Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - mechanische vervroeging

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 856 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #5331 - mechanische vervroeging
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 923 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Martijn 1-9-2002?01:56 Print topicpost
Posts: 10000
ik had dus ander topic gemaakt over mn uitgeveilde grondplaat om te vervroegen...
dus ik kwam op het idee...laat ik eens een vervroeging designen...net als bij autos en motoren aanwezig is...

door gewichtjes op de onderbrekeras die door centrifugaalkrachten naar buiten worden gebogen wordt het ontstekingstijdstip veranderd, vervroegd...
het probleem is dat dit alleen bij contactpuntontsteking kan omdat de contactpunten verplaatst worden ofzo...

ik heb cdi...kan dus niet....kgeloof dat de cdi een electronische vervroeging dingest...maar voor mij ist blijkbaar niet genoeg...

dus dacht ik....als ik nou tijdens het rijden mn grondplaat lekker verplaats...verdraai...dan kan ie meer toertjes maken...of beter ofzo....of betere gasreactie...weet ik het...
maar...hoe zorg je dat dat ding draait....of je moet iets maken met een servo icm je toerenteller...of je sluit em op je gaskabel aan...dmv een splitter, net als bij olie/carb...

heb een tekeningetje gefixt...
[IMG]http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/vervroeging2.jpg [/IMG]
[URL[t]][IMG]http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/vervroeging2.jpg [/IMG][/t]piccie op theforum is down[/URL]
http://www.theforumi...802/vervroeging2.jpg

maar iig ....ik zet na de splitter voor carb en olie nog een splitter...die hek toch nog...en daar van gaat er 1tje naar de olie ofzo...andere kabel is verbonden met grondplaat...

bij suzuki zit het best mooi.....gaan de draden rechtsboven door een stukkie rubber...buiten het ontstekingsgedeelte...

als ik nou op deze plek nog een kabeltje er bij doe (heel dun...net als bij oliekabel) en dan op de grondplaat aansluit dan wordt de ontsteking vervroegd als je de kabel aantrekt...

je kunt het ook zo doen dat je ontsteking verlaat wordt ofzo...werkt het als begrenzer...

edit: ff geuplooid...zo mot je em op een of andere manier kunne zien...

[This message is edited by Martijn Ts ... on 1-9-2002 02:17]
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***

-SpengaMotors- 1-9-2002?14:35 Print reply
Posts: 592
T lijkt mij dat dat in princiepe wel moet werken ja, verder kan ik nix nuttigs verzinnen om te zeggen
 
ThijsS 1-9-2002?16:47 Print reply
Posts: 109
als je dat met zo'n kabeltje doet moet de onsteking heel soepel lopen anders zal hij niet goed meekomen. En om hem trug de laten schieten kun je misschien wel veertjes gebruiken.
Maar kun je er geen andere cdi inzetten want die doet dit inprinciepe ook al alleen die kan dus niezo ver vervroegen. naja ben er geen expert in maar misschien heb je er wat aan.
 
Martijn 1-9-2002?17:03 Print reply
Posts: 10000
ha...ik hebbet gemaakt en als ik aan de kabel trek dan gaat de ontsteking lekker op zn vroegst....maar ik dacht ook aan een veertje om em terug te laten gaan...maaaaaar.....het vliegwiel sleurt em wel mee...door magnetische krachten .

moek alleen nog ff spietje hebben, en de splitters verbinden...dan kijken of t wat uithaalt...kan altijd nog proberen op deze manier de ontsteking op een te laat tijdstip te zetten zodat ie niet genoeg toeren kan maken = begrenzen..
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
jeroen 1-9-2002?19:17 Print reply

Posts: 15066
tering, had niet gedacht dat dat zou lukken, maar dat verlaten, hoe wil je dat doen? je vliegwiel draait daarvoor toch de verkeerde kant op, of niet? dan moet je dat met een veersysteem doen, dat je em met een knopje verlaat zeg maar, maar lijkt me moeilijk
 
ties 2-9-2002?06:46 Print reply
Posts: 1333
het vliegwiel trekt de grondplaat naar de verlate kant. is in ieder geval zo bij m`n dt.

 
Martijn 3-9-2002?01:25 Print reply
Posts: 10000
zo ist bij alle brommerts...

probleeem: .... ik had misschien bij het testen met vervroegde onsteking mn begrenzer aantstaan...dus daarom deed ie het kut...maja...

ik heb dus 2 kabels aan elkaar gemaakt...dus dat het een 3weg kabel is ...maar hijs nou te lang....dus alles loopt stroef....dus kmoet wat kutten en dan kan ik et proberen...

ben alleen bang dat als ik dus mn gas los laat...de onsteking naar heel laat schiet...en er dan knallen uit de uitlaat komen...maja..ken je lachen op de rollerbank...zeg ik dat ze em verrot hebben gemaakt....-->$$$$$

of als ze em starten...en dan meteen vol gas geven...slaat ie niet aan...onsteking staat op zn vroegst...ja jammer...startonderbreeker...

en ik gaa niet rennen met mn contact uit...

dus...

maja...kga nog wat kutten..hopen dat het lukt...anders kap ik et af...en zet ik em weer op normale vervroeging...dus niet 5mm uitgeveild...maar gewoon op zn vroegst normaal...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Ollie 11-1-2004 21:15 Print reply

Posts: 2468
Haha, leuk bed8.
Een harley heeft 't ook zo.
Kun je door te draaien aan 't linker handvat ook het ontsteking tijdstip aanpassen.
 
bartos 11-1-2004 21:29 Print reply

Posts: 1372
olli je weet wel dat dit topic 2 jaar oud is.
 
KaWaReZ 11-1-2004 21:31 Print reply

Posts: 20582
GVD zittik me af te vragen wat martijn nog zit te posten... die goser is laatste tijd inactief..
ziek dat edit... 02

Edit:

Wel handig systeem..

denk binnekort martijn ff vrage offie et nog heeft uitgewerkt

Dit bericht is ge-edit door KaWaReZ [Rezek] op 11-1-2004 21:35
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
LVS 11-1-2004 21:44 Print reply
Posts: 98
let op

vervroeging zit op een viertakt motor.

verlating zit op een tweetakt motor.!!!!!

dus de ontsteking staat 40 graden VBDP op 8000toeren .
en verlaat dan naar 18 graden VBDP op 12000 toeren .
 
Neonlampje 11-1-2004 21:59 Print reply

Posts: 14825
idd

anders werkt het nadelig (en hij gaat nogal pingelen enzo volgensmij )

Ik ben nu weer bezig met programeren van eigenbouw cdi, hopelijk binnekort ff update in topic
 

Dit topic is 923 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved