ik had dus ander topic gemaakt over mn uitgeveilde grondplaat om te vervroegen...
dus ik kwam op het idee...laat ik eens een vervroeging designen...net als bij autos en motoren aanwezig is...
door gewichtjes op de onderbrekeras die door centrifugaalkrachten naar buiten worden gebogen wordt het ontstekingstijdstip veranderd, vervroegd...
het probleem is dat dit alleen bij contactpuntontsteking kan omdat de contactpunten verplaatst worden ofzo...
ik heb cdi...kan dus niet....kgeloof dat de cdi een electronische vervroeging dingest...maar voor mij ist blijkbaar niet genoeg...
dus dacht ik....als ik nou tijdens het rijden mn grondplaat lekker verplaats...verdraai...dan kan ie meer toertjes maken...of beter ofzo....of betere gasreactie...weet ik het...
maar...hoe zorg je dat dat ding draait....of je moet iets maken met een servo icm je toerenteller...of je sluit em op je gaskabel aan...dmv een splitter, net als bij olie/carb...
heb een tekeningetje gefixt...
[IMG]http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/vervroeging2.jpg [/IMG]
[URL[t]][IMG]http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/vervroeging2.jpg [/IMG][/t]piccie op theforum is down[/URL]
http://www.theforumi...802/vervroeging2.jpg
maar iig ....ik zet na de splitter voor carb en olie nog een splitter...die hek toch nog...en daar van gaat er 1tje naar de olie ofzo...andere kabel is verbonden met grondplaat...
bij suzuki zit het best mooi.....gaan de draden rechtsboven door een stukkie rubber...buiten het ontstekingsgedeelte...
als ik nou op deze plek nog een kabeltje er bij doe (heel dun...net als bij oliekabel) en dan op de grondplaat aansluit dan wordt de ontsteking vervroegd als je de kabel aantrekt...
je kunt het ook zo doen dat je ontsteking verlaat wordt ofzo...werkt het als begrenzer...
edit: ff geuplooid...zo mot je em op een of andere manier kunne zien...
[This message is edited by Martijn Ts ... on 1-9-2002 02:17]