Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - kutvervroeging :@

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1245 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #5330 - kutvervroeging :@
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1201 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Martijn 1-9-2002?01:48 Print topicpost
Posts: 10000
nou...kzat met ptur (yamaha yz, suzuki tsx) te msnen....en hij zei dat zn tsx 100 ree...dus ik denk woow...
zegt ie dat ie zn grondplaat 5mm heeft uitgeveild...dus ikke ook proberen...
gister grondplaat uitgeveild..vanavond verwisseld....dus ik probeer te starten...krijg k vette terugslag...net als toen ie achteruit reed...dus ikdenk kut...
na 3 keer kicken had ik een soort vastloper...bleek mn spie tussen mn vliegwiel te zijn gekomen en mn spoelen...maar was niet kapot...

dus na een tijdje liep ie wel....vette schokken enzo...veel te veel voorontsteking...

bleek mn spie ook nog te zijn gebroken (horiz.) na nieuwe spie...weer gebroken...kutzooi...

dus ik gaat een variabele vervroeging maken...maak ff in TF plaats wel link...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***

Steve_ZHC 1-9-2002?13:59 Print reply

Posts: 2716
hmmm, ik weet niet wat dat is met dat ontsteking vervroegen hoor, misscien dat het alleen bij zeer brute set-up's helpt.

Ik heb dus een 70 Garo Afgewerkto:p en die rijdt het beste met de grondplaat op de originele stand, een vriend van mij met 70 Eurokit rijdt ook et beste met de originele afstelling en een andere kameraad, met een 'wonder MT' (gaat nooit eens kapot, start altijd in 1 trap, trekt gruwelijk op en rijdt 85-90, met 50 imi en verder origineel en 50 Luhao bocht) heeft hem ook origineel staan.

Dus voor mij is het tot nu toe dikke bullshit dat vervroegen omdat ik er (nog) geen goede ervaringen mee heb..............
 
barry 1-9-2002?14:59 Print reply

Posts: 7387
mijn 70zeta loopt ook beter als ik hem orgineel heb staan en en vervroegd rijd hij precies hetzelfde alleen na de 10000rpm iets meer kracht en daaronder totaal echt niks meer, dus dat rijd kut, en met orgineel rijd ie gewoon lekker
 
He?
NSR JunK 1-9-2002?15:09 Print reply

Posts: 2339
Quote:
Originally posted by: MT7 Racer?

hmmm, ik weet niet wat dat is met dat ontsteking vervroegen hoor, misscien dat het alleen bij zeer brute set-up's helpt.

en een andere kameraad, met een 'wonder MT' (gaat nooit eens kapot, start altijd in 1 trap, trekt gruwelijk op en rijdt 85-90, met 50 imi en verder origineel en 50 Luhao bocht) heeft hem ook origineel staan.

Dus voor mij is het tot nu toe dikke bullshit dat vervroegen omdat ik er (nog) geen goede ervaringen mee heb..............


dat ken ik die wonder sjit vriend van me heeft een MB met 50 orgineel 1Xuitgehoond+ orgineel snelle uitlaat 13mm carb..... rijd mij voorbij
 
Martijn 1-9-2002?16:59 Print reply
Posts: 10000
ja zal wel door cdi komen ofzo...die vervroegt ook...maar das vaag...hoe kan ie een signaal eerder geven dan dat het komt?? das vaag...

maargoed...op motoren zit ook vervroeging...en ptur zei dat je het wel merkt...bij mercury bootmotoren zit er ook vervroeging op de gaskabel aangesloten...misschien krijg je ook betere gasreactie ofzo....

maar ik heb een gaskabel gevonden...dus met splitter enzo...het effe op grondplaat gedaan net als op de tekening...het werkt gewoon ...mot alleen nog testen...kutspietje hebben...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Neonlampje 1-9-2002?17:53 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Originally posted by: $-Bill Gates-$ (barry) - tukkertje?

mijn 70zeta loopt ook beter als ik hem orgineel heb staan en en vervroegd rijd hij precies hetzelfde alleen na de 10000rpm iets meer kracht en daaronder totaal echt niks meer, dus dat rijd kut, en met orgineel rijd ie gewoon lekker
10k haal ik nieteens met mn zeta
ik zal hem ff op std zetten, mayb dat hij dan zn hoogste versnelling trekt...
 
barry 1-9-2002?18:18 Print reply

Posts: 7387
ik heb onsteking op orgineel, en trek hem in de versnelling door tot de 11.500rpm, ver genoeg dus
 
He?
jeroen 1-9-2002?18:47 Print reply

Posts: 15066
Quote:
Originally posted by: Martijn Ts?...

ja zal wel door cdi komen ofzo...die vervroegt ook...maar das vaag...hoe kan ie een signaal eerder geven dan dat het komt?? das vaag...




hoeft niet per se vroeger, als ie later komt kan ie ook eerder zijn......
 
NSR RULEZZ 1-9-2002?19:31 Print reply

Posts: 4934
kheb met mijn mt ontsteking 2 a 3 mm uitgevijlt en nu looopt i zoon 5 a 8 kilometer harder als op zijn vroegst
 
oeiii waar is mijn oude vertrouwde grijs/rode brommerforumpje ???
Martijn 3-9-2002?01:07 Print reply
Posts: 10000
Quote:
Originally posted by: jeroen-MTX?Jeroen

Quote:
Originally posted by: Martijn Ts?...

ja zal wel door cdi komen ofzo...die vervroegt ook...maar das vaag...hoe kan ie een signaal eerder geven dan dat het komt?? das vaag...




hoeft niet per se vroeger, als ie later komt kan ie ook eerder zijn......


ja dat snap ik ook...maar vint niet logisch...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Martijn 4-9-2002?15:48 Print reply
Posts: 10000
nou....plan mislukt...

ik had dus alles weer goed gemaakt...alleen ff gekeken of mn begrenzer aanstond....bleek dus aan te staan ...daardoor deed ie zo raar...dus ik ontsteking op allervroegst...begrenzer uit....hoppa...startte best...alles deed et goed...

powerfilter erop...zodat mn afstelling weer een beetje klopte...nou reed ie weer perfect...alleen vette kankerherrie door de powerfiltah...

net wilde ik em binnezette...reed ie kut...alsof de benzine op was...maar was niet zo...dus ikke binne gezet....toen dacht ik...hmmmmmm valse lucht...

ik dacht olieslang..ik kijke....ja hoor...olieslangetje hing los :n mazzel dat ie niet is klemgelopen toen ik 10k jankte
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Zoetahmeerdah [Marcel] 4-9-2002?17:37 Print reply

Posts: 5996
Quote:
Originally posted by: Martijn Ts?...

nou....plan mislukt...

ik had dus alles weer goed gemaakt...alleen ff gekeken of mn begrenzer aanstond....bleek dus aan te staan ...daardoor deed ie zo raar...dus ik ontsteking op allervroegst...begrenzer uit....hoppa...startte best...alles deed et goed...

powerfilter erop...zodat mn afstelling weer een beetje klopte...nou reed ie weer perfect...alleen vette kankerherrie door de powerfiltah...

net wilde ik em binnezette...reed ie kut...alsof de benzine op was...maar was niet zo...dus ikke binne gezet....toen dacht ik...hmmmmmm valse lucht...

ik dacht olieslang..ik kijke....ja hoor...olieslangetje hing los :n mazzel dat ie niet is klemgelopen toen ik 10k jankte


waarom tank je dan geen brommix, heb je daar geen last van
 
ik haat mensen
The D 4-9-2002?19:14 Print reply
Posts: 181
opzich best handig dat je je begrenzer aan hebt staan Maar das ook nie goed dat hij dan nie goed wil starten met begrenzer of wel ?
 
Greetings Tha D !
Martijn 4-9-2002?21:38 Print reply
Posts: 10000
is alleen als ie koud is...dan wil ie gewoon niet met begrenzer...en is niet zon zelfgefixt ding...maar gekocht...maar ik heb die begrenzer nooit aan staan..maar een maat had er met zn fikken aangezeten

maar had er met mn stomme kop niet bij nagedacht...

maar toen ie vanmiddag startte heb ik meteen effe gekeken of ie niet toevallig achteruit reed...om voor onverwachte verrassingen komen te staan...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Blorn 4-9-2002?21:43 Print reply

Posts: 13825
Quote:
Originally posted by: Martijn Ts?...

maar toen ie vanmiddag startte heb ik meteen effe gekeken of ie niet toevallig achteruit reed...om voor onverwachte verrassingen komen te staan...
WHAHAHAHAHAHHA
zal niet de eerste keer zijn
 
Martijn 5-9-2002?15:41 Print reply
Posts: 10000
ja ik hou daar nu rekening mee...jullie niet...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***

Dit topic is 1201 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved