Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Mt...achterbrug...70cc? :)

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1254 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #5338 - Mt...achterbrug...70cc? :)
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1309 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

HondaMiX 2-9-2002?10:55 Print topicpost
Posts: 246
Kan de originele achterbrug van een MT (laatste type) 70cc aan?
 

wipe-out 2-9-2002?13:25 Print reply

Posts: 7672
ja
 
MBBBBBB 2-9-2002?16:45 Print reply
Posts: 2340
ja schijnt een hele sterke brug te zijn.... denk niet dat je je daar zorgen over hoeft te maken zoiezo als je onder de 80 cc blijft
 
Steve_ZHC 2-9-2002?23:59 Print reply

Posts: 2716
Nou, die originele dingen zijn van vrij dun materiaal gemaakt.
Als ik jou was had ik een BZS brug besteld (ja, ze worden weer gemaakt en geleverd, weet niet meer waar, maar was internetsite) en die kosten ong. 150 GULDEN en dan heb je een brug waar een 125cc nog moeite mee heeft om krom te trekken...
En ze zijn ongelooflijk stoer/mooi/etc.
 
mikey 3-9-2002?00:04 Print reply
Posts: 2392
wil iemand die url es zoeke want ik wil der wel een ja
 
* Mental Militia * SuPeRmOtArD's Rule * fairings are for homosexuals *
Martijn 3-9-2002?00:34 Print reply
Posts: 10000
dacht dat bzs achterbrug juist slapper was??? of waren dat andere vierkante??
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Jan van Elderen 3-9-2002?08:37 Print reply

Posts: 555
Bzs = sterk, andere niet sterk

 
*blurk*
MBBBBBB 3-9-2002?08:45 Print reply
Posts: 2340
Sommigen zeggen dat BZS niet sterker is als origineel......Denk ook niet dat je zoiezo kan zeggen dat ie sterker is, want heb je dat zelf ooit bekeken dan? Heb je hem open gehaald en de dikte van het ijzer bekeken? ETC!
Een origineel 80cc heeft toch ook een std achterbrug...... Daarom zeg ik ook, boven de 80cc getuned moet je er eens naar gaan kijken, eerder niet denk ik hoor
 
Blorn 3-9-2002?12:46 Print reply

Posts: 13825
bzs is slapper dan ori, ori is namelijk massief ijzer/staal en bzs zijn een paar dunne plaatjes die aanelkaar zijn gelast.. ik had btw ook bzs op mn mt met 70malossi, en brug ging niet krom hoor.. alleen krijg je wel snel speling op de brug lagers (of die nylon bussen, whatever..)
 
Steve_ZHC 3-9-2002?12:54 Print reply

Posts: 2716
Quote:
Originally posted by: Blorn = Honda Freak?

bzs is slapper dan ori, ori is namelijk massief ijzer/staal en bzs zijn een paar dunne plaatjes die aanelkaar zijn gelast.. ik had btw ook bzs op mn mt met 70malossi, en brug ging niet krom hoor.. alleen krijg je wel snel speling op de brug lagers (of die nylon bussen, whatever..)


FOUT! U GAAT NIET DOOR VOOR DE KOELKAST,VOLGENDE KEER BETER

De achterbrug v/e MT is NOOIT massief (zelfgemaakt ok....) want dat is n?g slapper dan plaatstaal, i.v.m. metaalmoeheid denk ik.
En dan nog, heb jij wel eens een originele brug gezien die zeer verrot is?
Ik wel, meerdere zelfs, en dan gaat het voornamelijk om doorgerotte bruggen (gezien in een loods met slooponderdelen), door de ketting uitgeslete slijpsporen, zo xtreem dat je er met een priem en hamer z? doorheen kon beuken (eigen ervaring) en ze zijn z??r dun, een 70 kunnen ze wel aan, maar een BZS brug is vele malen steviger.
En dat lassen? Hoe zit jouw frame in elkaar, is die zo gegoten ofsow?
Die van mij is ook alleen maar een stel buisjes aan elkaar gelast door de Honda fabriek (neem ik aan, Yamaha zal het denk ik niet voor ze doen).
En heb jij wel eens de power van een helemaal compleet originele MT8 of MB8 gevoeld? Dus met originele demper en uitlaat, origineel spruitstuk en membraam, HM18.3 carb, originele cilinder, zuiger en kop, origineel luchtfilter, originele vertanding etc.?
Dat scheelt niet zo verdomde veel met een goed opgefokte 50 snel hoor...
Als je er een 20mm (of meer) achter legt, Proma Enduro 80 uitlaat en demper, dikker spruitstuk en etc., misschien cilinder en zuiger klein beetje aanpassen, dan heb je die originele brug w?l snel krom.
 
honda125cc 3-9-2002?15:26 Print reply
Posts: 130
dat heb je mooi gezegt
 
brullen met die spullen
Blorn 3-9-2002?15:59 Print reply

Posts: 13825
en toch is bzs NIET sterker dan ori...
 
Siepie Wokkel 3-9-2002?16:05 Print reply
Posts: 3888
pfff, ik heb met mijn mb een ori kromgereden, met 70cczeta, en de bzs die ik daarna erin had, ging niet krom... je hebt wel van die immi brugjes, die zijn wel snel krom. of die verstelbare brug...met die 3 gaatjes, die zijn ook vet stevig
 
-=[Feel the power of Derbi]=-
Blorn 3-9-2002?16:11 Print reply

Posts: 13825
ik kan ook wel een ori krom rijden hoor, door m niet goed vast te zetten en dan er vet mee gaan raggen.. dan gaat ie wel krom jah.. maar met normaal gebruik gaat ie echt niet krom hoor!!
 
CrossMaster 3-9-2002?16:21 Print reply
Posts: 729
zo'n brug die siep soepboer op ze mt had, hoe heet die, dies wat dikker dan bzs of lijkt da maar zo? (had em op een foto gezien..)
zo een wil ik ook op mu mt
 
wipe-out 3-9-2002?16:25 Print reply

Posts: 7672
een vriend van mij heeft een mb met 80cc ac getuned, 6bak, proma uitlaat en 20mm mikuni, dat ding gaat iets over de 115, en trekt gruwelijk hard op (nee geen scootertellerkilometers ), en hij heeft ori achterbrug, en die gaat/is niet krom (of je moet er echt mee gaan raggen en lomp gaan doen, dan gaat hij volgens mij echt wel krom).
 

Dit topic is 1309 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved