Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Mtx-sh: cross geschikt?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 834 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #53312 - Mtx-sh: cross geschikt?
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 2085 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

grasmaaier89 21-11-2008 18:34 Print reply

Posts: 14412
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: henk43
mtx is prima om mee te crossen als je beginner bent ook zonder aanpassingen.

Er is volgens mij alleen 1 punt waar de mtx nog wel eens wil rotten, ik weet alleen niet waar, dat moet je vaak op nieuw lassen.



lassen?
waar zou je in godsnaam moeten lassen??


ja, bij je achternaaf. Dan las je 1 bout vast aan de as... Maar voorrderest toch echt niks
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
-simon- 21-11-2008 18:35 Print reply

Posts: 8211
de voorvork van een R2 komt met best flink springen ook redelijk gauw op zijn eind.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
Joel_koningslust 21-11-2008 18:38 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: grasmaaier89
[...]



lassen?
waar zou je in godsnaam moeten lassen??


ja, bij je achternaaf. Dan las je 1 bout vast aan de as... Maar voorrderest toch echt niks


bij mtx-sh is dat t stuk zegmaar dat vooraan het frame zit, in de buurt van je uitlaat, vrij vaak rot.

 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
grasmaaier89 21-11-2008 19:02 Print reply

Posts: 14412
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]


bij mtx-sh is dat t stuk zegmaar dat vooraan het frame zit, in de buurt van je uitlaat, vrij vaak rot.



euhm, beetje preciezer zijn aub


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: simon16
de voorvork van een R2 komt met best flink springen ook redelijk gauw op zijn eind.


ja, maar hij gaat soepeltjes over alles heen, bij de meeste brommers van nu moet je persee afremmen of je wordt van je brom gelanceerd

ps, hangt er ook vanaf hoe je m afgesteld hebt
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
tomtomgo 21-11-2008 19:07 Print reply

Posts: 455
mijn mtx was toendertijd rot bij de "downtube" (de buis van je balhoofd naar je blok.

dr zat een gat van 4x4 in gerot dat heb ik dicht laten lassen en aan de voorkant een dikke strip tegen de frame buis aan gelast. daarna alles laten stralen en coaten
 
bitter schuin dr in als recht dr neffe
grasmaaier89 21-11-2008 19:09 Print reply

Posts: 14412
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tomtomgo
mijn mtx was toendertijd rot bij de "downtube" (de buis van je balhoofd naar je blok.

dr zat een gat van 4x4 in gerot dat heb ik dicht laten lassen en aan de voorkant een dikke strip tegen de frame buis aan gelast. daarna alles laten stralen en coaten



kan kloppen, maar ik heb daar geen last van gehad.


dat gerot was denk het water en vocht dat tegen dat stuk frame werd gesmeten.
kan dus gebeuren, maar als je je frame goed bijhoudt is er niks aan t handje
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
mtx-motard 21-11-2008 19:22 Print reply

Posts: 14947
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: grasmaaier89
[...]



kan kloppen, maar ik heb daar geen last van gehad.


dat gerot was denk het water en vocht dat tegen dat stuk frame werd gesmeten.
kan dus gebeuren, maar als je je frame goed bijhoudt is er niks aan t handje


ik neem aan dat jij niet de 1e eigenaar bent
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
grasmaaier89 21-11-2008 19:29 Print reply

Posts: 14412
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
[...]


ik neem aan dat jij niet de 1e eigenaar bent



nee, de 4e om precies te zijn

en er is alleen roest in mn frame aan de achterkant.

Dit bericht is gewijzigd door grasmaaier89 op 21-11-2008 om 19:42 uur.
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
-simon- 21-11-2008 19:52 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: grasmaaier89
[...]


euhm, beetje preciezer zijn aub


[...]


ja, maar hij gaat soepeltjes over alles heen, bij de meeste brommers van nu moet je persee afremmen of je wordt van je brom gelanceerd

ps, hangt er ook vanaf hoe je m afgesteld hebt


met 6 uurs cross en zo thuis vanalles aan gekloot. maar slaat gewoon aan. maar doet dat idd wat minder snel als een sh vorkje.

hier heeft er ook al een een paar keer zijn sh frame gescheurd gesprongen. waar hij achter de voetsteunen weer omhoog gaat.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
daboss 21-11-2008 21:10 Print reply

Posts: 170
Rot is inderdaad de downtube, van je balhoofdbuis naar onderen richting het motorblok. Daar zijn dan weer twee buizen linksenrechtsom aan gelast. Precies op die plek is het behoorlijk gaar. helaas

Maar bedankt voor allle reacties, ik ben blij dat het frame toch redelijk geschikt is, das weer een meevaller!

Het belangrijkste van een crossframe lijkt me een goed onderstel. frame, wielen voor en achtervering. Eerst dat frame maar eens lassen(iemand vinden die het voor me kan doen, moet niet teveel gaan kosten natuurlijk. Daarna de voorvork die er nu op zit eens checken, het is geen origineel, het is een upside down voorvork, in principe wel cross geschikt geloof ik.

Een alu aachterbrug zou ook wel mooi zijn, maar ik vrees dat dat wel erg ingewikkeld wordt... Plug en play zou erg mooi zijn, maar om direct wiel, kettinglijn, schijfrem en de hele meuk te wisselen wordt wel heel ingewikkeld



 

Dit topic is 2085 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved