Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Simson Schwalbe begrenzen.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 991 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #53302 - Simson Schwalbe begrenzen.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 7085 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Nielssie 20-11-2008 18:09 Print topicpost
Posts: 224
Hallo,

Vriendin van me heeft een SS, alleen dat ding loopt 70 en hij moet op kenteken gekregen worden, dus ik wil hem 50-55 laten lopen.
Maar hoe moet ik dat gaan doen, prop in de uitlaat? twv veranderen? maar zijn er nog tandwielen te koop voor die brommer?
Heb ook geen verstand van die cilinders, maar aangezien hij 70 loopt, zou het een std cilinder zijn?
Een plaatje van de bedrading zou ook welkom zijn voor een licht-probleem.

Hier een paar plaatjes



Alvast bedankt
 
Senda

koekie - Administrator 20-11-2008 18:11 Print reply

Posts: 12588



Btje zoeken kan geen kwaad hoor..
 
Haaks de hoek om!
markhispania3 20-11-2008 18:13 Print reply

Posts: 1971
geen idee of er nog tandwielen voor zijn, je kunt altijd nog een blind tandwiel kopen natuurlijk.

Dit bericht is gewijzigd door markhispania3 op 20-11-2008 om 19:12 uur.
 
joost125 20-11-2008 18:15 Print reply

Posts: 448
de uitlaat verpesten lijkt me niet zo slim
misschien kan je op ebay bijvoorbeeld een orginele carburateur zoeken voor de brommert
 
Nielssie 20-11-2008 18:17 Print reply
Posts: 224
Hm zou dit niet de originele zijn dan?
Weet iemand hoe hard hij standaard boekt?
En zou hij miss ontgrenst zijn dan, en hoe zou ik dat kunnen zien.
Bedankt allemaal trouwens.
 
Senda
joost125 20-11-2008 18:21 Print reply

Posts: 448
Vroeger werden brommers niet geleverd met meer power dan nodig was (dat ze begrenst moesten worden)

het zou natuurlijk kunnen dat je een export model heb want bijvoorbeeld in belgie mocht je lekker snel daar met een brommer

zoek maar eens rond op ebay
met een 12 mm ga je echt geen 70
 
steef ts70xk 20-11-2008 18:47 Print reply

Posts: 3244
een 4takt kan geen prop, ik zou dan eerder voor tandwielen ofzo kijken
 
joost125 20-11-2008 18:49 Print reply

Posts: 448
4takt????
 
Schuurman 20-11-2008 19:06 Print reply

Posts: 659
volges mij dat deze brommers geen officiele europese/nederlandse goedkeuring voor brommers hadden, en dat ze daarom niet op kenteken kunnen. dit zou ik dus eerst even goed uitzoeken voordat je alle moeite gaat doen om hem te keuren.
 
Niek de Wildt 20-11-2008 19:07 Print reply
Posts: 7168
in 4takt moet je geen prop doen.

zoek voor 2 tientjes een begrenzend vliegwiel (die het centrifugaal verlaat bij na een bepaald toerental) misschien zit hij er nu ook nog wel op alleen is de begrenzing eruit gehaald (dit doormiddel van het nokje wat normaal dus verdraaid bij een bepaald toerental, vast te zetten, zodat hij niet meer verlaat)

of nog makkelijker, een simpele 'gas' begrenzer, bijv een stukje tuinslang op maat knippen wat boven (in) je gasschuif past, en dan door hem iets te laten uitsteken kan je gas niet vol open.
of een simpel blokadetje maken in je gashendel
 
Joel_koningslust 20-11-2008 19:10 Print reply

Posts: 14514
zon simson is in duitsland nog alles van te krijgen. hier in nl is ook een adresje die alles nog nieuw kunnen leveren ( alleen weet ik het tel nr enzo niet meer )

zelf heb ik ook 3 van die dingen gehad. maar zonder papieren kom je nergens.

ik had er 3 uit duitsland gehaald. 1 met papieren, die is hier op kenteken gezet

en die andere 2 konnen hier alleen gesloopt worden, dus zijn weer verkocht aan een duitser
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Harold 20-11-2008 19:10 Print reply

Posts: 1052
70 zou best standaart kunnen zijn. Is het geen duitser van oorsprong? Komen niet veel voor in nederland namelijk.

Ik zou een plaatje maken tussen de uitlaat flens en de cilinder met daarin een gat die je in stapjes steeds wat groter boord totdat de juiste snelheid is behaald. Hier niet voor langere tijd mee gaan rijden! na de keuring er snel weer uit halen, want leidt tot oververhitting.

Het is geen 4 takt! het is geen honda hoor maar een simson
SS = Simson Schwalbe en staat niet voor honda SS

Dit bericht is gewijzigd door Harold op 20-11-2008 om 19:13 uur.
 
thunderbird - Forum en Sales Moderator 20-11-2008 19:12 Print reply

Posts: 7728
een simson schwalbe is geen honda ss50 he dus geen 4-takt..
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: joost125
Vroeger werden brommers niet geleverd met meer power dan nodig was (dat ze begrenst moesten worden)
met een 12 mm ga je echt geen 70

dat gaat voor sommigge brommers wel op ja, maar voor veel ook niet. denk maar aan kreidler, zundapp enz. dingen stonden toch gewoon ervoor bekend om goed door te lopen, en dan hoefde je er echt niet veel voor te doen. een kreidler ging tijdens het inrijden steeds harder lopen

en voor zo'n simson zijn vast nog wel tandwielen te krijgen, je zult alleen wel wat beter moeten zoeken.
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
Joel_koningslust 20-11-2008 19:18 Print reply

Posts: 14514
zon ding heeft 14mm ori. nieuw type blok tenminste ( zon vierkante cilinder ) oud type weet ik niet, dat heb ik zelf nooit echt geinspecteerd
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Niek de Wildt 20-11-2008 19:43 Print reply
Posts: 7168
haha ik zag alleen SS en Begrenzen dus dacht meteen aan 4takt
 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 20-11-2008 20:24 Print reply

Posts: 10835
ik zou gewoon een dikker ring in uitlaatspruitstuk leggen en dan carb ff opnieuw afstellen.

dan gat in de ring zo groot maken dat je 45-50 gaat.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.

Dit topic is 7085 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved