Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Simson Schwalbe begrenzen.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 483 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #53302 - Simson Schwalbe begrenzen.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 7098 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

VerteX 20-11-2008 21:03 Print reply

Posts: 1265
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Nielssie
Hallo,

Vriendin van me heeft een SS, alleen dat ding loopt 70 en hij moet op kenteken gekregen worden, dus ik wil hem 50-55 laten lopen.
Maar hoe moet ik dat gaan doen, prop in de uitlaat? twv veranderen? maar zijn er nog tandwielen te koop voor die brommer?
Heb ook geen verstand van die cilinders, maar aangezien hij 70 loopt, zou het een std cilinder zijn?
Een plaatje van de bedrading zou ook welkom zijn voor een licht-probleem.

Hier een paar plaatjes
afbeelding
afbeelding

Alvast bedankt


eej, ik heb ook een simson. ik heb wel een adresje hoe en waar je aan onderdelen kunt komen voor je simson ! ik heb de mijne ook laten keuren, hij liep ook 70. door een ring in de uitlaat te leggen kun je hem zo begrenzen. aan de afstelling, tandwielen hoef je niks te doen.

mijn project pagina :

http://www.brommerfo...ects/detail_main/536

als je vragen hebt hoor ik het wel
 
4 Takt Krijg De Tering ik Rij Mengsmering !
Nielssie 20-11-2008 22:05 Print reply
Posts: 224
Haha top iedereen!
Heel erg bedankt, dan ga ik er een proppie in zetten, alleen ik las net hier ergens dat dat kan leiden tot oververhitting??
het is nmlk een permanente oplossing omdat ze niet zo hard wilt. 55 ofzo.
 
Senda
Harold 21-11-2008 18:00 Print reply

Posts: 1052
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Nielssie
Haha top iedereen!
Heel erg bedankt, dan ga ik er een proppie in zetten, alleen ik las net hier ergens dat dat kan leiden tot oververhitting??
het is nmlk een permanente oplossing omdat ze niet zo hard wilt. 55 ofzo.


In dat geval niet meteen tussen uitlaatflens en cilinder plaatsen maar iets verder op in de uitlaat. En je carb daar op afstellen(belangrijkst). Dan moet het wel goed gaan.
 
Frysk 21-11-2008 18:02 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Harold
[...]


In dat geval niet meteen tussen uitlaatflens en cilinder plaatsen maar iets verder op in de uitlaat. En je carb daar op afstellen(belangrijkst). Dan moet het wel goed gaan.



was het juist niet andersom ?
achteraan in de uitlaat is juist warmloop gevoelig (denk aan te smalle tailpipe)
 
giggitybyte
Simson schwalbe 20-2-2010 21:55 Print reply

Posts: 17
hoi.Het is simpeler dan je denkt om je brommer 50 km ph te laten lopen.Doe vooral geen dingen die je brommer anders maken.Dit geld voor uiterlijk als technisch.Als je je carberateur open schroeft en je je gas buis uit de carberateur haald zie je dat er ringetjes tussen het buisje en de schroefdop passen.Ik heb ze bij de bouwhof gehaald.Dit waren koperen ringetjes waardoor je niet meer gas kan geven.Ik waarschuw wel voor roet ophoping met lang rijden in koud weer, omdat je blok niet warm genoeg word door de koeling.Dit alles wat ik je vertel heeft er voor gezorgt dat mijn simson schwalbe door de keuring kwam.Dus voor t geval je t nog niet wist of nog iets niet weet, het is mogelijk hem op kenteken te krijgen.
 
Uncle BLAM 20-2-2010 23:19 Print reply

Posts: 1025
Ik zou eerder een ring met een gat van b.v. 10mm tussen carb en spruitstuk plaatsen i.p.v bij de uitlaat en daarna de carb ff afstellen

btje onzin om een kleinere carb te kopen
 
een BF teller is sneller
Kai. 21-2-2010 12:30 Print reply

Posts: 721
70 is origineel, dat loopt die van mij ook, prop in de uitlaat om hem te laten begrenzen. Voor onderdelen www.mopedstore.de, heb ik zelf ook besteld prima die lui!!
 
nieuwe vonkjes gekocht

Dit topic is 7098 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved