinig van brommer blokken opzcihzelf, maar ik snap wel alle dingen rond benzine motoren in z'n algemeen, ik vroeg mij alleen af of zoiets realisitsch was, want met een 50cc snel doe je dit infeite ook, de motor het makkelijker maken om lucht aan te zuigen. (afaik)
mja dit gaat weer alle kanten, ik moet mijn ideeën voor me houden >.<
|
|
Rijd Aprilia MX50 -- God made the World, the Dutch made Holland! |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
26-11-2008 22:35 |
Posts: 10560 |
als je toch met flesjes gaat rijden , knal dan gewoon een fles zuurstof onder je brommer.
lijkt me een stuk efficienter. je hoeft namelijk niet te blazen (wat bij 2t tegenvalt ivm open uitlaatpoort) en je kunt er veel langer mee. (in een tank zuurstof zit 5x zoveel pure zuurstof als in een zelfde tank met zelfde druk perslucht)
het gaat uiteindelijk toch allemaal om zoveel mogelijk zuurstof in je cilinder..
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
remcees |
26-11-2008 22:36 |
Posts: 52 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Aquamaniac
je hebt het dus over drukvulling
en al helemaal omdat je met een gasfles zuurstof dus niet constant de drukvulling hebt zal het afstellen zo goed als onmogenlijk worden als je niet exact weet waar je mee bezig bent
daar heb je een punt, maar als je het nou minimaal verhoogt, zou alles dan tóg afgestelt moeten worden
als je bijv in zn 6 niet boven de 9k toeren kom(noem zoamar iets) en je laa de lucht íets makkelijker in de motor komen zou je dan wel de 10k - 11k halen (random figures)
ik kan er nu natuurlijk gigantisch naast zitten :p ben niet zo'n slimmert, meer een denkert :p
|
|
Rijd Aprilia MX50 -- God made the World, the Dutch made Holland! |
|
remcees |
26-11-2008 22:37 |
Posts: 52 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: crossgek
het gaat uiteindelijk toch allemaal om zoveel mogelijk zuurstof in je cilinder..
rijdt je dan op benzine of op zuurstof :p
|
|
Rijd Aprilia MX50 -- God made the World, the Dutch made Holland! |
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
26-11-2008 22:39 |
Posts: 17929 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: remcees
[...]
rijdt je dan op benzine of op zuurstof :p
opletten bij natuurkunde, je verbrand benzine, en wat heb je nodig voor een verbranding?
|
|
|
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
26-11-2008 22:40 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: remcees
[...]
rijdt je dan op benzine of op zuurstof :p
verbranding ben je warmte , zuurstof en brandstof voor nodig.
benzine zorgt voor brandstof , bougie voor warmte , uit de lucht haal je alleen de zuurstof (de rest zit er nu eenmaal bij)
als je pure zuurstof gebruikt kun je dus meer inspuiten en een groteren verbrandingswarmte=druk=vermogen eruithalen
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|