Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - mtx-sh cilinder

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 829 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #53378 - mtx-sh cilinder
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1332 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

maikel-1991 26-11-2008 13:23 Print topicpost

Posts: 545
ik heb even een poortmap gemaakt van mijn (zelf) getunede ori hm166 cilinder. er zijn ook nog poortjes van membraam naar spoelpoorten

kunnen jullie vertellen wat vor eigenschappen deze cilinder zou moeten/kunnen hebben?




Dit bericht is gewijzigd door maikel-1991 op 26-11-2008 om 13:28 uur.
 
Mtx-sh 110cc 6 bak proma 80cc bovenlangs 26 mm mikuni > 35 roller in zn 1 =D

2t-crosser 26-11-2008 13:33 Print reply

Posts: 756
wat is de blowdown, timingen etc.

Dit bericht is gewijzigd door 2t-crosser op 26-11-2008 om 13:33 uur.
 
maikel-1991 26-11-2008 13:35 Print reply

Posts: 545
ik heb geen idee :P (A)
daarom vroeg ik et:P
ik heb m een soort van nagemaakt van een andere cilinder.
ik ben beniewd of ik bijvoorbeeld nog iets met de uitlaatpoort kan doen. hij loopt nu 80


edit: blowdown is gloof ik 25 , hadden 2 maten van me uitgerekend

Dit bericht is gewijzigd door maikel-1991 op 26-11-2008 om 13:38 uur.
 
Mtx-sh 110cc 6 bak proma 80cc bovenlangs 26 mm mikuni > 35 roller in zn 1 =D
kenny77 26-11-2008 13:37 Print reply

Posts: 29286
Om de eigenschappen te weten , moet je ook de hoogtes van de poorten meten (van de bovenkant van de poort tot de rand van de cilinder) en de deckheight

Edit: en natuurlijk de rest van je setup.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 26-11-2008 om 13:41 uur.
 
maikel-1991 26-11-2008 13:40 Print reply

Posts: 545
van de bovenkant van uitlaatpoort naar bovenkant cilinder is 26 mm


setup is verder:

uitlaat: immi proma
carb : 18 mm immi keihin
sproeier 110



Dit bericht is gewijzigd door maikel-1991 op 26-11-2008 om 13:43 uur.
 
Mtx-sh 110cc 6 bak proma 80cc bovenlangs 26 mm mikuni > 35 roller in zn 1 =D
kenny77 26-11-2008 13:43 Print reply

Posts: 29286
En van de spoelpoort?

(ik zit nu in de les dus als ik thuis ben zal ik je even verder helpen. )
 
maikel-1991 26-11-2008 13:44 Print reply

Posts: 545
35 mm van bovenkant spoelpoort naar bovenkant cilinbder

oh en de zuiger is trouwens 42 mm (A)

Dit bericht is gewijzigd door maikel-1991 op 26-11-2008 om 13:48 uur.
 
Mtx-sh 110cc 6 bak proma 80cc bovenlangs 26 mm mikuni > 35 roller in zn 1 =D
kenny77 26-11-2008 17:11 Print reply

Posts: 29286
Zo ik ben thuis.

Deck height heb ik maar 0,7mm gepakt omdat ik die niet heb.

Dan komt eruit:

Uitlaatpoort: 169
Spoelpoort: 110
Blowdown:29

De bowdown is wel goed, alleen zijn de timingen best laag.
Wat je zou moeten veranderen , daar heb ik nog niet zo veel verstand van , dus daar houd ik mijn mond over.

De uitlaatpoort ligt op 57% van de boring, die zou naar 65% kunnen.
Dus naar 29.5 mm

Maar als nog zou ik iemand dit even laten na kijken.
 
Frysk 26-11-2008 17:19 Print reply

Posts: 34928
je zegt MTX-SH cilinder, maar in je verhaal staat getunede ori hm166 cilinder..

ori HM166 is Honda MT/MB50
 
giggitybyte
alwin mtx 26-11-2008 19:19 Print reply

Posts: 505
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
je zegt MTX-SH cilinder, maar in je verhaal staat getunede ori hm166 cilinder..

ori HM166 is Honda MT/MB50



klopt maar het is een mtx sh cilinder dat heeft hij er verkeerd bij gezet


@ kenny bedoel je die poort 29,5 mm hoog maken of 29,5 mm van de bovenkant van de cilinder?

heb namelijk ongeveer de zelfde setup


Dit bericht is gewijzigd door alwin mtx op 26-11-2008 om 19:21 uur.
 
kenny77 26-11-2008 19:25 Print reply

Posts: 29286
Ik bedoelde de breedte , die wat nu 25.5 is naar 29.5 brengen.

Maar ik zou aan iemand een bevesteging vragen, voordat je dadelijk je je cilinder hebt verprutst.
 
alwin mtx 26-11-2008 19:31 Print reply

Posts: 505
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Ik bedoelde de breedte , die wat nu 25.5 is naar 29.5 brengen.

Maar ik zou aan iemand een bevesteging vragen, voordat je dadelijk je je cilinder hebt verprutst.



komt de uitlaat poort niet gevaalijk dicht bij de spoel poorten in de buurt, dat het mengsel gelijk uit de uitlaat poort verdwijnt ?


ow en kan eimand de theorie van kenny bevestigen
 
kenny77 26-11-2008 19:37 Print reply

Posts: 29286
Nee valt best mee, een grote vlinderpoort zit immers ook heel dicht en over de spoel poorten.
En het is maar 2mm aan elke kant van de uitlaatpoort.
 
alwin mtx 26-11-2008 19:45 Print reply

Posts: 505
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Nee valt best mee, een grote vlinderpoort zit immers ook heel dicht en over de spoel poorten.
En het is maar 2mm aan elke kant van de uitlaatpoort.



ik had ik net boek van graham bell preformance tuning geleze,
dat je niet dichter dan 5 mm bij de spoel poorte in de buurt mag komen

weet jij toevallig of de hoogte van de uitlaat poort wel goed is zoals tie nu is?

Dit bericht is gewijzigd door alwin mtx op 26-11-2008 om 19:46 uur.
 
kenny77 26-11-2008 19:53 Print reply

Posts: 29286
heb je niet meer als 5mm wat nu yussen de uitlaatpoort en de spoelpoort zit?

De grade is best laag, maar als je de uitlaatpoort naar boven haald, word de garde meer, maar de bolwdon te groot.
Dus trekt die niet meer goed op en word de waarschijnlijk te piekerig?

En als je de spoelpoorten dan ook nog omhoog haald, zit je met een andere waarde wat dan waarschijnlijk ook te groot wordt en dat is ook niet goed.

anders kan je ikkejw ook eens inboxen, die heeft er ook veel verstand van.
 
alwin mtx 26-11-2008 19:58 Print reply

Posts: 505
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
heb je niet meer als 5mm wat nu yussen de uitlaatpoort en de spoelpoort zit?

De grade is best laag, maar als je de uitlaatpoort naar boven haald, word de garde meer, maar de bolwdon te groot.
Dus trekt die niet meer goed op en word de waarschijnlijk te piekerig?

En als je de spoelpoorten dan ook nog omhoog haald, zit je met een andere waarde wat dan waarschijnlijk ook te groot wordt en dat is ook niet goed.

anders kan je ikkejw ook eens inboxen, die heeft er ook veel verstand van.


doet maikel vast wel effe
 

Dit topic is 1332 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved