Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Mtx-sh: cross geschikt?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1143 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #53312 - Mtx-sh: cross geschikt?
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2067 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

daboss 21-11-2008 12:25 Print topicpost

Posts: 170
Ik heb bij toeval een mtx-sh in handen gekregen, het lijkt me leuk om er een project van te gaan maken, en er mee te gaan crossen.

Maar voordat ik zomaar begin wil ik eerst even advies van de experts... Is een mtx wel geschikt om te crossen, bijvoorbeeld is het frame sterk genoeg, de vering geschikt, achterbrug sterk genoeg enzo?

alvast bedankt!
 

Jelmer MX 21-11-2008 12:32 Print reply

Posts: 13514
Nee.
 
rik hulkenberg 21-11-2008 12:34 Print reply

Posts: 10029
ligt eraan wat je ermee wilt doen
als je gewoon door het weiland wilt spaaien af en toe klein bultje moet wel kunnen
maar wil je er echt vaak en hoog mee springen zijn ze niet geschikt
 
daboss 21-11-2008 12:44 Print reply

Posts: 170
misschien eerst wat dingetjes aanpassen dan?
 
Frysk 21-11-2008 13:00 Print reply

Posts: 34928
MTX (mits niet 100% verneukt) is zeker goed geschikt om mee te crossen.

naja beter gezegd :

Met een brommer kun je niet crossen, ga je toch crossen pak dan inderdaad een MTX-SH.. 80 blok eronder en gaan

en je kunt er altijd beter mee crossen dan met een Derbi Senda (afbrekende veerophanging) ik zie ook vaak dat dat met die senda's goed gaat.. dus waarom zou een MTX het dan niet kunnen
 
giggitybyte
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 21-11-2008 13:20 Print reply

Posts: 8584
Je zal een MTX niet snel stuk rijden omdat je in het terrein gewoon underpowered bent.
Ik denk dat het frame zelfs nog gemakkelijk een tam 125 blokje kan verdragen.
Als je bij 50cc of 80cc wil blijven is er weinig van opties, ja een CR 80 natuurlijk, dat is eigenlijk de betere keuze als je het kostenplaatje gaat bekijken, MTX is namelijk waardevast zolang je hem op de weg gebruikt, en CR80 houdt ook wel zijn waarde bij crossgebruik uiteraard.
Als je een oudje (MTX) hebt staan zonder papieren en met schade, leuk crossertje om te starten dan.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
Frysk 21-11-2008 14:08 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
Je zal een MTX niet snel stuk rijden omdat je in het terrein gewoon underpowered bent.
Ik denk dat het frame zelfs nog gemakkelijk een tam 125 blokje kan verdragen.
Als je bij 50cc of 80cc wil blijven is er weinig van opties, ja een CR 80 natuurlijk, dat is eigenlijk de betere keuze als je het kostenplaatje gaat bekijken, MTX is namelijk waardevast zolang je hem op de weg gebruikt, en CR80 houdt ook wel zijn waarde bij crossgebruik uiteraard.
Als je een oudje (MTX) hebt staan zonder papieren en met schade, leuk crossertje om te starten dan.



inderdaad, nooit een nette MTX gebruiken om te raggen, erg zonde en dan ben je direkt je waarde kwijt (krijg je er ook nooit meer voor zonder kenteken)
 
giggitybyte
daboss 21-11-2008 17:33 Print reply

Posts: 170
Kijk, dat zijn reacties waar ik wat mee kan! Goed om te horen dat het mogelijk is om te crossen met een MTX

Dit is geen keurig nette MTX, het is een oud beeste dat op dit moment grotendeels uit mekaar ligt. Dat komt mooi uit, want ik heb totaal geen techniek van brommer/motor techniek, haha

Maakt niet uit, dat maakt de uitdaging alleen maar groter!

Overigens denk ik dat er sowieso aan het frame moet worden gelast, omdat een las is die zijn beste tijd heeft gehad, dat ziet er niet bepaald stevig meer uit.

Is het een ideee dat als eraan gelast moet worden er direct ook maar andere punten aan het frame versterkt worden?
 
YZ50crosser 21-11-2008 17:38 Print reply

Posts: 2241
gewoon bij balhoofd/veerophanging/achterbrug/blokophanging een plaatje bij overheenlassen, dat scheelt al een stuk.

en veren+achterbrug moet je denk ik gewoon van een crossmotor erin doen.
 
www.bxteamlg.tk
Frysk 21-11-2008 17:40 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT5_Bartjuh
gewoon bij balhoofd/veerophanging/achterbrug/blokophanging een plaatje bij overheenlassen, dat scheelt al een stuk.

en veren+achterbrug moet je denk ik gewoon van een crossmotor erin doen.



Veerophanging verstevigen is totaal onnodig bij MTX, is een andere bevestiging dan derbi
 
giggitybyte
YZ50crosser 21-11-2008 17:48 Print reply

Posts: 2241
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]



Veerophanging verstevigen is totaal onnodig bij MTX, is een andere bevestiging dan derbi


ja oke misschien wel,

maar zet er anders een voorvork van een mtx RII in. met schijfrem

en achterbrug + schokbreker van een motor.
volgensmij heeft iemand hier op BF ook een crossmotor achterbrug/veer erin gemaakt
 
www.bxteamlg.tk
daboss 21-11-2008 18:09 Print reply

Posts: 170
http://www.brommerfo.../detail_gallery/18/9

dit is misschien het project dat je bedoelt, respect daarvoor!
 
Frysk 21-11-2008 18:12 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT5_Bartjuh
[...]


ja oke misschien wel,

maar zet er anders een voorvork van een mtx RII in. met schijfrem

en achterbrug + schokbreker van een motor.
volgensmij heeft iemand hier op BF ook een crossmotor achterbrug/veer erin gemaakt



R2 moet je aanpassen, zet dan direkt 1 van een crossmotor erin.

maar ja kunt net zo goed met een MTX vork crossen..

niet te veel aanpassen gewoon raggen hij is immers een beginner dan moet je niet direkt echte brommercross technieken toepassen
 
giggitybyte
buldogo2 21-11-2008 18:16 Print reply

Posts: 2101
altijd leuk als ergens een link staat naar mijn projectje .

Maar even ontopic .

Heb naast mijn project mtx ook altijd een voledig standaart mtx-sh gehad,, is behoorlijk mee te crossen...heb enkel 1x de bout van mijn achter veer afgebroken, maar denk eerder dat da toeval was .

Als je er een andere achterbrug in gaat zette kan je in mijn ogen het bestte heel het spul van een mtx-r2 pakken en pas maken,, is niet zo heel moeilijk om te doen (in vergelijking met een achterbrug van een crosser).

De voorvork zou ik als je der echt behoorlijk mee wil rijde wel zeker vervangen voor die van een r2 oid.
 
Born to ride
grasmaaier89 21-11-2008 18:31 Print reply

Posts: 14412
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: buldogo2
altijd leuk als ergens een link staat naar mijn projectje .

Maar even ontopic .

Heb naast mijn project mtx ook altijd een voledig standaart mtx-sh gehad,, is behoorlijk mee te crossen...heb enkel 1x de bout van mijn achter veer afgebroken, maar denk eerder dat da toeval was .

Als je er een andere achterbrug in gaat zette kan je in mijn ogen het bestte heel het spul van een mtx-r2 pakken en pas maken,, is niet zo heel moeilijk om te doen (in vergelijking met een achterbrug van een crosser).

De voorvork zou ik als je der echt behoorlijk mee wil rijde wel zeker vervangen voor die van een r2 oid.



ik heb ervaring met een R2, rijdt echt magisch als het komt op terrein en flinke bulten.
stijle drempels gaat tie echt heel soepeltjes overheen zonder te worden gelanceerd. Daarnaast is de voorvering afstel van een R2.

icm met een 80 blok is het te doen, een 125cc is dan wel sneller idd. Maar met een laagtoerig 80 is het aangenaam om te crossen, je hoeft m namelijk nooit helemaal in zn 1e of 2e versnelling te trappen





MAAAAAAR, als je voor een mtx sh gaat zit je ook net zo goed. De vering is weliswaar wat minder als een R2. Maar ik heb vaak genoeg in de bossen gecrost (met een 50cc) en dat was leuk om mee te spelen
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
henk43 21-11-2008 18:32 Print reply

Posts: 916
mtx is prima om mee te crossen als je beginner bent ook zonder aanpassingen.

Er is volgens mij alleen 1 punt waar de mtx nog wel eens wil rotten, ik weet alleen niet waar, dat moet je vaak op nieuw lassen.
 
Nobody said it was easy

Dit topic is 2067 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved