Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bart-Derbi
Jammer voor je, politie controleert vaak alle schakelaartjes/knopjes of wat dan ook.
Die MP3begrenzer van iemadn van 't forum werkt wel denk ik..
Dat is mijn idee ja, zie hier:
http://www.brommerfo...ofile/voertuig/10606
(zoon beetje onderaan)
In mijn idee is de (euro)begrenzer gewoon geschakeld dmv de lichtschakelaar, maar is het extra bijzondere dat je hem simpel kan loskoppelen als hij wordt ingenomen voor technisch onderzoek.
(zodat je iig geen boete krijgt voor het hebben van een begrenzer, en aangezien ze hem bij technisch onderzoek niet nog een keer op de rollerbank zetten TENZIJ ze een begrenzer vinden ---> dan halen ze hem eruit en zetten ze hem op de bank)
Jou idee is voor jou niet mogelijk,het het wel mogelijk, maar ik leid uit je vraag af dat je zelf de electronica kennis niet hebt om dit te maken, je moet dan namelijk moeilijk circuit gaan maken net zoals een systeembord op school. (ikzelf zou het bijv ook niet kunnen zonder mezelf eerst een maand lang erin te verdiepen)
Ik raad je dan dus ook aan een nutteloos schakelaartje te gebruiken om de begrenzer om te zetten (dus std de plug eruit laten, en gewoon een andere schakelaar tussen de massa kabel zetten)
uit je naam leid ik af dat je een gpr hebt, als je het oude model hebt heb je mazzel, want bij deze kun je het licht op 2 manieren aan zetten: met contactslot (heeft 2 standen dus --> 1 motor kan draaien maar geen licht, 2: of motor kan draaien maar wel licht) of met schakelaar (allemaal los van groot/klein licht gezien).
je kunt dus de schakelaar op je stuur gewoon gebruiken (en de oude draden los laten zodat het licht uit blijft in stand 1 van het contactslot, als je ze verbind staat je licht altijd aan)
dus dan + begrenzer op cdi, - begrenzer naar schakelaar, en van schakelaar naar massa, heel simpel.
voor betere uitleg, zie gewoon die pagina.
Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 21-11-2008 om 16:51 uur.