Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - Electrische shoke.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1090 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #53353 - Electrische shoke.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 7382 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

X-Race 24-11-2008 16:46 Print topicpost

Posts: 196
Hoe kan je aan een electrische shoke zien of die defect is?

weet iemand mischien het probleem, hij start koud zeer slecht,, maar loopt verder wel goed en zodra die warm is loopt tie ook perfect.

nog een probleem, als ik stil sta bij een stoplicht,, dan wil het wel eens voorkomen dat hij van stationair lopen zelf gas geeft,, dus met iets toeren wil weg rijden, zonder dat ik gas geef.

gaat hier, om een scooter,, peugeot.
 
only for competition use

Noordeling 24-11-2008 16:50 Print reply

Posts: 603
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: X-Race
Hoe kan je aan een electrische shoke zien of die defect is?

weet iemand mischien het probleem, hij start koud zeer slecht,, maar loopt verder wel goed en zodra die warm is loopt tie ook perfect.

nog een probleem, als ik stil sta bij een stoplicht,, dan wil het wel eens voorkomen dat hij van stationair lopen zelf gas geeft,, dus met iets toeren wil weg rijden, zonder dat ik gas geef.

gaat hier, om een scooter,, peugeot.


ludix??
 
ik praat niet te snel, jij luistert te langzaam.
X-Race 24-11-2008 16:52 Print reply

Posts: 196
Nee, Speedfight 2
 
only for competition use
jossy 24-11-2008 18:36 Print reply

Posts: 162
Een elek choke kan je een beetje vergelijken met je ... hij is kort als het koud is en lang als hij warm is.

probeer eens de elek choke iets hoger te zetten in de carbu met een chim of een koper ring oid van 1 mm die juist in de carbu past.
(dit werk goed op een fox lux met gurtner carbu)

als de elek choke nog werkt kan de motor hoger stationair draaien

 
X-Race 24-11-2008 19:43 Print reply

Posts: 196
zoals ik bekijk is het een magnetische spoel, die een pinnetje omhoog trekt en daardoor benzine van de vlotterbak naar het inlaatspruitstuk laat lopen.

je zou dus zeggen wanneer ik deze direct op de accu aansluit dat het pinnetje dan ingetrokken moet worden maar dat doet hij niet. dus dan zou die kapot moeten wezen??¿¿
 
only for competition use
mtx-motard 24-11-2008 19:45 Print reply

Posts: 14947
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: X-Race
zoals ik bekijk is het een magnetische spoel, die een pinnetje omhoog trekt en daardoor benzine van de vlotterbak naar het inlaatspruitstuk laat lopen.

je zou dus zeggen wanneer ik deze direct op de accu aansluit dat het pinnetje dan ingetrokken moet worden maar dat doet hij niet. dus dan zou die kapot moeten wezen??¿¿


eruit halen en op contact zetten en net doen alsof je je scoeter aan wilt zetten. dan kijken of die pin in en uit gaat
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Intenso 24-11-2008 19:51 Print reply

Posts: 2922
heb exact hetzelfde probleem met mijn peugeot zenith (zelfde blok als speedfight dus mischien ook zelfde carb? :p
heb een gurtner hoeveelmm weet ik niet
 
---Suzuki stuk voor stuk een sensatie---
X-Race 25-11-2008 13:01 Print reply

Posts: 196
ik heb de electrische choke, ff direct op de accu aangesloten. hij gaat gewoon naar buiten toe zoals het hoort. ook staat er spanning op de aansluiting van de choke, dus deze werkt goed.

ik heb de carburateur ff schoon gemaakt, en alle sproeiers doorgeblazen. hier zat het probleem ook niet in.

-de motor start dus alleen slecht wanneer het koud is,
-zoekt in toeren, net alsof hij ergens valse lucht krijgt (af en toe bij stationair)
-soms verhoogt hij zijn toeren zonder gas te geven,, (Bij stilstaan met stationair draaiende motor)( dit zou ook valse lucht kunnen wezen.)

ik heb nu de pakking tussen de carburateur en inlaat vervangen, want deze was slecht en zat verkeerde tussen,

er staat 9000 km op de klok, en de zuiger is na mijn weten nog nooit vervangen, zou het hier ook aan kunnen liggen?

Iemand enig id waar het nog meer in kan zitten??



 
only for competition use
X-Race 30-11-2008 15:11 Print reply

Posts: 196
Ben vandaag ff aan het klooien geweest,, ff alle pakkings vervangen, zuiger vervangen enz.. maar het is nog niet veel beter geworden. loopt wel beter, maar start niet beter. als je hem wil starten moet je bijna volgas geven voordat hij aanpakt.
 
only for competition use
riccardot 30-11-2008 15:41 Print reply

Posts: 1096
Het is de laatste tijd een stuk kouder geworden, dus de lucht is iets dichter geworden. Relatief gezien meer zuurstof in de lucht, dus je hebt ook een iets grotere sproeier nodig. Probeer eens 2 maten groter.

Dit bericht is gewijzigd door riccardot op 30-11-2008 om 15:41 uur.
 
X-Race 1-12-2008 16:56 Print reply

Posts: 196
dit heeft ook niet geholpen. ik heb de carburateur nog maals eraf gehaald en alle sproeiers doorgeblazen. Door de stationair sproeier kun je niet door heen kijken. kan dit kloppen? gaat om een gurtner carburateur. ik heb deze geprobeert door te blazen, en dit wou niet. ook een staaldraaidje uit de staalborstel wil er niet doorheen.

iemand een id?
 
only for competition use

Dit topic is 7382 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved