Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Begin Forum - Topic #53312 - Mtx-sh: cross geschikt?
|
Pagina 1 van 2
|
Dit topic is 2088 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Jelmer MX |
21-11-2008 12:32 |
Posts: 13514 |
Nee.
|
|
|
|
rik hulkenberg |
21-11-2008 12:34 |
Posts: 10029 |
ligt eraan wat je ermee wilt doen
als je gewoon door het weiland wilt spaaien af en toe klein bultje moet wel kunnen
maar wil je er echt vaak en hoog mee springen zijn ze niet geschikt
|
|
|
|
daboss |
21-11-2008 12:44 |
Posts: 170 |
misschien eerst wat dingetjes aanpassen dan?
|
|
|
|
Frysk |
21-11-2008 13:00 |
Posts: 34928 |
MTX (mits niet 100% verneukt) is zeker goed geschikt om mee te crossen.
naja beter gezegd :
Met een brommer kun je niet crossen, ga je toch crossen pak dan inderdaad een MTX-SH.. 80 blok eronder en gaan
en je kunt er altijd beter mee crossen dan met een Derbi Senda (afbrekende veerophanging) ik zie ook vaak dat dat met die senda's goed gaat.. dus waarom zou een MTX het dan niet kunnen
|
|
giggitybyte |
|
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator |
21-11-2008 13:20 |
Posts: 8597 |
Je zal een MTX niet snel stuk rijden omdat je in het terrein gewoon underpowered bent.
Ik denk dat het frame zelfs nog gemakkelijk een tam 125 blokje kan verdragen.
Als je bij 50cc of 80cc wil blijven is er weinig van opties, ja een CR 80 natuurlijk, dat is eigenlijk de betere keuze als je het kostenplaatje gaat bekijken, MTX is namelijk waardevast zolang je hem op de weg gebruikt, en CR80 houdt ook wel zijn waarde bij crossgebruik uiteraard.
Als je een oudje (MTX) hebt staan zonder papieren en met schade, leuk crossertje om te starten dan.
|
|
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking. |
|
Frysk |
21-11-2008 14:08 |
Posts: 34928 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
Je zal een MTX niet snel stuk rijden omdat je in het terrein gewoon underpowered bent.
Ik denk dat het frame zelfs nog gemakkelijk een tam 125 blokje kan verdragen.
Als je bij 50cc of 80cc wil blijven is er weinig van opties, ja een CR 80 natuurlijk, dat is eigenlijk de betere keuze als je het kostenplaatje gaat bekijken, MTX is namelijk waardevast zolang je hem op de weg gebruikt, en CR80 houdt ook wel zijn waarde bij crossgebruik uiteraard.
Als je een oudje (MTX) hebt staan zonder papieren en met schade, leuk crossertje om te starten dan.
inderdaad, nooit een nette MTX gebruiken om te raggen, erg zonde en dan ben je direkt je waarde kwijt (krijg je er ook nooit meer voor zonder kenteken)
|
|
giggitybyte |
|
daboss |
21-11-2008 17:33 |
Posts: 170 |
Kijk, dat zijn reacties waar ik wat mee kan! Goed om te horen dat het mogelijk is om te crossen met een MTX
Dit is geen keurig nette MTX, het is een oud beeste dat op dit moment grotendeels uit mekaar ligt. Dat komt mooi uit, want ik heb totaal geen techniek van brommer/motor techniek, haha
Maakt niet uit, dat maakt de uitdaging alleen maar groter!
Overigens denk ik dat er sowieso aan het frame moet worden gelast, omdat een las is die zijn beste tijd heeft gehad, dat ziet er niet bepaald stevig meer uit.
Is het een ideee dat als eraan gelast moet worden er direct ook maar andere punten aan het frame versterkt worden?
|
|
|
|
YZ50crosser |
21-11-2008 17:38 |
Posts: 2241 |
gewoon bij balhoofd/veerophanging/achterbrug/blokophanging een plaatje bij overheenlassen, dat scheelt al een stuk.
en veren+achterbrug moet je denk ik gewoon van een crossmotor erin doen.
|
|
www.bxteamlg.tk |
|
Frysk |
21-11-2008 17:40 |
Posts: 34928 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MT5_Bartjuh
gewoon bij balhoofd/veerophanging/achterbrug/blokophanging een plaatje bij overheenlassen, dat scheelt al een stuk.
en veren+achterbrug moet je denk ik gewoon van een crossmotor erin doen.
Veerophanging verstevigen is totaal onnodig bij MTX, is een andere bevestiging dan derbi
|
|
giggitybyte |
|
YZ50crosser |
21-11-2008 17:48 |
Posts: 2241 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]
Veerophanging verstevigen is totaal onnodig bij MTX, is een andere bevestiging dan derbi
ja oke misschien wel,
maar zet er anders een voorvork van een mtx RII in. met schijfrem
en achterbrug + schokbreker van een motor.
volgensmij heeft iemand hier op BF ook een crossmotor achterbrug/veer erin gemaakt
|
|
www.bxteamlg.tk |
|
daboss |
21-11-2008 18:09 |
Posts: 170 |
|
|
|
|
Frysk |
21-11-2008 18:12 |
Posts: 34928 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MT5_Bartjuh
[...]
ja oke misschien wel,
maar zet er anders een voorvork van een mtx RII in. met schijfrem
en achterbrug + schokbreker van een motor.
volgensmij heeft iemand hier op BF ook een crossmotor achterbrug/veer erin gemaakt
R2 moet je aanpassen, zet dan direkt 1 van een crossmotor erin.
maar ja kunt net zo goed met een MTX vork crossen..
niet te veel aanpassen gewoon raggen hij is immers een beginner dan moet je niet direkt echte brommercross technieken toepassen
|
|
giggitybyte |
|
buldogo2 |
21-11-2008 18:16 |
Posts: 2101 |
altijd leuk als ergens een link staat naar mijn projectje .
Maar even ontopic .
Heb naast mijn project mtx ook altijd een voledig standaart mtx-sh gehad,, is behoorlijk mee te crossen...heb enkel 1x de bout van mijn achter veer afgebroken, maar denk eerder dat da toeval was .
Als je er een andere achterbrug in gaat zette kan je in mijn ogen het bestte heel het spul van een mtx-r2 pakken en pas maken,, is niet zo heel moeilijk om te doen (in vergelijking met een achterbrug van een crosser).
De voorvork zou ik als je der echt behoorlijk mee wil rijde wel zeker vervangen voor die van een r2 oid.
|
|
Born to ride |
|
grasmaaier89 |
21-11-2008 18:31 |
|
henk43 |
21-11-2008 18:32 |
Posts: 916 |
mtx is prima om mee te crossen als je beginner bent ook zonder aanpassingen.
Er is volgens mij alleen 1 punt waar de mtx nog wel eens wil rotten, ik weet alleen niet waar, dat moet je vaak op nieuw lassen.
|
|
Nobody said it was easy |
|
Dit topic is 2088 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 2
|
|