Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - stationair puch 70cc

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 910 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #53376 - stationair puch 70cc
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 3122 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

drannello 25-11-2008 20:12 Print topicpost

Posts: 244
Hello ik een puch 70cc
hij loopt perfect, start goed, maar loopt eg niet stationair... als ik aan kom rijden valt ie meteen uit.
Ik heb al een uur met de afstelling ligge klungelen en aan de ontsteking licht het volgens mij ook niet..
zou het aan de koppelin gkunnen liggen want dat denk ik zelf... hij trekt van 0-10 ook niet op en dan kun je maar een beetje gas geven... daarna trekt hij als een gek.. hoe kan dat???
 

MarTijn tzr 25-11-2008 20:13 Print reply

Posts: 6970
denk dat je stationair het niet doet flauw

heb je wel aan de stationair schroef gedraait?
 
minder blauw op straat zorgt ervoor dat ik harder gaat!
drannello 25-11-2008 20:15 Print reply

Posts: 244
ja, ik heb stationair schroef gehad, de gashendel geweoon verder open of dicht als ik aan kom rijde en dat stationair gaa rijde en de gasnaald verplaatst.. (die kun je vernadere van positie in de gasschuif) echt alles gedaan!@!!!:P
 
antonhonda 25-11-2008 20:16 Print reply

Posts: 3616
gaskabel stellen dat die net blijft rijden
 
Ri-jen of racen dat maakt heel wat uut, niet enkel de snelheid, maar ook het geluud
MarTijn tzr 25-11-2008 20:17 Print reply

Posts: 6970
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: drannello
ja, ik heb stationair schroef gehad, de gashendel geweoon verder open of dicht als ik aan kom rijde en dat stationair gaa rijde en de gasnaald verplaatst.. (die kun je vernadere van positie in de gasschuif) echt alles gedaan!@!!!:P


of valse lucht gechekt?

met deo rond carb/cilinder spuiten.

verandering in toeren is valse lucht
 
minder blauw op straat zorgt ervoor dat ik harder gaat!
Shifty Powers 25-11-2008 21:03 Print reply

Posts: 10
Zou inderdaad Valse lucht kunnen zijn. Als hij valse lucht trekt kun je hem gewoon niet stationair krijgen
 
Niek de Wildt 25-11-2008 22:34 Print reply
Posts: 7168
wat voor cilinder? en is er in gevijlt?
(ben al 100 overtunede puch cilindertjes tegen gekomen die niet stationair liepen)
 
Aquamaniac 25-11-2008 22:43 Print reply

Posts: 882
- wat is de kleur van de bougie (als er nl nog een 72 sproeier inzit
zou deze best te klein kunnen zijn)
- als je de brommer lopend met het achterwiel optilt blijft hij dan
wel draaien ?(zou kunnen duiden op te slappe koppelingsveren
waardoor hij stationair dus afslaat)
of een startkoppelingskabel die veel te strak staat
- hoe staat je ontsteking ?
- hoeveel zuigerveren horen er op de zuiger en hoeveel zitten erop ?
(sommige 2 veer zuigers/cillinders willen niet op lage toeren
draaien als er maar 1 veer opzit)
- hoe zit het choke klepje gemonteerd ? (soms als de bing carb
uitelkaar is geweest wordt deze verkeerd eringezet waardoor de
chokeklep altijd op choke blijft staan en niet uitgaat als je een
keer gas geeft)

en natuurlijk de valselucht punten e.d. die al genoemd zijn in dit toppic

succes ermee


 
er gaat niks boven luchtkoeling
drannello 26-11-2008 14:00 Print reply

Posts: 244
hij heeft geen valse lucht meer wan tik heb hem afgekit.. klinkt stom maar dayt is het eigelijk niet...
het is een origenel 70 cc
en de bpugikleur is gewoon koffie met melk kleur
als ik de band optil.. dan doet ie ut soms als ik snel zat ben:P
hoeveel zuigers weet ik niet..
dat ga ik meteen checke
en de choke klep zit zeker goed werkt perfect:P
okee hartsikke bedankt en als ut nog niet lukt dan hoor je me nog wel
 
markhispania3 26-11-2008 15:15 Print reply

Posts: 1971
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: drannello
hoeveel zuigers weet ik niet..



ik zal eens een wilde gok doen, 1.
 
derbi-dude 26-11-2008 16:45 Print reply
Posts: 163
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: markhispania3
[...]


ik zal eens een wilde gok doen, 1.


dat vermoeden heb ik ook heel sterk,
dat is vaak bij een 1 cilinder motorblok (behalve bij kruishooft motoren)

Dit bericht is gewijzigd door derbi-dude op 26-11-2008 om 16:45 uur.
 
drannello 26-11-2008 17:56 Print reply

Posts: 244
srry mensen .. ik bedoelde zuigerveren....
sorry!! want in een reactie stond zitte allebei de zuigerVEREN er op??
 
Aquamaniac 26-11-2008 18:45 Print reply

Posts: 882
Quote:
als ik de band optil.. dan doet ie ut soms als ik snel zat ben:P



ik denk dat je het in de buurt van je koppeling moet zoeken

als hij wle blijft lopen met het achterwiel omhoog denk ik dat je koppeling blijft hangen of startkoppeling staat te strak

 
er gaat niks boven luchtkoeling
drannello 27-11-2008 21:04 Print reply

Posts: 244
hello,
ik heb de cillinder eraf gesmete
en toen...!!!
er zaten gewoon 2 veren op maar...
1 veer was kapot. Nou weet ik nie of die genapt is met erafhalen of al eerder...
ik ga morge naar de bromboer nieuwe 70cc zuigerveren halen...
en dan hoor je me wel weer
 
drannello 10-12-2008 17:11 Print reply

Posts: 244
heehj, ff weer un verhaal..
ik heb 2 gloednieuwe zuigerveren erop zitten.
de carburateur is volges mij goed...
en hij trekt geen valse lucht.
ook de onsteking is goed

maar.. hij loopt niet staionair en hij start als ie afgeslage is nie meer goed
hoe kan dit??? is er iemand met hetzelfde probleem?
 

Dit topic is 3122 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved