Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - remprobleempje

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 606 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #53373 - remprobleempje
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 2023 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 25-11-2008 22:02 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rubbert
[...]



waarom niet in kopervet?



dat gaat je remvloeistof rare eigenschappen vertonen, dus moet er speciaal remvet in

plus dat kopervet plakkerig is, waardoor je remzuigers niet mooi teruggaan en je blokken slijten als een mofo
 
rubbert 25-11-2008 22:04 Print reply

Posts: 8825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]



dat gaat je remvloeistof rare eigenschappen vertonen, dus moet er speciaal remvet in

plus dat kopervet plakkerig is, waardoor je remzuigers niet mooi teruggaan en je blokken slijten als een mofo



sorry, my bad, dat wist ik niet, ik vond het altijd wel goed werken
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
Johann 25-11-2008 22:08 Print reply

Posts: 1273
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]



dat gaat je remvloeistof rare eigenschappen vertonen, dus moet er speciaal remvet in

plus dat kopervet plakkerig is, waardoor je remzuigers niet mooi teruggaan en je blokken slijten als een mofo


Remblokken snel slijten? je bedoelt dat de blokken tegen de klauw blijven zweven. Gewoon vet moet je ook niet gebruiken want dat word meestal hard. Ik bedoel 00 of -2 smeervetten.

verbeter me als ik het verkeerd hebt

Dit bericht is gewijzigd door Johan senda op 25-11-2008 om 22:13 uur.
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 25-11-2008 22:09 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Johan senda
[...]


Remblokken snel slijten? je bedoelt dat de blokken tegen de klauw blijven zweven. Gewoon vet moet je ook niet gebruiken want dat word meestal hard. Ik bedoel 00 of -2 vetten.

verbeter me als ik het verkeerd hebt



blokken blijven tegen schijf gedrukt omdat zuiger niet vrij genoeg kan bewegen
 
Johann 25-11-2008 22:12 Print reply

Posts: 1273
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]



blokken blijven tegen schijf gedrukt omdat zuiger niet vrij genoeg kan bewegen


Ik had hem al door
 
cnorretje 25-11-2008 23:06 Print reply

Posts: 851
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zijstandaard
[...]



dat zie ik ook heel vaak dat 1 van de twee zuigers niet willen

dan haal ik de remklauw helemaal uitelkaar(lees doormidden) en doe hem tussen de bankschroef


heb et gedaan en dat is gelukt de zuiger kan weer vrijbewegen.

maar ik heb nog steeds het probleem dat hij sponzig is , terwijl hij 99,8 % zeker weten (lees erg kleine kans dat et niet goed is) goed is ontlucht. maar mijn pompje geeft wel erg weinig olie, als ik die steun naar beneden duw komt er zon miezerig straaltje uit.. hoort dat zo?
hiermee bedoel ik: is het pompje niet kapot? hij remt dus wel en bouwt wel druk op, maar dit is erg weinig (kan mn achterwiel net laten slepen). ik kan het pedaal helemaal naar beneden drukken zonder dat hij hard remt

Dit bericht is gewijzigd door cnorretje op 25-11-2008 om 23:12 uur.
 
konterbonker 26-11-2008 0:05 Print reply
Posts: 460
het miezerige straaltje klopt wel.

Heb je je remslang helemaal droog? Kan zijn dat die wat poreus is?

Maar ontlucht en na 10 x remmen nog geen druk? Heel vreemd hoor.

Echt overal helemaal droog??


 
Niek de Wildt 26-11-2008 0:10 Print reply
Posts: 7168
kan al gevraagt zijn, maar geen zin om te lezen, beschrijf even hoe jij hem ontlucht.

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 26-11-2008 om 0:10 uur.
 
rubbert 26-11-2008 0:12 Print reply

Posts: 8825
probeer sowieso wat ik in het begin poste nog is, dus die zuigers terug drukken, en dan weer oppompen, en wat je ook kunt proberen is hem een nachtje onder spanning te laten staan, dus hem er gewoon op zetten, en indrukken zodat hij onder druk staat, en dan je rempedaal vast zetten, met een ty wrap ofzo, en zo een nachtje laten staan, en dan kijken wat hij dan doet
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
cnorretje 26-11-2008 17:25 Print reply

Posts: 851
het probleem is verholpen, topic kan dicht
 
rubbert 26-11-2008 17:26 Print reply

Posts: 8825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: cnorretje
het probleem is verholpen, topic kan dicht


wat was het probleem nou dan?
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
cnorretje 26-11-2008 17:32 Print reply

Posts: 851
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rubbert
[...]


wat was het probleem nou dan?

dat hij sponzig was, heb er (voor de 2e keer) nieuwe blokken in gedaan en nu is het wel goed. ik zou nie weten hoe et kan maar het is over
 
rubbert 26-11-2008 17:38 Print reply

Posts: 8825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: cnorretje
[...]

dat hij sponzig was, heb er (voor de 2e keer) nieuwe blokken in gedaan en nu is het wel goed. ik zou nie weten hoe et kan maar het is over



wss was het dan toch een remzuiger die niet lekker uit wou, en je die dus als je remde nog een heel stuk uit moest drukken voordat hij tegen de schijf aan zit,


maar doe er dan om in de toekomst dit soort dingen te voorkomen even wat remvet op
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
cnorretje 26-11-2008 18:36 Print reply

Posts: 851
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rubbert
[...]



wss was het dan toch een remzuiger die niet lekker uit wou, en je die dus als je remde nog een heel stuk uit moest drukken voordat hij tegen de schijf aan zit,


maar doe er dan om in de toekomst dit soort dingen te voorkomen even wat remvet op

okej bedankt
 
-Bassie- 26-11-2008 18:59 Print reply

Posts: 6617
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: cnorretje
[...]

okej bedankt


anders onder het bescherm hoesje wat WD40 er onder.

dan gaat het ook niet oxideren
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad

Dit topic is 2023 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved