Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Begrenzing -> begrenzer om laten bouwen?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 849 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #53313 - Begrenzing -> begrenzer om laten bo...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 5601 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Stiffmeister 21-11-2008 16:23 Print topicpost

Posts: 1582
hallo,
ik had zo het idee dat als ik er een eurobegrenzer in wou laten zetten maar ik ben bang dat de juten alsnog dat ding vinden... (de plug -> gaatje ervan) en daarom had ik bedacht:
starten met groot licht -> geen begrenzing
(nu kan ik gewoon tussen groot en normaal licht schakelen en de begrenzer staat uit)
nu zet ik hem uit omdat ik wordt aangehouden... (@ rollerbank of door motor)
nu staat hij op normaal licht en wordt gestart -> en dan staat de begrenzer dus aan... -> starten -> naai (65 kmph)---> maar niet al te hoge boete etc. etc.

Is dit haalbaar en zijn er eventueel mensen die dit al op de brommert hebben?

MvG
Patrick
 
.. Retro Active

Bart-Derbi 21-11-2008 16:27 Print reply

Posts: 6497
Jammer voor je, politie controleert vaak alle schakelaartjes/knopjes of wat dan ook.
Die MP3begrenzer van iemadn van 't forum werkt wel denk ik..
 
Derbi-Olaf 21-11-2008 16:44 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bart-Derbi
Jammer voor je, politie controleert vaak alle schakelaartjes/knopjes of wat dan ook.
Die MP3begrenzer van iemadn van 't forum werkt wel denk ik..

niek de wildt
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Niek de Wildt 21-11-2008 16:49 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bart-Derbi
Jammer voor je, politie controleert vaak alle schakelaartjes/knopjes of wat dan ook.
Die MP3begrenzer van iemadn van 't forum werkt wel denk ik..


Dat is mijn idee ja, zie hier:
http://www.brommerfo...ofile/voertuig/10606
(zoon beetje onderaan)

In mijn idee is de (euro)begrenzer gewoon geschakeld dmv de lichtschakelaar, maar is het extra bijzondere dat je hem simpel kan loskoppelen als hij wordt ingenomen voor technisch onderzoek.
(zodat je iig geen boete krijgt voor het hebben van een begrenzer, en aangezien ze hem bij technisch onderzoek niet nog een keer op de rollerbank zetten TENZIJ ze een begrenzer vinden ---> dan halen ze hem eruit en zetten ze hem op de bank)

Jou idee is voor jou niet mogelijk,het het wel mogelijk, maar ik leid uit je vraag af dat je zelf de electronica kennis niet hebt om dit te maken, je moet dan namelijk moeilijk circuit gaan maken net zoals een systeembord op school. (ikzelf zou het bijv ook niet kunnen zonder mezelf eerst een maand lang erin te verdiepen)

Ik raad je dan dus ook aan een nutteloos schakelaartje te gebruiken om de begrenzer om te zetten (dus std de plug eruit laten, en gewoon een andere schakelaar tussen de massa kabel zetten)
uit je naam leid ik af dat je een gpr hebt, als je het oude model hebt heb je mazzel, want bij deze kun je het licht op 2 manieren aan zetten: met contactslot (heeft 2 standen dus --> 1 motor kan draaien maar geen licht, 2: of motor kan draaien maar wel licht) of met schakelaar (allemaal los van groot/klein licht gezien).
je kunt dus de schakelaar op je stuur gewoon gebruiken (en de oude draden los laten zodat het licht uit blijft in stand 1 van het contactslot, als je ze verbind staat je licht altijd aan)

dus dan + begrenzer op cdi, - begrenzer naar schakelaar, en van schakelaar naar massa, heel simpel.

voor betere uitleg, zie gewoon die pagina.




Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 21-11-2008 om 16:51 uur.
 
gprnick 21-11-2008 17:58 Print reply

Posts: 3360
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


Dat is mijn idee ja, zie hier:
http://www.brommerfo...ofile/voertuig/10606
(zoon beetje onderaan)

In mijn idee is de (euro)begrenzer gewoon geschakeld dmv de lichtschakelaar, maar is het extra bijzondere dat je hem simpel kan loskoppelen als hij wordt ingenomen voor technisch onderzoek.
(zodat je iig geen boete krijgt voor het hebben van een begrenzer, en aangezien ze hem bij technisch onderzoek niet nog een keer op de rollerbank zetten TENZIJ ze een begrenzer vinden ---> dan halen ze hem eruit en zetten ze hem op de bank)

Jou idee is voor jou niet mogelijk,het het wel mogelijk, maar ik leid uit je vraag af dat je zelf de electronica kennis niet hebt om dit te maken, je moet dan namelijk moeilijk circuit gaan maken net zoals een systeembord op school. (ikzelf zou het bijv ook niet kunnen zonder mezelf eerst een maand lang erin te verdiepen)

Ik raad je dan dus ook aan een nutteloos schakelaartje te gebruiken om de begrenzer om te zetten (dus std de plug eruit laten, en gewoon een andere schakelaar tussen de massa kabel zetten)
uit je naam leid ik af dat je een gpr hebt, als je het oude model hebt heb je mazzel, want bij deze kun je het licht op 2 manieren aan zetten: met contactslot (heeft 2 standen dus --> 1 motor kan draaien maar geen licht, 2: of motor kan draaien maar wel licht) of met schakelaar (allemaal los van groot/klein licht gezien).
je kunt dus de schakelaar op je stuur gewoon gebruiken (en de oude draden los laten zodat het licht uit blijft in stand 1 van het contactslot, als je ze verbind staat je licht altijd aan)

dus dan + begrenzer op cdi, - begrenzer naar schakelaar, en van schakelaar naar massa, heel simpel.

voor betere uitleg, zie gewoon die pagina.


afbeelding

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 21-11-2008 om 16:51 uur.


he dat is mijn brommer

maar zouden ze dan bij mij mn lichtschakelaar omzetten en dan uit proberen?

kan me niet voorstellen dan moeten ze tog elke keer opnieuw na een schakelaar omgezet te hebben
 
Stiffmeister 21-11-2008 18:20 Print reply

Posts: 1582
ik heb eigenlijk geen derbi oud model maar een Gilera GP50 -> maar aangezien deze op de kappen en wat details volgens mijn precies hetzelfde is moet het kunnen,
alleen merk ik nooit verschil tussen die 2 standen met mijn contactslot..? hij start natuurlijk wel enzo... rijdt ook maar op de 1e stand zijn mijn lampen ook gewoon aan...

mijn idee was om gewoon de grootlicht schakelaar te gebruiken?
starten met groot licht = begrenzer uit
starten met normaal licht = begrenzer aan
(tijdens het rijden kan ik wel gewoon schakelen tussen de 2 standen, dus het moet alleen effect hebben als je hem start, daarna blijft de "schakelaar -> begrenzer" staan op de stand waarin ik heb heb gestart.)

over controle -> de agent die mij "naaide" was een motoragent die mij aanhield op een fietspad (ik reed 60) maar verder daar gelukkig geen boete voor gehad. maar hij wou wel even kijken hoe hard hij liep, en ik had net 1 dag de prop eruit en hij ging 95 op de rollerbank...
dit wil ik dus voortaan voorkomen...

btw sorry als ik in de uitleg wat verkeerd heb gelezen of heb gemist... :P

Laterz Tnx
zou een morse code begrenzer niet net zo goed werken?
-dat ze er dus niet of niet snel achterkomen, en is dit niet irritant?
 
.. Retro Active

Dit topic is 5601 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved